Strona 2 z 3

: ndz lut 14, 2010 13:12
autor: tomatol
t0mal pisze:i soro opinii było na temat, że zajechać VRkę to nie sztuka.
Jak z resztą każdy silnik,żaden nie wytrzyma ,,pałowania'' na zimnym czy zmianę biegów
na czerwonym polu.

: ndz lut 14, 2010 14:33
autor: automaniak1
VR ma rzeczywiście trochę ciasno i cieplej między tulejami, ale seryjnie ma wytrzymać butowanie w miarę rozsądku i wytrzymuje jak każdy silnik,pod warunkiem że układ chłodzenia i smarowania jest git. Jeśli zaś chcemy to poprawić można założyć chłodnicę oleju.

: ndz lut 14, 2010 14:49
autor: Byku21
znajomy starszy koleś fah-man od merca "postaw merca 3litry i japońca 1.5 litra obok siebie, moce te same osiągi podobne ale ciekawe, który wykręci miliona bez większego problemu
a mazda RX-8???mają ludzie po 400tysięcy na tych silnikach 1,3 231KM...Wankla silnika okazuje się,że są bardziej żywotne niż zwykłe cylindrowce.

: ndz lut 14, 2010 15:02
autor: t0mal
To już jest nie na temat - inna konstrukcja, a jak tam zużyje się gładź i rotor to właściwie możesz go wyrzucić na śmietnik.

Co do VR to zawsze minie dziwiło jakim cudem toto znosi turbo, a przecież sporo takich moturów jeździ.

: ndz lut 14, 2010 15:14
autor: automaniak1
Byku21 pisze:a mazda RX-8???mają ludzie po 400tysięcy na tych silnikach 1,3 231KM...Wankla silnika okazuje się,że są bardziej żywotne niż zwykłe cylindrowce.
kolego rewelacyjne osiągi vankla to przede wszystkim małe straty w porównaniu do silnika suwowego.ten silnik wykorzystuje ok 70% wytworzonej energii zaś suwowy ok 40% silnik vankla jednym obrotem wykonuje trzy cykle pracy zaś czterosuw sama nazwa nam mówi.Porównując to do siebie silnik vankla powinien przy takim wykorzystaniu energii wytrzymać prawie dwa razy tyle co normalny motor,a w rzeczywistości jest to tylko 80% w stosunku do suwa. Poza tym vankle mają jedną wadę, którą jest bardzo ciężko usunąć , nieszczelności miedzy komorami spalania,przez co silnik szybko się zużywa.

: ndz lut 14, 2010 16:32
autor: Fałer
automaniak1

VR6 ma w serii jakąś tam chłodnicę oleju

t0mal

Nic nie zastąpi pojemności.. Większość motorów 6 cylindrowych wytrzymuje około 450-500KM bez zakucia... oczywiście zdrowych a nie zajechanych.. Korby i tłoki i ta granica podwyższa się czasami ponad dwukrotnie..

: ndz lut 14, 2010 21:49
autor: automaniak1
Fałer,
VR6 ma w serii jakąś tam chłodnicę oleju
ma małą chłodniczkę stosowaną w podstawach filtra.VR ma ją obok filtra

[ Dodano: 14 Lut 2010 20:56 ]
Pisząc chłodnice loeju miałem na myśli chłodnicę wielkości nagrzewnicy lub intercooler, zresztą słyszałem że montują coś takiego seryjnie w audi tylko nie pamiętam w jakim

: ndz lut 14, 2010 22:20
autor: marcin-ksiazek
pytanie jak i gdzie kupić nie skatowanego VR6??Szroty odpadają, firmy handlujące tylko silnikami też bym nie ufał - chociaż dają gwarancję rozruchową nawet do 3 miechów.
Ściąganie z zagranicy??Chyba tez, bo cofają przebiegi :) szukać ogłoszenia VR6 do sprzedania od dziadka :)

: ndz lut 14, 2010 22:24
autor: Fałer
marcin-ksiazek pisze:pytanie jak i gdzie kupić nie skatowanego VR6??Szroty odpadają, firmy handlujące tylko silnikami też bym nie ufał - chociaż dają gwarancję rozruchową nawet do 3 miechów.
Ściąganie z zagranicy??Chyba tez, bo cofają przebiegi :) szukać ogłoszenia VR6 do sprzedania od dziadka :)
Szukaj Sharana/Alhambry/Galaxy z rozbiórki... Najlepiej w automacie..

Re: VR6? Czy to dobry silnik?

: ndz lut 14, 2010 22:25
autor: marcin-ksiazek
marekskala pisze:Witajcie. Jak wam się sprawuje silnik VR6? Zamierzam właśnie taki kupić ale słyszałem że są czasem nie wdzieczne..... :-/
zdecydowanie omijać ogłoszenia: Sprzedam vr6 po wymianie rozrządu. :kac: Nie wierze ze ktoś by robił kpl rozrząd i zaraz sprzedawał auto, tym bardziej ze trzeba wydzierać cały silnik a koszt części jakieś 1200 zl + robocizna.

[ Dodano: Nie Lut 14, 2010 21:27 ]
Fałer pisze:
marcin-ksiazek pisze:pytanie jak i gdzie kupić nie skatowanego VR6??Szroty odpadają, firmy handlujące tylko silnikami też bym nie ufał - chociaż dają gwarancję rozruchową nawet do 3 miechów.
Ściąganie z zagranicy??Chyba tez, bo cofają przebiegi :) szukać ogłoszenia VR6 do sprzedania od dziadka :)
Szukaj Sharana/Alhambry/Galaxy z rozbiórki... Najlepiej w automacie..
pasują te silniki??Mi typ mechanik mówił ze maja inne mocowanie jak passek b4?Pewnie tak mówił bo bał sie ze nie będzie miał roboty :)
robił mi rozrząd i głowice.

Re: VR6? Czy to dobry silnik?

: ndz lut 14, 2010 23:14
autor: michal195
pasują te silniki??Mi typ mechanik mówił ze maja inne mocowanie jak passek b4?Pewnie tak mówił bo bał sie ze nie będzie miał roboty :)
robił mi rozrząd i głowice.
Pasują do Passata B4 P&P, jednak od B4 do Galaxy już nie pasuje :)

: pn lut 15, 2010 00:08
autor: ferdek_lublin
A jak jest z mk3 i vento tez pasuja te silniki na zasadzie P&P ?

: pn lut 15, 2010 01:22
autor: korbis
To podejdzie napewno :bigok: :bajer:

: pn lut 15, 2010 08:02
autor: Jesionvr6
z sharana/galaxy/alhambra pasują motory do wszystkiego, a różnią sie tylko mocowaniem ,które jest pod numerem silnika na bloku, natomiast do tych sharanów nie da sie zamontować silnika np. z golfa/passata
polecam silnik z automata sam taki kupiłem z allegro i 2 lata chodził bez problemu teraz tylko uszczelka pod głowicą sie troche poci ale to ze starości 17 lat ma