vr6 w mk2 ????

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Wujek Piasek
Ziomek
Ziomek
Posty: 304
Rejestracja: wt wrz 07, 2010 20:55
Lokalizacja: Boguszów-Gorce
Kontakt:

vr6 w mk2 ????

Post autor: Wujek Piasek » pn mar 05, 2012 11:04

up :)


Moj sleep'er Mk2 VR6 : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=428066" onclick="window.open(this.href);return false; ;) --> BYŁ
Moja Jetta A2 Coupe w brązie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=533072" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

wrobelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: śr maja 12, 2010 16:59
Lokalizacja: Warszawa

vr6 w mk2 ????

Post autor: wrobelek » pn mar 05, 2012 13:49

Wujek Piasek, dzieki wielkie z tym dam rade napewno :bigok:


wrobel

Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

vr6 w mk2 ????

Post autor: Leszek Madison » pn mar 05, 2012 21:13

A ja mam pytanie o sterownik wentylatorów o magicznym oznaczeniu J293. Chodzi o sterownik umieszczony w mk3 pod zbiorniczkiem wyrównawczym, odpowiedzialnym m.in. za odpalanie 3 biegu wentylatora.
Obrazek
Doszedłem po schematach, że pompka cyrkulacyjna, którą mamy zamontowaną przy złączu T42, przy głowicy, zasilana jest JEDYNIE z tego właśnie J293, konkretnie jest to pin 1 we wtyczce 8 lub 10 pinowej (w zależności czy to sterownik starszy 506 czy nowszy 506A).
Obrazek
Czy rozkminiał ktoś już może jakie znaczenie ma ta pompka? Czy jest to tylko atrakcja ściśle powiązana z klimą, czy może rzecz mimo wszystko usprawniająca jakoś obieg płynu bez udziału klimy?

Bez sterownika wentylatorów jest ona z pewnością zupełnie zbędna i służy tylko po to żeby było gdzie podpiąć węże wodne.
Kiedyś miałem okazję słyszeć jej pracę w mk4 i pracowała sobie cicho już po wyłączeniu silnika.

Zauważyłem że ten sterownik jest najczęściej pomijany i sterowanie wiatrakiem zostawia się termowyłącznikowi w chłodnicy.

Aktualnie rzeźbię w wiązce z 92 roku i próbuję upchać tam sterownik z 96 roku i w sumie tylko dlatego, że jestem pełen nadziei na lepszy obieg płynu... :los2:



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

vr6 w mk2 ????

Post autor: dawid018 » pn mar 05, 2012 21:55

pompka podobno jest po to zeby po zgaszeniu silnika plyn nadal krążył.ja ją wywaliłem i jakoś nie zauważyłem ubocznych skutków.wentylatory też mam jak standardowo w mkII czyli na termowłączniku i 2 bieg daje rade.chociaz myśle czy nie sprubować zrobić 3 biegu włączanego manualnie.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

vr6 w mk2 ????

Post autor: Leszek Madison » pn mar 05, 2012 22:47

Ja się nie bawię w 3 bieg głównie dlatego, że nie mam takiego wentylatora :) A to co mówisz można by spokojnie na jakimś przekaźniku zrobić.
A jak z tą temperaturą na 2-biegowym wiatraku? Trzyma się normy w miarę?

No i zastanawiam się, czy faktycznie nie darować sobie zabawy z elektryką skoro ta pompka niewiele daje, ale chyba wolę zostawić tam takie cudo niż montować kolanko.



Awatar użytkownika
Wujek Piasek
Ziomek
Ziomek
Posty: 304
Rejestracja: wt wrz 07, 2010 20:55
Lokalizacja: Boguszów-Gorce
Kontakt:

vr6 w mk2 ????

Post autor: Wujek Piasek » wt mar 06, 2012 00:07

dawid018,
dawid018 pisze:ja ją wywaliłem i jakoś nie zauważyłem ubocznych skutków
Tak gołym okiem nie zauważysz różnicy ale może okazać się tak, że jak będziesz w przyszłości regenerował głowicę, to okaże się, że jest popękana :pub:


Moj sleep'er Mk2 VR6 : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=428066" onclick="window.open(this.href);return false; ;) --> BYŁ
Moja Jetta A2 Coupe w brązie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=533072" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

vr6 w mk2 ????

Post autor: dawid018 » wt mar 06, 2012 14:09

Leszek Madison pisze:A jak z tą temperaturą na 2-biegowym wiatraku? Trzyma się normy w miarę?
daje rade.pół dnia pyrkania na postoju na wolnych obrotach i nic się nie działo.po upalaniu również
Wujek Piasek pisze:Tak gołym okiem nie zauważysz różnicy ale może okazać się tak, że jak będziesz w przyszłości regenerował głowicę, to okaże się, że jest popękana
możliwe.nie mówie ze nie.ja to wywaliłem i mi z tym dobrze.zawsze po jakimś upalanku chłodzę auto.
co do pękania głowicy to niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego w vr6 ma pękać a np w 2,0 nie??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
Mastercinek
VR6SyncroManiac
VR6SyncroManiac
Posty: 436
Rejestracja: wt sty 29, 2008 08:42
Lokalizacja: Sztum

vr6 w mk2 ????

Post autor: Mastercinek » wt mar 06, 2012 14:33

Leszek Madison pisze:Czy rozkminiał ktoś już może jakie znaczenie ma ta pompka?
1. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=71&t=196055" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=71&t=347736" onclick="window.open(this.href);return false;
dawid018 pisze:to niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego w vr6 ma pękać a np w 2,0 nie??
Bo np. wytwarza więcej ciepła?; cieńsze ścianki?..
Ja wychodzę z założenia, że jeżeli ktoś był na tyle mądry, żeby zbudować taki silnik, testował go i badał w różnych warunkach i zdecydował, że taki element jest potrzebny, to nie staram się podważać jego decyzji.



wrobelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: śr maja 12, 2010 16:59
Lokalizacja: Warszawa

vr6 w mk2 ????

Post autor: wrobelek » wt mar 06, 2012 20:00

vr odpalony :okej: dzieki chłopaki za pomoc :pub: tylko obrotek nie działa


wrobel

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Re: vr6 w mk2 ????

Post autor: Dziku VR6 » wt mar 06, 2012 20:44

wrobelek pisze:vr odpalony :okej: dzieki chłopaki za pomoc :pub: tylko obrotek nie działa
napisz co go bolało...


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

wrobelek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: śr maja 12, 2010 16:59
Lokalizacja: Warszawa

vr6 w mk2 ????

Post autor: wrobelek » wt mar 06, 2012 21:02

poprostu zasilanie pompy musiałem puscis dawid018, powiedział tak zrobiłem poszukałem gdzie jest zasilanie pompy pusciłem dodadkowe dwa kable pompa zaczeła działać i vr zagadał :bigok: tylko obrotek niedziała co to może być że nie działa?


wrobel

Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Re: vr6 w mk2 ????

Post autor: Leszek Madison » wt mar 06, 2012 22:43

mastercinek, namowiłeś mnie, wystarczy cytat z jednego z tych tematów:
wymusza obieg po zgaszeniu silnika. identyczna jest również w starych dieslach 5 cylindrowych.
wszystko po to żeby chłodzić jeszcze głowice po zgaszeniu silnika kiedy jest jeszcze wysoka temperatura w silniku.
bez tej pompki pierwsze głowice w dieslach 5cyl szybko pękały
Dzięki raz jeszcze bo jak coś pokazane są bebechy tego ustrojstwa :pub:



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

vr6 w mk2 ????

Post autor: Dziku VR6 » śr mar 07, 2012 09:06

wrobelek pisze:tylko obrotek niedziała co to może być że nie działa?
jak masz zegary z mk2 to sie nie dziw :P


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
Pączek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: wt lut 13, 2007 21:52
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

vr6 w mk2 ????

Post autor: Pączek » śr mar 07, 2012 10:08

czyli ta pompka bez tego sterownika wentylatorow nie bedzie dzialac?? jesli nie to jak ja sprytnie podpiac aby dzialala jak nalezy


golf II 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100971
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości