Strona 1 z 2
lżejsze koło zamachowe w vr6 jak i gdzie to zrobić ?
: pn lip 09, 2007 18:25
autor: lawrai
chcem odchudzić koło zamachowe bo gdzieś wyczytałem że daje to niezły przyrost .
Pytanie jest takie , na jakiej zasadzie pracuje w ogóle koło zamachowe w silniku , w którym miejscu motoru się ono znajduje , o ile max można je odchudzić aby nie wyskoczyło przez maske i gdzie to można zrobić ? (tam gdzie planują głowice ?) . Jakie są koszta , co trzeba rozkręcić , wymienić , czy trzeba odrazu stroić kompa czy jeździ bez ingerencji w kompa i ogólnie co i jak krok po kroku jakby ktoś mógl mi wytłumaczyć to byłbym bardzo wdzięczny .
Silnik to 2.8 vr6 12v z 92 roku .
: pn lip 09, 2007 18:28
autor: BARANMC1
dobry tokarz i jedzie z 2,5-3 kg i tyle, chyba ze chcesz kupic sportowe, wiem ze Rafi Vr miał takie cos, nie trzeba ingerowac w kompa, jak wiadomo im lzejsze koło tym lzejszą prace ma silnik i lepiej sie wkreca
: pn lip 09, 2007 18:33
autor: lawrai
wiem wiem ze miał i chcem iśc po niekąd jego śladami odnośnie motoru .
No tak 2,5 kg - 3 kg ładnie brzmi ale jak ktoś może podać w procentach bezpieczny poziom a zarazem odczuwalny na maxa we wzroście mocy i momentu auta to bym bardzo prosił .
Mile widziane jakieś zdjęcia , wskazówki itd. Pozdrawiam
: pn lip 09, 2007 18:38
autor: BARANMC1
przez odelzenie koła nie bedzie jakiegos wzrostu mocy, auto inaczej sie wkreca na obroty, to są raczej szczątkowe konie
: pn lip 09, 2007 18:40
autor: lawrai
a więc co daje jego odelżenie ? . Większy moment obrotowy ? . Jak tak to na jaki przyrost można liczyc albo o co w tym odelżaniu koła chodzi ? .
: pn lip 09, 2007 18:44
autor: BARANMC1
o łatwosc pracy silnika ,ciezko to wytłumaczyc w jakis konkretnych ilosciach przyrosty koni w stosunku do utraty wagi koła zamachowego, jest to jeden z wielu czynnikow usprawniających prace silnika, jest duze prawdopodobienstwo ze nie przybedzie ci ani 1 konia !! a jedyne co bedzie odczuwalne to lepsze wkrecanie sie na obroty
: pn lip 09, 2007 19:09
autor: lawrai
czyli lepszy moment obrotowy ... A jak sie ma to do zakresu obrotów ?
: pn lip 09, 2007 19:47
autor: zaprzal
tylko zeby nei przesadzic bo moze sie tak skonczyc:
http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 25&start=0
: pn lip 09, 2007 19:50
autor: lawrai
no własnie widziałem to dlatego się pytałem
: pn lip 09, 2007 19:57
autor: Golf GTi
ja sie chetnie podczepie do tego tematu, tylko jak to ma sie w PF"ie , z jakiej masy na jaka mozna zejsc.
: pn lip 09, 2007 20:06
autor: lawrai
niby mozna zejsc do 25 % masy koła , czyli ważysz , odejmujesz 25 % tej masy i toczysz , wazysz , toczysz wazysz az uzyskasz efekt który chcesz . 25 % jest wyczytanym pomiarem w temacie jak sie nie myle który wkleił kolega zaprzal . Pozdr
: pn lip 09, 2007 20:43
autor: BARANMC1
koelg aodelzył koło w VRrze dosyc sporo i fajnie to smiga, takie koło jak pisał Rafi to juz inny level tuningu ,zwanym MEGA HARDCOR hihih
: wt lip 10, 2007 00:52
autor: Borys
BARANMC1 pisze:koelg aodelzył koło w VRrze dosyc sporo i fajnie to smiga, takie koło jak pisał Rafi to juz inny level tuningu ,zwanym MEGA HARDCOR hihih
ja mam liźnięte koło, ale w vr jest i tak w miare lekkie w porównaniu z kołem od passata 1.8
: czw lip 12, 2007 11:56
autor: Ralfii_VR
Przed fidanza mialem odelzone kolo zamachowe o 25% i wywarzone razem ze sprzegłem przez Radzikowskiego z wawy, koszty nieduze, nie biorac pod uwage kosztów wyciagniecia skrzyni i jej powtornego zalozenia, cos to dawalo ale auto czesto gasło i gubilo obroty, po zalozeniu Fidazny odlot i brak efektów ubocznych