Strona 1 z 4
[mk3] wydech końcowy , jaki dobrac aby nie dławił 2.8 vr6 ?
: ndz cze 03, 2007 16:41
autor: lawrai
mam pytanie , mam u siebie wydech końcowy pseudo kmalon (taki chciałem i mi się podoba) ale zastanawiam się nad faktem , czy nie dusi mi on motoru ? .
Temat powstał , ponieważ ostatnio oglądałem sobie rajdy w tv i widziałem że w atach wrc mają dosłownie końcowe wydechy jak w ścigaczach (wygląda - okrągła puszka) , która rozgrzewa się dosłownie do czerwoności . Co to za wydechy i czy od nich zalezy moc jaką generuje silnik ? i jaki najlepiej nadawałby się do motoru vr6 2.8 L . Pozdr
: czw paź 04, 2007 15:25
autor: mieciu7
wrc mają powyciągane katalizatory, ale w seryjnym aucie nie zawsze się to sprawdza. może w autach o większej mocy (vr6), ale fakt faktem, że trzeba robić to z głową. Spaliny też muszą mieć pewną kompresję, dlatego jak widzę idiotów, którzy wycinają katalizatory i wkładają 30cm kominy myśląc, że to coś da, to mi się płakać chce. Auto zamiast zyskać moc, traci ją.
: czw paź 04, 2007 22:29
autor: Borys
mieciu7 pisze:wrc mają powyciągane katalizatory, ale w seryjnym aucie nie zawsze się to sprawdza. może w autach o większej mocy (vr6), ale fakt faktem, że trzeba robić to z głową. Spaliny też muszą mieć pewną kompresję, dlatego jak widzę idiotów, którzy wycinają katalizatory i wkładają 30cm kominy myśląc, że to coś da, to mi się płakać chce. Auto zamiast zyskać moc, traci ją.
u mnie w MKII zaczynajac od konca jest tłumik oryginał od 16v 55mm srednica potem "patelnia" 55mm srednica za patelnią do kolektora jest rura 60mm i nie czuje by mnie cos dławiło
: sob paź 06, 2007 16:09
autor: jgkurczak
Tłumiki wielkości wiadra są popularne w Polsce
A jak jeszcze jest zagięty do góry wtedy przyrost mocy +20 KM
A na poważnie to katalizator wypróżnić szczególnie jak auto ma już sporo przejechane, wtedy trochę dynamiki mu wróci, ale nie zastępować jakąś śmieszną strumienicą która zazwyczaj pogorszy wszystko.
A co do Vr-a to wydech na zamówienie tylko, nie wiem czy w Intercars by nie mieli czegoś z supersprinta, koszty to z 4 tysiące wyjdzie, ale jakby nie patrzeć to warto, szczególnie dla tego dźwięku
: sob paź 06, 2007 19:19
autor: lawrai
jgkurczak pisze:Tłumiki wielkości wiadra są popularne w Polsce
A jak jeszcze jest zagięty do góry wtedy przyrost mocy +20 KM
A na poważnie to katalizator wypróżnić szczególnie jak auto ma już sporo przejechane, wtedy trochę dynamiki mu wróci, ale nie zastępować jakąś śmieszną strumienicą która zazwyczaj pogorszy wszystko.
A co do Vr-a to wydech na zamówienie tylko, nie wiem czy w Intercars by nie mieli czegoś z supersprinta, koszty to z 4 tysiące wyjdzie, ale jakby nie patrzeć to warto, szczególnie dla tego dźwięku
serio ??
za 4 tys. to ten układ wydechowy chyba cały z platyny musiałby być . Rzeczywiście pomogłeś
hehe
aha , dlaczego tylko na zamówienie ? heh
: sob paź 06, 2007 20:14
autor: jgkurczak
Mówię o całym profesjonalnym układzie wydechowym wykonanym z kwasówki. I jeśli nie wiesz ile kasy się pakuje w wydechy to się nie odzywaj. Fakt może 4 klocki to dużo, ale jak patrzyłem na całe układy wydechowe do aut to nie kosztowało to 200 zł...
Jeśli mowa o tłumiku to seria i nie kombinuj bo pogorszysz sprawę, jak się bawić to już na całego 4-2-1 reszta z kawasówy.
: sob paź 06, 2007 21:36
autor: BARANMC1
jgkurczak, Jak mi pokazesz jak do 6cio cylindowego auta załozysz 4:2:1 to jestes dobry AS. po pierwsze zeby kupic wydech typu supersprint w Inter Carsie to trzeba miec ostro zryty beret, raczej juz ludzie robią je w firmach znających sie na tym. lawrai, jakis kosmicznych przyrostow mocy na wydechu nie zrobisz ,na baranie i wydechu mozna z 10ps załapac, wiec zakładanie jakis udziwnien jest bardzo ryzykowne, sam wiesz jak jest
: sob paź 06, 2007 23:43
autor: jgkurczak
BARANMC1 pisze:jgkurczak, Jak mi pokazesz jak do 6cio cylindowego auta załozysz 4:2:1 to jestes dobry AS. po pierwsze zeby kupic wydech typu supersprint w Inter Carsie to trzeba miec ostro zryty beret, raczej juz ludzie robią je w firmach znających sie na tym. lawrai, jakis kosmicznych przyrostow mocy na wydechu nie zrobisz ,na baranie i wydechu mozna z 10ps załapac, wiec zakładanie jakis udziwnien jest bardzo ryzykowne, sam wiesz jak jest
Ups właśnie
Sorki z rozpędu palnąłem 4-2-1 do v6 :p
Każdy może się pomylić powiedział jeż schodząc ze szczotki
A co to inter cars to tylko przykład, bo jak najbardziej lepiej do firmy która się tym zajmuje
: ndz paź 07, 2007 20:02
autor: lawrai
jgkurczak pisze:Mówię o całym profesjonalnym układzie wydechowym wykonanym z kwasówki. I jeśli nie wiesz ile kasy się pakuje w wydechy to się nie odzywaj.
Jeśli mowa o tłumiku to seria i nie kombinuj bo pogorszysz sprawę, jak się bawić to już na całego 4-2-1 reszta z kawasówy.
ehehe sam sie nie odzywaj bo zapewne nie stac Cię na to co ja już wsadziłem , dlatego nie rozśmieszaj mnie textami w stylu "I jeśli nie wiesz ile kasy się pakuje ..." hehhee . I ogólnie po co się wypowiadasz skoro patrzysz sobie tylko na częsci na allegro a nawet nie wiesz zapewne czy spaliny w silniku spalinowym wypadają kanałami w głowicy jednocześnie czy po kolei z tłoków
Fajną masz ilość postów i wiek
zapewne jeszcze Ci hormony buzują
BARANMC1
popatrz z kiedy jest ten temat ... juz dawno się dowiedziałem co kupić aby zrobić to z głową . A to ze mizerny efekt to wiem też od samego poczatku ehehhe az tak tępy nie jestem aby myślec ze wydech da tyle co kompresor ehehe .
[ Dodano: Nie Paź 07, 2007 20:03 ]
[quote="jgkurczak Ups właśnie
Sorki z rozpędu palnąłem 4-2-1 do v6 :p
Każdy może się pomylić powiedział jeż schodząc ze szczotki
A co to inter cars to tylko przykład, bo jak najbardziej lepiej do firmy która się tym zajmuje
[/quote]
ostatnio kupiłem u nich błotniki i zderzak do mk3 . Błotniki odstają są źle wypchane a zderzak zakrótki . Pozdr
: pn paź 08, 2007 20:51
autor: mieciu7
tak btw. widzę plakietkę mojego byłego color concept'a
: pt sty 11, 2008 23:06
autor: arovr6
JA właśnie bede zmnieniał kompletny wydech juz nie długo..i jeszcze zbytnio nie wiem ..jaki najlepiej..dajcie moze przykład..<< i chce wyrzucic katalizator bo mechanicy mi tak mówia ze powinien cuz lepiej oddychac moze kosmicznej zmiany nie bedzie ale zawsze lepiej dla silnika<<<:=bo narazie to mam pospawane w kilku miejscach i mi przepuszcza buczy lekko...takze czym zastąpic katalizator i jaki wydech kupic i ile musye mniej wicej kasz wzoyzc np 800zl starcyz cyz malo >?? byle by nie buczał << tylko ładnie wydychał..<<
nie chce zadnzch wielkich kominów, códów nie widów wazne zeby do vr6 pasował
wy jestescie obeznani takze prosze o jakies wskazowki !!!!!!dzieki
: pt sty 11, 2008 23:32
autor: lawrai
jedno pytanie , chcesz mieć cicho czy głośno ? . Auto jeździ w trasy czy po mieście lub krótkie odcinki ? . To ważne ponieważ trzeba zrobić wydech tak aby Cie nie wkurzał np. tym że trasa długa a on buczy itp. itd . Musisz określić się czy zostawiasz serie , czy ją kręcisz dalej czy co zamierzasz robić w przyszłości z autem ... . Jaką max kasą dysponujesz i dopiero potem dobrać odpowiednio pod siebie i swoje auto wydech . Pozdr
: pt sty 11, 2008 23:54
autor: mitakr
jak chcesz miec w aucie cicho to załóż wydech seryjny identyczny jest w GTI średnica wydechu jest taka sma ja mam taki założony i jest ok no chyba że niechcesz słyszec swoich mysli to załóz wynalazek a najbardziej poleca wydech dedykowany ULTERA koszto około 500zł
: sob sty 12, 2008 14:54
autor: arovr6
chodzi MI o to zeby nie buczał, wiadomo nigdy nie bedzie cicho ale raczej chce zeby było cicho...a mam jeszcze 2 samoc
hody do dyspozycji takze jezdze dla przyjemnosci ale nie lubie jak mi cos buczy np.sasiedzi maja 2 mkIII gti i to tak głowa booli ze szok..pomrók stożka to co innego
chodzi mi oto ze zmnieniam cały wydech od katalizatora i <go wyrzucam ..co najlepiej moze jakies linki ?? czy poprostu wesc do sklepu i powiedziec ze chce miec wydech standardowy do vr6 i koniec... nie znam sie ...ale to 500zl to sam tłumik?? ceny i towar mnie interesuje...dzięki <<<