Strona 1 z 2

[mk3] Co daje kolektor i przepustnica z 2.9 ABV w 2.8 AAA

: pn lip 09, 2007 18:38
autor: lawrai
wiem że nie którzy zakładają przepustnice z kolektorem ssącym od 2.9 ABV do 2.8 AAA aby uzyskać lepsze efekty . Ale czy tak na prawdę daje to jakieś odczówalne przyrosty czy to tylko legenda ? . Jakby ktoś mial wykres z hamowni 2.8 AAA przed i po takiej modyfikacji to proszę o wklejenie . Pozdrawiam

: pn lip 09, 2007 18:41
autor: BARANMC1
widze ze kombinujesz tak samo jak ja, przepustnica i kolektor + dolot , + wałki ktore to wykozystają napewno cos dadzą, nie nastawiaj sie na to ze to i to da tyle koni a tamto tyle bo szybko sie zniechecisz

: pn lip 09, 2007 18:44
autor: lawrai
nienastawiam SIę Panie na "duże konie" ale pytam o to i tamto aby mieć jakieś porównanie czy w ogole te przeróbki mają jakiś sens co do gotówki za nie .

: pn lip 09, 2007 18:48
autor: BARANMC1
popatrz AAA ma 174ps , 2,9 ABV 190 ps, a są inne wałki ,inny kolektor z przepustnicą inne nastawy pracy silnika wieksza pojemnosc o 0,869ccm, a to zaledwie marne 16ps a ile zachodu

: pn lip 09, 2007 18:51
autor: lawrai
no jedno do drugiego coś tam da znacznego . W ogóle orientujesz SIę ile mozna wyciągnąć max z wolnossącego vr6 2.8 ?

: pn lip 09, 2007 18:52
autor: BARANMC1
mysle ze taką bardzo zblizoną mocą do maxa to to co RAfi wykrzesał czyli 215-220 , ale to juz gruba zabawa, powiem ci tak ze ja chce najpierw remont zrobic a pozniej zakładac zabaweczki

[ Dodano: Pon Lip 09, 2007 18:53 ]
kolejna sprawa to zwiekszenie pojemnosci do np 3,1l ,trzeba sobie przeliczyc czy nie lepiej zamontowac turbo lub kompresor

: pn lip 09, 2007 18:55
autor: lawrai
z tego co widzę to zapewne lepiej wsadzić kompresor bo chyba przy tej modyfikacji nie trzeba zakuwać tak jak przy turbinie ? .

: pn lip 09, 2007 18:59
autor: BARANMC1
na kompresorze spokojnie mozna latac ,przykład MLa na stage 1 miał prawie 250ps co na oske bedzie juz sporym wyzwanien, z tego co wiem to w okolice 300 mozn asmiało celowac bez kucia

: pn lip 09, 2007 19:06
autor: lawrai
możliwe ale co modyfikować w wolnossącym aby uzyskiwać takie moce ? . Bo wałeczkiem , kolektorkiem , przepustką i wydeszkiem z kolektorkiem i czipsem nie wyjdziesz ponad 210 - 220 koni . Czy sie myle ?

: pn lip 09, 2007 19:10
autor: BARANMC1
remont silnika o ile nie trzymał serii, porting głowicy, jak mowi Borys duzo to dało, mozna kombinowac z głowicą z ABVa, wsystko zalezy w jakim stanie jest silnik , znowy przykłądem bedzie Borys , remont,+porting + czip od GTo 188 ps i wszystko na tem temat, powiem ci ze jak osiagne 200-210 w moim MK2 to bede mega zadowolony

: pn lip 09, 2007 19:14
autor: lawrai
A kto by nie był zadowolony :food:

: pn lip 09, 2007 20:03
autor: Chmielu
lawari ogólnie kolektor, przepustnica z ABV-a daje więcej powietrza ale dobrze by było do tego sofcik potem zrobić żeby wykorzystać większy oddech.
Z wolnossącego VR-a można wykrztusić ponad 200 PS-ów ale koszta zaczynają być takie, że wchodzimy w ceny instalacji kompresora.
Tak na prawdę to najbardziej efektywnym rozwiązaniem jest właśnie kompresor albo jeszcze lepiej turbo ;)
ABT miało jeszcze opcję 230 konną VR-a ale to już mocno dłubnięte bo pojemność zwiększona do ponad 3 litrów - ogólnie żeby to zrobić teraz samemu to nieopłacalne.

: pn lip 09, 2007 20:12
autor: lawrai
a jaki jest koszt instalacji kompresora w vr6 ? . Pozdr

: pn lip 09, 2007 20:16
autor: Chmielu
Jak ja się orientowałem to za "stage 2" jak to określili około 8 tys zł.
Miało by to dać w granicach 300 koni.

Turbo krzyknęli 18 tys. zł ale to już z zakuciem silnika razem i miało to dać około 500 koni.