Strona 2 z 3

: pn lis 02, 2009 23:41
autor: Passat944
Ja w sumie też jestem ciekawy jak wygląda sprawa mocowania silnika bo seryjnie wisi on na podłużnicach w MK4 czy innych a tutaj musiałby być zamocowany tak jak ori VR6. Jest to do przejścia ? Jak wygląda sprawa elektryki bo ten motor fabrycznie nie widział w MK3 czy jak u mnie w Passacie B4. Chętnie poczytałbym o ew. problemach przy swapie choć zdaję sobie sprawę, że mało kto taką zamianę praktykował...

: pn lis 02, 2009 23:49
autor: daniel1d
marcin-ksiazek pisze:odświerzam pytanie:
Czy silnik Vr6 2.8 204KM z golfa 4 będzie pasował do golfa 3
Kilak osób pisało wcześniej że się da przecież..
Wsadzają te silniki to mk2 bez większych problemów..Oczywiście do mk2 i mk3 trzeba wsadzić wraz z kompem i licznikiem.

: czw lis 05, 2009 23:30
autor: waski00
marcin-ksiazek pisze:odświerzam pytanie:
Czy silnik Vr6 2.8 204KM z golfa 4 będzie pasował do golfa 3
jakieś newsy??

kolego parę postów wyżej napisałem wszystko :chytry: jest tak jak napisałem :grin:

: czw lis 05, 2009 23:38
autor: TheBiSHoP
Passat944 pisze:Ja w sumie też jestem ciekawy jak wygląda sprawa mocowania silnika bo seryjnie wisi on na podłużnicach w MK4 czy innych a tutaj musiałby być zamocowany tak jak ori VR6. Jest to do przejścia ?
Blok 24v ma takie same punkty mocujące jak 12v

Obrazek Obrazek

: pt lis 06, 2009 08:36
autor: Jesionvr6
bo to jest prawie identyczny blok tylko czapka i osprzet inny jest

: sob lis 07, 2009 16:37
autor: waski00
Posiadam golfa mk3 z silnikiem r32(BMJ) i wszystko pasowało :bigok: ,czyli jeśli r32 pasowało to i 24v będzie pasował bo mocowania są te same :grin: przerabiałem tylko przednią łapę bo zależało mi żeby zostawić orginalną chłodnice oleju bo tylko to przeszkadza pozostaje jeszcze drugie wyjście założyć chłodnice oleju od vr6 i nie trzeba przerabiać łapy :bigok: jeśli chodzi o mk2 jest wszystko to samo co w mk3

: sob maja 15, 2010 01:24
autor: Gluters
Mam pytanko, za tydzie wkładam ten silnik do Corrado i nie jestem pewien czy maska się domknie. Musze szukać maski od Vr6 (wypukłej)

Re:

: śr paź 12, 2011 15:41
autor: TuneTech
waski00 pisze:Posiadam golfa mk3 z silnikiem r32(BMJ) i wszystko pasowało :bigok: ,czyli jeśli r32 pasowało to i 24v będzie pasował bo mocowania są te same :grin: przerabiałem tylko przednią łapę bo zależało mi żeby zostawić orginalną chłodnice oleju bo tylko to przeszkadza pozostaje jeszcze drugie wyjście założyć chłodnice oleju od vr6 i nie trzeba przerabiać łapy :bigok: jeśli chodzi o mk2 jest wszystko to samo co w mk3
a jak wyglada sprawa instalacji z mk IV 24v i podlaczenia tego do mkII, mkIII trzeba ciac i llutowac czy wtyczki sa plug and play, i co z zegarami ?

Czy silnik Vr6 2.8 204KM z golfa 4 bedzie pasowal do golfa 3

: śr paź 12, 2011 17:33
autor: Passat944
TuneTech pisze:mkIII trzeba ciac i llutowac czy wtyczki sa plug and play, i co z zegarami ?
Trzeba ciąć i lutować. MK4 ma zupełnie inne kostki. Zegary mogą sobie zostać z MK3 nawet nie koniecznie z VR6. Do tego trzeba usunąć immo z kompa oraz kilka niepotrzebnych rzeczy. Niektóre błędy powodują pracę sterownika w trybie awaryjnym co objawia się nie pełną mocą. Jeśli chcesz to zrobić profi to dzwoń na ten numer 513 101 977 lub email: waskiw020@gmail.com.

A jeśli jesteś na etapie szukania VR6 2.8 24V to szukaj czegoś na cewkach po 2002 roku, najlepiej silnik o oznaczeniu BDE.

Re: Czy silnik Vr6 2.8 204KM z golfa 4 bedzie pasowal do gol

: sob paź 22, 2011 17:36
autor: Ladro
Ja mam 24V BDE w Corrado ex ABV.Skrzynia pasuje zamach pasuje sprzęgło pasuje.Co do zegarów to pozostały stare i obrotek działa i prędkość róznież.Co do podstawy filtra oleju.Własnie tego nie zmieniłem ze starego vr i nie mam temperatury oliwy ale to jest do zrobienia ,nic skomplikowanego.

Czy silnik Vr6 2.8 204KM z golfa 4 bedzie pasowal do golfa 3

: sob paź 22, 2011 17:43
autor: HGP vr6
widziałem taki motor w mk2 syncro >limited< budzie więc sie da :) :bigok:

Czy silnik Vr6 2.8 204KM z golfa 4 bedzie pasowal do golfa 3

: śr lut 08, 2012 01:32
autor: nowin
Znowu odgrzeję kotleta. Jak to jest jak chciałbym swapować 2.8 24v do golfa mk3 GTI 2.0 8v AGG (wersja 20 Jahre więc pewne rzeczy np. heble są już od VR6).

Czy komputer od golfa IV ogarnie:
- poduszki powietrzne (czujniki i same poduchy) od mk3?
- ABS czyli wiadomo pompa, czujniki przy kołach itd od mk3?
- czy skrzynia musi być od AAA czy podejdzie oryginalna dedykowana do tego silnika z mk4?
- jeśli tak to czy trzeba przerabiać wybieraki od GTI i pedał sprzęgła (w GTI jest sprzęgło na linkę nie wiem jak w skrzyni od mk4)?

Może niektórym pytania wydadzą się dziwne, ale nie widziałem jeszcze na własne oczy jak to wygląda pod maską golfa 4 :blush: a jakbym się zdecydował na taki krok to na pewno chciałbym żeby wszystkie układy działały tak jak powinny, bo widziałem że niektórzy się nie przejmowali po swapie podłączaniem ABS czy poduszek powietrznych do nowego kompa :banghead:

Czy silnik Vr6 2.8 204KM z golfa 4 bedzie pasowal do golfa 3

: śr lut 08, 2012 19:17
autor: imperfectCell
bedziesz musial zmieniac pedaly na te z hydro sprzeglem. Obie skrzynie czy od 24v czy 12v maja hydrauliczne sprzeglo i skrzynie na linki. Mozesz dac wybierak od ABFa lub VR6 do tego skrzynie z 12v i pedały z wysprzeglikiem (tak pewnie bedzie najtaniej i chyba najlepiej). Co do elektroniki to niech sie wypowie ktos bardziej ogarniety

Czy silnik Vr6 2.8 204KM z golfa 4 bedzie pasowal do golfa 3

: czw lut 09, 2012 19:08
autor: Leszek Madison
nowin pisze:Czy komputer od golfa IV ogarnie:
- poduszki powietrzne (czujniki i same poduchy) od mk3?
- ABS czyli wiadomo pompa, czujniki przy kołach itd od mk3?
- czy skrzynia musi być od AAA czy podejdzie oryginalna dedykowana do tego silnika z mk4?
- jeśli tak to czy trzeba przerabiać wybieraki od GTI i pedał sprzęgła (w GTI jest sprzęgło na linkę nie wiem jak w skrzyni od mk4)?
Z tego co wiem:
- w mk3 ABS i poduchy to zupełnie oddzielny system niezwiązany z ECU i wiązką silnika
- skrzynia z mk4 jest pod 4-motion, więc teoretycznie wsadzisz, ale nie wiem jak wygląda sprawa flanszy wału (nie znam się)
- niektórzy montują skrzynię z V5, ale kiepski to chyba pomysł bo ma 5 krótkich biegów i spalanie jest straszne - najlepszy chyba byłby składak w zależności od potrzeb

Z przeróbek to kojarzę, że są jazdy z chłodnicą oleju, a linki biegów powinny pasować z 12v. Ale to akurat najmniejszy problem, bo czeka zabawa z elektryką - jakaś wiedza by się przydała.
I ludzie nie piszcie, że trzeba zmieniać pedały w mk3, bo są przystosowane pod pompkę wysprzęglika, trzeba tam tylko wpiąć spinkę, która trzyma kulkę (cena w ASO niecałe 3 zł)