Strona 2 z 3

: sob lip 05, 2008 17:01
autor: BARANMC1
arovr6 pisze:jak by ci padł czujnik połozenia wału to byś nie odpalił
Nie koniecznie, w przypadku uszkodzenia to :
1.Pokaze błąd
2.Bedzie gubił obroty ,słabł itd, rzadko sie zdarza ze kompletnie nie bedzie chciał zapalic, chyba ze w przypadku uszkodzenia mechanicznego
Ten czujnik nie ma totalnie nic wspolnego z tykaniem
Jesli to naprawe z lewej strony to moze byc napinasz paska klinowego lub pompa wody. Osobiscie bardziej obstawiam ze to słychac rozrzad tylko wydaje sie ze z lewej strony. Mozna zrobic mały test , odkrec korek wlewu oleju i przysłuchaj sie czy nie tyka własnie z tamtej strony, tylko nie zachlap przy okazji wszystkiego hihiihi

: sob lip 05, 2008 20:20
autor: irecq
no a mi jeszcze przy tym tykaniu spala 17litrow na 100km przy normalnej jeździe.. także coś jest napewno nie hallo... a czujnik położenia walu ma coś w spólnego ze spalaniem nie?

: pt lip 11, 2008 22:41
autor: Killof102
BARANMC1 pisze:odkrec korek wlewu oleju i przysłuchaj sie czy nie tyka własnie z tamtej strony, tylko nie zachlap przy okazji wszystkiego hihiihi
jak odkręce wlew oleju to gaśnie silnik ! ale wydaje mi sie że to zawór kturyś kleoce se troche

: pt lip 11, 2008 23:38
autor: ku_bi
mysle, ze tyka Ci filtr wegla aktywnego, tak samo u mnie tyka jak silnik sie troche nagrzeje. zastanawiam sie czy tego nie wywalic

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... +aktywnego

: sob lip 12, 2008 09:49
autor: Killof102
ku_bi pisze:mysle, ze tyka Ci filtr wegla aktywnego, tak samo u mnie tyka jak silnik sie troche nagrzeje. zastanawiam sie czy tego nie wywalic
a o tym to nawet nie pomyslałem. Trzeba bedzie sprawdzić !

: pn lip 21, 2008 08:05
autor: fruu28
...mam ten sam problem :crazy: co kolega.... tykanie!!!!!!! wydmuchnelo uszczelke pod glowica, wymieniona zostala uszczeleczka :grin: zalozona druga glowica a przy okazji calutki rozrzad: napinacz hydrauliczny, slizgi, zamontowano wzmocniony lancuszek ruville'a , planowana glowica zawory podocierane wymienione gumki na zaworach... skladamy wszystko w jedna calosc zrecimy kolem zamachowym na sucho...wszystko jest ok!!! zakladamy pokrywe zaworow. kolektor ssacy i cala reszte... odpalamy... i co ???? jakis klekot po lewej stronie <mysli> tak jakby zawor chodzil na sucho ale to jest niemozliwe :goof: moze ktos mi cos doradzi w tej kwestii?? zaznaczam ze przem remontem wszystko bylo oki, jezeli chodzi o prace silnika i odglosy plynace spod maski....

: wt lip 22, 2008 18:56
autor: Killof102
Dokładnie tak jak piszesz. Jakby zawór chodził na sucho. Ale ostatnio zauważyłem, żę pojawia się to gdy mam niski stan oleju w silniku.

: śr lip 23, 2008 14:38
autor: fruu28
:bajer:Killof102, juz wiem co bylo przyczyna tego tykania... :chytry: tylko nie wiem czy bedziesz happy jak to przeczytasz... w momencie gdy chodzil na starej uszczelce mial o wiele nizsze sprezanie , po zrobieniu gory cisnienie na tloku ma okolo 12 bar i dopiero teraz wyszlo szydlo z worka :grrr: tym tykaniem okazal sie luz na panewce!!!!! jezeli chcesz jeszcze poszalec na tym silniczku to szybciutko sciagaj miske i sprawdz luz... sadze ze powinienes wyczuc go bez zadnych kosmicznych zabiegow. po odkreceniu panewki zobacz jaki ma kolor... jezeli jest biala tzn ze u ciebie jest inna przyczyna , ale jezeli bedzie miala juz kolor lekko miedziany, przechodzacy w pomarancz tzn ze masz winowajce :helm: dobry zaufany fachowiec oceni ci golym okiem czy musisz rozbierac calusi silnik i dawac wal do szlifu czy wystarczy jedynie wymiana panewek( miejmy nadzieje ze bedzie to ta druga opcja)

: śr lip 23, 2008 16:09
autor: Killof102
fruu28 pisze:tylko nie wiem czy bedziesz happy jak to przeczytasz...
a toś mnie pocieszył !!!!!!!!! tylko co... ona by tykała ale nie zawsze ? bo teraz chodzi normalnie i nic nie tyka.

: śr lip 23, 2008 23:00
autor: fruu28
Killof102 pisze:a toś mnie pocieszył !!!!!!!!!
powiem ci lepsza nowine wlasnie stanal mi silnik :crazy: kolego u mnie tez tak bylo raz tykal raz nie tykal. jak byl zimny bylo ok, dostal w dupke zaczynal tykac, a teraz wlasnie obrocilo go na panewce. Jutro przyjezdza do mnie fachowiec od silnikow vr6 i w8 tak wiec bede mial konkretna odpowiedz co bylo tego przyczyna... :bajer:

: śr lip 23, 2008 23:27
autor: Killof102
fruu28 pisze:powiem ci lepsza nowine wlasnie stanal mi silnik
no teraz to już totalna załamka !
pocieszeniem jest to, że mam cały dół do VR z tym, że na przekładke czyli wał+tłoki.

: śr lip 23, 2008 23:49
autor: fazaa
niesadze zeby mogla tak tykac panewka.... ja mam zalozone noweczki i tyka jak mu sie podoba czy zimny czy cieply. tykanie wlacza sie jak mu sie zachce....

: śr lip 23, 2008 23:50
autor: x27
"jezeli chcesz jeszcze poszalec na tym silniczku to szybciutko sciagaj miske i sprawdz luz... " nie wiem jak tam se luz wyczujesz:))

jak panewka stuka to bardziej jest to slyszalne od miski z kanalu.
podepnij manometr i zobacz jakie masz cisnienie przy poszczeglonych obrotach. zmierz odrazu cisnienia na cylindrach. podjedz do pierwszego warsztatu lepszego to zazwyczaj Ci powie co to za dzwiek, panweka, popychacz, zawor to sa dosc odmienne dzwieki i mechanior CI szybko oceni. takie jak lubisz pogdybac to gdybaj moze uszczelka, moze panewka, moze popychacz, moze rozrzad. hhehehe .....

: czw lip 24, 2008 22:27
autor: Killof102
x27 pisze:jak panewka stuka to bardziej jest to slyszalne od miski z kanalu.
i tu masz kolego racje. Dla mnie to słychać to gdzieś na górze! Tak jakby z zaworów.