Strona 2 z 4

: ndz lis 15, 2009 22:20
autor: irecq
Dajcie spokój chłopakowi. Nie każdy musi kupować graty w serwisie! Co do modyfikacji ja bym proponował przerobienie wydechu. Kolektor wydechowy 6-2-1 owinięty bandażem i całkowity przelot - bez jakich kolwiek badziewnych tłumików przelotowych. Dobry dolot - nie jakiś stożek made in taiwan za 30zł! I do tego lekkie koło zamachowe + spiek - zamowić ze stanów najlepiej :bigok: Właśnie opisalem swoje mody z których jestem bardzo zadowolony i polecam :grin: :bigok:

: pn lis 16, 2009 00:07
autor: GMS
no niestety tak jest jak chcesz mieć moc to albo znasz się na rzeczy i robisz po kosztach we własnym zakresie albo nie masz pojęcia i oddajesz komuś kto się zna a te 5 koła zostawiasz na robotę...

: pn lis 16, 2009 09:29
autor: sadzyk
:cady: jak by nie było TUNING MUSI BYC :helm:

: pn lis 16, 2009 13:27
autor: evolution
czytajac wypowiedz i wurywajac dwa osobne stwierdzenia
irecq pisze:Dobry dolot - nie jakiś stożek made in taiwan
irecq pisze:zamowić ze stanów najlepiej
mozna wywnioskowac ze nie wiesz iz ze stanow to jest wlasnie najwiekszy tajwan i china z co do dolotu wiesz ile kosztuje kolektor dolotowy do vra ze zmienna pojemnoscia??? w tym calym zestawie ktory podales brakuje dwoch podstawowych rzeczy wystrojenia plus pewnosci ze seria sie trzymala "serii"

: pn lis 16, 2009 13:46
autor: olafart
evolution, ja napisałem konkretnie co może sobie koleś sprawić i wydaje mi się, że w tych pieniądzach to jest najlepsza opcja...
a to co napisałeś o USA- masz w 100% rację- przykładem niech będą kable zapłonowe OBXa :helm:
pozdr

: pn lis 16, 2009 20:25
autor: irecq
nie mówiłem o dolocie ze stanów. Ale skoro uważacie ze lekkie kolo zamachowe fidanzy jest taiwanem to ja nie wiem z kim rozmawiam!!!!! takie kolo w stanach kosztuje niecałe 400$ +40$ wysyłka. A w polsce?? Poza tym co ty chcesz stroić? zmieniając wydech na kwasowke 60mm albo zabudowany stożek z dolotem w grilla :bigok: Jeżeli chodzi o mnie to dysponowałem seria 171ps. dla chętnych dołączę wykres. pozdro

: wt lis 17, 2009 01:05
autor: clocover
Ja tez chciałem turbo właśnie jestem na etapie doprowadzenia do seri i tyle kaski poszło że na turbo nie starczy :crazy: i tak się okazuje że o paru rzeczach zapomniałem i musze poczekać aż dotrą do mnie nasza kochana pocztą polską :grrr: A i tak sobie przeglądam te chińskie zestawy "kit turbo" to najbardziej mnie śmieszy to że piszą w zestawie instrukcja montażu. Pewnie jest tam napisane jak wystroić to za pomocą kalkulatora a i wszyscy gwarantuja że po zamontowaniu tego czegoś 500KM gwarantowane :rotfl:

: wt lis 17, 2009 12:38
autor: Marioo
irecq pisze:nie mówiłem o dolocie ze stanów. Ale skoro uważacie ze lekkie kolo zamachowe fidanzy jest taiwanem to ja nie wiem z kim rozmawiam!!!!! takie kolo w stanach kosztuje niecałe 400$ +40$ wysyłka. A w polsce?? Poza tym co ty chcesz stroić? zmieniając wydech na kwasowke 60mm albo zabudowany stożek z dolotem w grilla :bigok: Jeżeli chodzi o mnie to dysponowałem seria 171ps. dla chętnych dołączę wykres. pozdro
Duzo tu można wystroić, zmiana dolotu i wydechu to dość duża ingerencja.
Głupota jest wrzucenie wydechu z dopiskiem "całkowity przelot", co silnika N/A wydech to nie jest takie hop siup i jest, tu trzeba trochę bardziej ruszyć głową i najlepiej albo zrobić taki wydech konkretnie pod silnik albo przynajmniej kupić jakiś dedykowany do tego silnika, dobrej jakości "wyliczony"
Co do dolotu to nie chodzi tu tylko o odseparowny stożek - bo to mocy za dużo nie przyniesie, o ile w ogóle przyniesie...............
Lekkie koło zamachowe fidanzy - jedyne co ci przyszło do głowy myśląc o ściąganiu ze stanów, widzę, że czytałeś forum.......................
Wracając do tematu to tak jak wiele osób już pisało, pierwsza kolejność jeżeli chce się cokolwiek zrobić z silnikiem (nie ważne czy to vr czy inny) najpierw nalezy przygotować silnik do modów.
W vr-e jedną z ważniejszych rzeczy jest rozrząd, tu uciekają koniki w pole, Sprawdzić głowicę i dół silnika i powymieniać co się da - tu sie kończy te przeznaczone na mody pierwsze 5k zł, następne 5k to można sobie zrobić dolot(ze zmienną pojemnością o której wspomniałevolution) wydech z kolektorem, w tym miejscu następne 5k będą sie powoli kończyć a do 200km dalej będzie dość daleko.

Generalnie w vr podnieść moc bez T to dużo dużo dużo i jeszcze więcej pln-ów, a zrobić T to drugie dużo pln-ów ale przyniesie dużo lepszy efekt.
Więc podsumowując, wpierw silnik zrobić na igłę, a później zbierać następne 10k i można uturbiać.

[ Dodano: Wto Lis 17, 2009 11:40 ]
ps.
irecq pisze:to ja nie wiem z kim rozmawiam
to poczytaj posty osób które ci odpowiadają, wtedy będziesz wiedział z kim rozmawiasz

: wt lis 17, 2009 13:53
autor: Borys
Marioo pisze: w tym miejscu następne 5k będą sie powoli kończyć a do 200km dalej będzie dość daleko
nez przesady 200KM to nie takie mocne mody, wałeczki + porting i blisko 200 jest

: wt lis 17, 2009 15:20
autor: Marioo
nez przesady 200KM to nie takie mocne mody, wałeczki + porting i blisko 200 jest
Chodziło mi o to co wypisałe, dobry dolot i dobry wydech i z 5k na dobre waleczki itd juz moze nie starczyć :bajer:

: wt lis 17, 2009 15:53
autor: evolution
irecq pisze:nie mówiłem o dolocie ze stanów. Ale skoro uważacie ze lekkie kolo zamachowe fidanzy jest taiwanem to ja nie wiem z kim rozmawiam!!!!! takie kolo w stanach kosztuje niecałe 400$ +40$ wysyłka. A w polsce?? Poza tym co ty chcesz stroić? zmieniając wydech na kwasowke 60mm albo zabudowany stożek z dolotem w grilla :bigok: Jeżeli chodzi o mnie to dysponowałem seria 171ps. dla chętnych dołączę wykres. pozdro
widze wies tunng zyje jak ELWIS!!!!!! powiem ci cos:
jeszcze sie nie zdazylo auto ktore na hamowni pokazalo wynk wiekszy na stozku niz na ori dolocie .
co do ceny czy 1800 w polsce za kolo po nalczeniu cla i marzy jest cena wygorowana??? no dobra powedzmy ze kupisz bez cla i posrednikow to wyjdze c 1300 okolo do tego musisz kupic dobre sprzeglo sachsa takie kolo zamontowane z nowym sprzeglem pozera ci 2/3 funduszy.
co do wydechu z kwasiaka... uwolnisz wydech zmienia se charakterystyka pracy slnika trzeba w odpowednich miejscach skorygowac soft. w innym przypadku poza odczuciem kierowcy na wzor..wys...lem se 5kpln na mega dolot, bajerancki wydech i super lekkie kolo zamachowe to przecez musi miec 190 ps rzeczywstosc bedzie okrutna i mozesz w zycu nie ogladnac tych 171 ps co miales.... w zwiazku z tym trzeba poznej skorygowac sterowanie slnika aby auto jezdzilo jak nalezy. pozdro

: wt lis 17, 2009 16:23
autor: Borys
Marioo pisze:
nez przesady 200KM to nie takie mocne mody, wałeczki + porting i blisko 200 jest
Chodziło mi o to co wypisałe, dobry dolot i dobry wydech i z 5k na dobre waleczki itd juz moze nie starczyć :bajer:
da sie to zrobic na seryjnym dolocie i prawie seryjnym wydechu.

kiedys był taki wątek o mocach w VR6, mozna sobie poczytac ile kto ma mocy i jakie modyfikacje przeprowadził

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... es&start=0

: wt lis 17, 2009 18:50
autor: irecq
wy mnie chyba nie zrozumieliście!!! wiadomo ze najlepiej miec 20k pln wyremontowac silnik od gory do dołu i go zaturbic!!! ale chłopak napisał ze ma 5k pln i chce sobie tylko troche podnieść moc a wy go odrazu jedziecie!!!! te forum chyba po to zostalo stworzone by dzielic sie doświadczeniami i pomagać klubowicza tak? a wasza kazda odpowiedz to albo *#cenzura#* kogos albo odpisanie ze "poszukaj sobie na forum".. nie mowie ze będę miał odrazu 190ps ale rezultat na 1/4mili jest wyraźny. oczywiście dla porównania wybieram się jeszcze w tym tygodniu na hamownie. Poza tym po co mam remontować silnik skoro trzyma serie i ma 156tys przebiegu? Bez przesady..

: wt lis 17, 2009 19:20
autor: TAZ
Nie ma takiego VRa, który przy tym przebiegu trzyma moc. Nawet nowy rozrząd nie dociągnie po tym przebiegu do 174KM, może 168M wypluje, a może nie. Remont głowicy bez wymiany zaworów i bez nowych szklanek to koszt od 400zł, nowe pierścienie jak progów nie ma i honowanie około 300zł. Panewki można sprawdzić ale dla pewności zmienić wszystkie od 300zł. Rozrząd 1000zł z uszczelkami i uszczelniaczami. Nowy olej i filtr 150zł na bide. Zostaje nam jeszcze kasa na kolektor dolotowy z 2,9 lub nowszych 2,8 400zł u Bialokura :grin: , zaspawanie dołka w przepustnicy i zeszlifowanie kierownic, które notabene działają też jak zwężki 50zł po znajomości. porządne kable zapłonowe, nie OBX tylko MAGNECOR 450zł jak ktoś znajdzie, świece dobre, nie DENSO z allegro 24zł/szt. W tym momencie można jeszcze tylko zmienić katalizator na tłumik przelotowy bo wywalenie kata bez wrzucenie w jego miejsce czegoś jest bezcelowe. No oczywiście kilkunastoletnia sonda lambda też pewnie czasem zaszwankuje, a jak każdy chyba zdążył się zorientować to VR działa poprawnie tylko na BOSCHu. Z piątaka zostało niewiele, ale dorzucić nieco ponad tysiaka i mamy DRC wałki, które nie odbiegają jakością od schricków za bardzo. Zostaje tylko załatwić kasę na remap kompa i tyle. :grin: