Strona 25 z 173

vr6 w mk2 ????

: pn mar 05, 2012 11:04
autor: Wujek Piasek
up :)

vr6 w mk2 ????

: pn mar 05, 2012 13:49
autor: wrobelek
Wujek Piasek, dzieki wielkie z tym dam rade napewno :bigok:

vr6 w mk2 ????

: pn mar 05, 2012 21:13
autor: Leszek Madison
A ja mam pytanie o sterownik wentylatorów o magicznym oznaczeniu J293. Chodzi o sterownik umieszczony w mk3 pod zbiorniczkiem wyrównawczym, odpowiedzialnym m.in. za odpalanie 3 biegu wentylatora.
Obrazek
Doszedłem po schematach, że pompka cyrkulacyjna, którą mamy zamontowaną przy złączu T42, przy głowicy, zasilana jest JEDYNIE z tego właśnie J293, konkretnie jest to pin 1 we wtyczce 8 lub 10 pinowej (w zależności czy to sterownik starszy 506 czy nowszy 506A).
Obrazek
Czy rozkminiał ktoś już może jakie znaczenie ma ta pompka? Czy jest to tylko atrakcja ściśle powiązana z klimą, czy może rzecz mimo wszystko usprawniająca jakoś obieg płynu bez udziału klimy?

Bez sterownika wentylatorów jest ona z pewnością zupełnie zbędna i służy tylko po to żeby było gdzie podpiąć węże wodne.
Kiedyś miałem okazję słyszeć jej pracę w mk4 i pracowała sobie cicho już po wyłączeniu silnika.

Zauważyłem że ten sterownik jest najczęściej pomijany i sterowanie wiatrakiem zostawia się termowyłącznikowi w chłodnicy.

Aktualnie rzeźbię w wiązce z 92 roku i próbuję upchać tam sterownik z 96 roku i w sumie tylko dlatego, że jestem pełen nadziei na lepszy obieg płynu... :los2:

vr6 w mk2 ????

: pn mar 05, 2012 21:55
autor: dawid018
pompka podobno jest po to zeby po zgaszeniu silnika plyn nadal krążył.ja ją wywaliłem i jakoś nie zauważyłem ubocznych skutków.wentylatory też mam jak standardowo w mkII czyli na termowłączniku i 2 bieg daje rade.chociaz myśle czy nie sprubować zrobić 3 biegu włączanego manualnie.

vr6 w mk2 ????

: pn mar 05, 2012 22:47
autor: Leszek Madison
Ja się nie bawię w 3 bieg głównie dlatego, że nie mam takiego wentylatora :) A to co mówisz można by spokojnie na jakimś przekaźniku zrobić.
A jak z tą temperaturą na 2-biegowym wiatraku? Trzyma się normy w miarę?

No i zastanawiam się, czy faktycznie nie darować sobie zabawy z elektryką skoro ta pompka niewiele daje, ale chyba wolę zostawić tam takie cudo niż montować kolanko.

vr6 w mk2 ????

: wt mar 06, 2012 00:07
autor: Wujek Piasek
dawid018,
dawid018 pisze:ja ją wywaliłem i jakoś nie zauważyłem ubocznych skutków
Tak gołym okiem nie zauważysz różnicy ale może okazać się tak, że jak będziesz w przyszłości regenerował głowicę, to okaże się, że jest popękana :pub:

vr6 w mk2 ????

: wt mar 06, 2012 14:09
autor: dawid018
Leszek Madison pisze:A jak z tą temperaturą na 2-biegowym wiatraku? Trzyma się normy w miarę?
daje rade.pół dnia pyrkania na postoju na wolnych obrotach i nic się nie działo.po upalaniu również
Wujek Piasek pisze:Tak gołym okiem nie zauważysz różnicy ale może okazać się tak, że jak będziesz w przyszłości regenerował głowicę, to okaże się, że jest popękana
możliwe.nie mówie ze nie.ja to wywaliłem i mi z tym dobrze.zawsze po jakimś upalanku chłodzę auto.
co do pękania głowicy to niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego w vr6 ma pękać a np w 2,0 nie??

vr6 w mk2 ????

: wt mar 06, 2012 14:33
autor: Mastercinek
Leszek Madison pisze:Czy rozkminiał ktoś już może jakie znaczenie ma ta pompka?
1. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=71&t=196055" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=71&t=347736" onclick="window.open(this.href);return false;
dawid018 pisze:to niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego w vr6 ma pękać a np w 2,0 nie??
Bo np. wytwarza więcej ciepła?; cieńsze ścianki?..
Ja wychodzę z założenia, że jeżeli ktoś był na tyle mądry, żeby zbudować taki silnik, testował go i badał w różnych warunkach i zdecydował, że taki element jest potrzebny, to nie staram się podważać jego decyzji.

vr6 w mk2 ????

: wt mar 06, 2012 20:00
autor: wrobelek
vr odpalony :okej: dzieki chłopaki za pomoc :pub: tylko obrotek nie działa

Re: vr6 w mk2 ????

: wt mar 06, 2012 20:44
autor: Dziku VR6
wrobelek pisze:vr odpalony :okej: dzieki chłopaki za pomoc :pub: tylko obrotek nie działa
napisz co go bolało...

vr6 w mk2 ????

: wt mar 06, 2012 21:02
autor: wrobelek
poprostu zasilanie pompy musiałem puscis dawid018, powiedział tak zrobiłem poszukałem gdzie jest zasilanie pompy pusciłem dodadkowe dwa kable pompa zaczeła działać i vr zagadał :bigok: tylko obrotek niedziała co to może być że nie działa?

Re: vr6 w mk2 ????

: wt mar 06, 2012 22:43
autor: Leszek Madison
mastercinek, namowiłeś mnie, wystarczy cytat z jednego z tych tematów:
wymusza obieg po zgaszeniu silnika. identyczna jest również w starych dieslach 5 cylindrowych.
wszystko po to żeby chłodzić jeszcze głowice po zgaszeniu silnika kiedy jest jeszcze wysoka temperatura w silniku.
bez tej pompki pierwsze głowice w dieslach 5cyl szybko pękały
Dzięki raz jeszcze bo jak coś pokazane są bebechy tego ustrojstwa :pub:

vr6 w mk2 ????

: śr mar 07, 2012 09:06
autor: Dziku VR6
wrobelek pisze:tylko obrotek niedziała co to może być że nie działa?
jak masz zegary z mk2 to sie nie dziw :P

vr6 w mk2 ????

: śr mar 07, 2012 10:08
autor: Pączek
czyli ta pompka bez tego sterownika wentylatorow nie bedzie dzialac?? jesli nie to jak ja sprytnie podpiac aby dzialala jak nalezy