Strona 3 z 3
Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2.9
: sob maja 07, 2011 13:44
autor: adams
Zmieniałem kości pamięci w sterwniku na takie z innymi "programami" i różnie było ale zawsze coś troszkę przerywało, brak błędów na vagu
po odpięciu wtyczki przy przepustnicy auto zasuwa jak powinno (vag pokazuje błąd) Po ponownym podpięciu dalej kicha.
Czujnik podmieniałem i dalej lipa. Na razie jeżdżę z odpiętym czujnikiem...
co poradzić na to?
Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2.9
: sob maja 07, 2011 14:49
autor: toffic
zrobić program taki jak trzeba a nie bawić się w gotowce
Re: Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2
: sob maja 07, 2011 15:24
autor: adams
toffic pisze:zrobić program taki jak trzeba a nie bawić się w gotowce
to nie tdi...
był robiony program, było podawane więcej paliwa, mniej, mniej powietrza itp i wciąż bardzo podobne objawy
Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2.9
: sob maja 07, 2011 23:19
autor: toffic
Bo zmieniane pewnie było nie to, co trzeba
Szarpanie po wymianie kolektora i przpustnicy z 2.8 na 2.9
: śr gru 21, 2011 14:29
autor: adams
Dalej stoję w tym samym punkcie. Ostatnio dałem kumplowi do przeróbki ta nieszczęsną przepustnicę z 2.9, przerobił mi mechanizm mocowania linki itp na taki z 2.8. Teraz przepustnica z zewnątrz jest identyczna jak z 2.8. Ta z 2.9 miała dodatkowe sprężyny i troszkę inaczej działało otwieranie klapki. Jednak problem jest dalej ten sam... chyba nie pozostało mi nic innego jak podmienić sterownik z 2.9 może on to ogarnie.
Co ciekawe, gdy odepnę wtyczkę od czujnika położenia przepustnicy to silnik chodzi poprawnie.
Jak by ktoś miał na zbyciu komputer z abv to proszę o info. Na razie chodzi mi tylko o podmiankę na próbę.
toffic pisze:Jak masz możliwość to sprawdź sobie AFR przy WOT
co to jest i jak to sprawdzić?
Szarpanie po wymianie przpustnicy z 2.8 na 2.9
: śr gru 21, 2011 22:40
autor: dawid018
a przepustnica po zamknięciu klapki jest szczelna??u mnie po przerobieniu przepustnicy za bardzo skrobnąłem i między ścianką a klapką jest maleńka szczelina.auto niby chodzi ok ale gaśnie po dodaniu gazu.
Szarpanie po wymianie przpustnicy z 2.8 na 2.9
: czw gru 22, 2011 15:02
autor: adams
tak jest szczelna
w załączniku dodaje mapy jakie mam dostępne czyli oryginał i super hiper program na 200 koni
mógł by ktoś na to zerknąć?
http://w408.wrzuta.pl/plik/1tvhd7k6209/vr6" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Szarpanie po wymianie przpustnicy z 2.8 na 2.9
: czw gru 22, 2011 16:16
autor: Borys
adams pisze:tak jest szczelna
w załączniku dodaje mapy jakie mam dostępne czyli oryginał i super hiper program na 200 koni
mógł by ktoś na to zerknąć?
http://w408.wrzuta.pl/plik/1tvhd7k6209/vr6" onclick="window.open(this.href);return false;
tak na pierwszy rzut okiem to softy sa z roznych sterowników
mod z 021906258BQ
oryginał 021906258CG
Szarpanie po wymianie przpustnicy z 2.8 na 2.9
: pt sty 06, 2012 12:58
autor: adams
problem nadal aktualny...
może dacie mi namiar na jakiegoś szpeca co mi pomoże. Niestety GTO nie jest zbyt skory do pomocy
a co jeśli wsadził bym sterownik od 2.9?
Szarpanie po wymianie przpustnicy z 2.8 na 2.9
: pn sty 09, 2012 17:01
autor: adams
potrzebna byłą adaptacja przepustnicy, po tej operacji wszystko jest ok
nie miałem vaga pod ręką więc adaptację wykonałem manualnie
-odpaliłem zimny silnik
-poczekałem aż się rozgrzeje do momentu uruchomienia się wentylatorów, na postoju, bez dotykania pedału gazu!
-po wyłącznie się wentylatorów zgasiłem silnik
auto zaczęło normalnie jeździć
silnik 2.8 z przepustnica i kolektorem z 2.9 na module zapłonowym 94 rok, silniczek krokowy w moim modelu nie jest zintegrowany z przepustnicą!
Szarpanie po wymianie przpustnicy z 2.8 na 2.9
: śr lis 12, 2014 18:27
autor: adams
ta adaptacja o której pisałem wyżej działała, ale tylko przez chwilę
Przez długi czas jeździłem na odpiętej wtyczce od czujnika położenia przepustnicy - było prawie dobrze
po jakimś czasie dorwałem sterownik z 2.9 z programem MTM - wtyczka jest już podłączona i wszystko działa wyśmienicie
tak więc mój stary sterownik nie ogarniał większej dawki powietrza, a ten z 2.9 poradził sobie z tym bez problemu
Szarpanie po wymianie przpustnicy z 2.8 na 2.9
: śr lis 12, 2014 18:54
autor: klintonMK2
Kolego nie chodzi tu o większą dawkę powietrza
po prostu w przepustnicy z 2.9 jest inny TPS, a nawet jeśli trafisz z takim samym jak w 2.8, to i tak oś w przepustnicy porusza się trochę inaczej niż w tej z 2.8 i podaje sterownikowi wartości nieco rozbieżne od tych, których on oczekuje. Może głupio to brzmi ale nie wiem jak prościej to wytłumaczyć
Kiedyś nawet próbowałem przestawiać tps (wyjąłem metalowe tulejki co pozwoliło na przykręcanie go w różnych ustawieniach) na vagu sprawdziłem kąt otwarcia przepustnicy w 2.8, potem ustawiłem na dokładnie tyle samo na przepustnicy z 2.9 i nic się nie zmieniło... Ostatecznie przepustnicę sprzedałem i kupiłem cały silnik 2.9
Szarpanie po wymianie przpustnicy z 2.8 na 2.9
: śr lis 12, 2014 18:57
autor: adams
czujniki podmieniałem, były takie same, nawet numery identyczne