Strona 5 z 8

hamulce 312

: sob lis 12, 2011 10:22
autor: tomciup
Tak jak mówisz. Jeszcze Seat Cupra takie ma

hamulce 312

: pt gru 30, 2011 16:37
autor: siman20
a ja mam Panowie takie Pytanie. jak wy wsadzacie te tarcze 312mm do golfa mk3 skoro nawet jesli sie ma 288 hamulce ja teakie ma w ABF -ie to tarcza ma wysokisc 28,5mm a tarcza 312mm ma wysokosc 34,2 wiec około 6 mm roznicy wiec jak przeskakujecie ten problem? chętnie się dowiem

hamulce 312

: pt gru 30, 2011 16:49
autor: Dj Darecki
A w czym ten problem widzisz?
Większe koła na pewno trzeba wsadzić .

hamulce 312

: pt gru 30, 2011 17:05
autor: siman20
chodzi mi o wysokosc tarczy nie o srednice.. taka ruznica na wysokosci spowoduje przesuniecie samej tarczy o 6 mm co moze uniemozliwic zamontowanie jarzma a potem calej reszty. wyobradzie to sobie macie piaste i tarcze kota ma wysokosc 28.5mm tzn ze bd bardziej wysunieta niz ta co ma wysokosc 34.2 ta wysokosc to cos podobnego do et w felgach. reasumujac tardza bd glebiej a mocowania jarzma w tym samym miejcu co były bo zwrotnice sa te same wiec te 6mm moze spowodowac ze nie bd mozliwe przykrecenie wogole jarzma bedzie go tacza blokowała..

hamulce 312

: pt gru 30, 2011 17:07
autor: Dj Darecki
Czytałeś temat? jarzma pewnie też się zmienia.

hamulce 312

: pt gru 30, 2011 18:34
autor: vr6syncro
siman20 pisze:jak wy wsadzacie te tarcze 312mm do golfa mk3
siman20, dajesz 2mm podkładkę pod jarzmo od mk4v6 lub s3 , zacisk jest ten sam co w 288

hamulce 312

: pt gru 30, 2011 20:03
autor: siman20
Dj Darecki moze nie napisałem ze wiem o tym ze jarzmo sie zmienia.. i wiem jak to jarzmo wyglada i jak wyglada od 288. co nie zmienia faktu ze wysokosc tarczy jest inna.. wiec mim zadniem niemasz pojercia o temacie. a jak bym nie czytał tematu i nie wglebiał sie w temat to bym nie wiedział o ruznicy miedzy tarczami. ale co Ci jesazcze Ciekawego powiem niema takiego problemu jesli zmieniasz tarcze z 288 na 312 np w Leonie mkIV, octavi A3/A4 poniewaz tam tarcza 288mm tez ma wysokosc 34,2mm natomiast w golfie mk3 tarcza ma wysokosc 28.5mm i z tad moje pytanie sensowne jak widac po wypowiedzi kolegi vr6syncro mam jeszcze do Ciebie male pytanie to ze zacisk ten sam oczywiscie wiem, i ze klocki te same, natomias ma pytanie czy masz taki zestaw u siebie w aucie czy tylko wiedze teoretyczna?

hamulce 312

: pt gru 30, 2011 22:44
autor: Passat944
Ja zakładałem już kilka takich kompletów czy to do MK2/MK3 czy Passata B4, wszystko pasuje P&P, wystarczy tylko dać podkładki między zwrotnicę a jarzmo (to jest właśnie wynikiem innej wysokości tarczy). Zaciski, klocki zostają te same. Do całej zmiany potrzeba tylko jarzm oraz tarcz (no wiadomo do nowych tarcz wypadałoby założyć nowe klocki...). 2mm podkładka na pewno będzie za mała, byłem specjalnie w garażu żeby zrobić fotki i dokładnie takich grubości potrzeba aby jarzmo stało centralnie i równo względem tarczy 312mm (analogicznie i 288mm z MK4 bo one również różnią się osadzeniem względem MK3 itp):

Wysokość tarczy MK4 - 34,5mm
Wysokość tarczy MK3 - 28,2mm

Różnica w wysokości = 6,3mm

Moje trzy podkładki mają nie całe 7mm:

Obrazek

Obrazek

hamulce 312

: pt gru 30, 2011 22:49
autor: Dj Darecki
czyli zlekka wygląda to na druciarstwo .............
a co z rozstawem osi? robi się większe? czyli szersze koła będą mocniej wystawać?

hamulce 312

: pt gru 30, 2011 23:05
autor: Passat944
Dj Darecki pisze:czyli zlekka wygląda to na druciarstwo .............
a co z rozstawem osi? robi się większe? czyli szersze koła będą mocniej wystawać?
A niech sobie wygląda, chciałem tylko zobrazować problem występujący przy montażu. Można sobie zrobić adapter na CNC jak komuś zależy...

A co ma zmiana hamulców do zmiany pozycji przylegania koła ? Przecież grubość tarczy między stykiem piasty a felgi pozostaje taka sama...

Taka zmiana może tylko pomóc bo zacisk chowa się o dodatkowe 7mm do wewnątrz co czasem jest pomocne gdy felga ma.... a zresztą Ty jesteś szpec od felg więc co ja będę tłumaczył.

hamulce 312

: pt gru 30, 2011 23:10
autor: Dj Darecki
Passat944 pisze:Taka zmiana może tylko pomóc bo zacisk chowa się o dodatkowe 7mm do wewnątrz co czasem jest pomocne gdy felga ma.... a zresztą Ty jesteś szpec od felg więc co ja będę tłumaczył.
Jeżeli się chowa to jestem za :) :pub:

hamulce 312

: pt gru 30, 2011 23:47
autor: siman20
Passat944 o to mi własnie chodziło tzn o taka wiedze ktora przedstawiles wydaje mi sie ze wiekszej ilosci osub sie to przyda. ale swoja droga to ze sie zacisk schowa o te 6 i ... mm to lepiej bo moze wtedy ori felga 16" et42 bd pasowała gorzej jeżeli nie.. wtedy zrezygnuje i u doskonale to co mam ale szczerze 312 to wydaje mi sie ze robi duzo wieksza robote niz 288.

ale co do tych podkładek to sztuka jak ch...j masakra zastanawiam sie czy zacisk nie bd chodził lewo prawo co za tym idzie ogromne naprężenia na śrubę w efekcie strzelenie śrub podczas hamowania i TRUMNA.. także trochę jak kolega wyżej pisał druciarstwo straszne.

hamulce 312

: sob gru 31, 2011 00:05
autor: vr6syncro
niektóre 16'' się nie mieszczą, mi np.schmidt VNline 9j16'' nie weszły na 312, a co do podkładek to można wytoczyć sobie tulejki, będzie mniejsze druciarstwo :smiech2:

hamulce 312

: sob gru 31, 2011 00:16
autor: siman20
ja mam BBS RS 772 et 42 orientuje się ktoś możne czy się to zmieści w tej feldze?