Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Chciałbym ogłosić że nie ma potwierdzeń słów TheBiSHop że będą jakieś problemy z silnikiem 3.2 na sterowniku 2.8 BDE. Widocznie coś mieliście nie tak z tym silnikiem lub osprzętem. U mnie minął już ponad miesiąc od swapu i zero problemów. Autem jezdze na co dzień i trochę kilometrów już zrobiłem i absolutnie nie ma żadnych problemów z silnikiem i mocą. Auto jezdzi tak samo jak w dniu wyjazdu. Sterownik cały czas z 2.8 BDE wogóle nie strojony pod 3.2. Zdecydowałem że zostawiam sterownik z 2.8 tylko w okolicach wiosny pojade prawdopodobnie do GenowefyGarage na strojenie. Chciałbym przed strojeniem w między czasie wybrać się jeszcze na hamownie i wrzucę w tym temacie wykres ile wyjdzie mocy i jaki będzie przebieg kresek bo jestem sam ciekawy.
Aha auto jezdzi od tygodnia na instalacji gazowej Stag300-6. Osprzęt lpg oczywiście dobrany na moc powyżej 250km. Jezdzi super na tym lpg zresztą 2.8 BDE też chodził bez żadnych problemów. Wczoraj zrobiłem trasę 1000km i przy spokojnej jezdzie spalanie wyszło 12 litrów lpg na 100km.
A tak to wygląda pod maską. Zostało mi wizualnie ogarnąć kilka pierdółek pod maską.
Aha auto jezdzi od tygodnia na instalacji gazowej Stag300-6. Osprzęt lpg oczywiście dobrany na moc powyżej 250km. Jezdzi super na tym lpg zresztą 2.8 BDE też chodził bez żadnych problemów. Wczoraj zrobiłem trasę 1000km i przy spokojnej jezdzie spalanie wyszło 12 litrów lpg na 100km.
A tak to wygląda pod maską. Zostało mi wizualnie ogarnąć kilka pierdółek pod maską.
Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Faktycznie nic sie nie potwierdza. Chodzi idealnie.Rapcio pisze:Jeżeli chodzi o osiągi to na sterowniku z 3.2 auto chodziło jak wściekłe i gubiło trakcje na całym drugim biegu a na sterowniku 2.8 nie ma w ogóle czegoś takiego
Re: Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Witam. Wczoraj założyłem z powrotem układ wydechowy o średnicy 70mm. Auto jezdzi cały czas bezawaryjnie od stycznia na seryjnym komputerze z 2.8 BDE Jedyna wtopa to to że zgubiłem emblemat R32 który był na kolektorze ssącym W najbliższym czasie wybieram się do GenowefyGarage na ogarnięcie tego kompa. Pojechałbym już tam dawno ale czekam na swoją kolej bo roboty mają sporo. Zdam relacje jaka będzie różnica. A tak brzmi:
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Powiedz mi czy wkład przeplywki jest taki sam w 2,8 i 3,2? Bo chce u siebie zrobić 3,2 z wiązka na silniku z 3,2 a ta wiązka w podszybiu z 2,8 oraz komputer i pedał gazu z 3,2. Silnik mam bub z 08r a brakuje mi przepływomierza stąd moje pytanie.
JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo
Re: Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
z jakiego auta masz ten silnik? Bo jestem teraz w trakcie swapa i też na wiązce z 2,8 chcę postawić i inne są kostki od czujników wałków, fazatorów i czujnika temp (3,2 ma 2 piny a 2,8 4pin). Oczywiście poradzę sobie z tym ale dziwi mnie to że mamy inaczej. mój silnik to BUB z 2008r z audi tt.
JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo
Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Silnik mam z A3 2004r. Wiązka BDE 2002r. Tak jak pisałem u mnie kostki pasowały. Silnik kupiłem z wszystkimi czujnikami przy słupku. Czujnik temperatury mam na 4 piny. Wkład przepływki 2.8 ma inny numer niż wkład 3.2. Ja jezdze na wkładzie z 2.8 a obudowę mam z 3.2.
Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Odpalilem wlutowaLem kostki z 3,2 i ładnie odpalił zobaczymy jak na drodze będzie jechał
JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo
Re: Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Czytałem na fejsie że jedzie gorzej od 2.8 ?Jacek6804 pisze:Odpalilem wlutowaLem kostki z 3,2 i ładnie odpalił zobaczymy jak na drodze będzie jechał
Re: Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
chyba jednak jedzie tak samo, może w obrotach 2-4k ciut lepiej. Na gazie jedzie lepiej niż na benzynie co jest dziwne. Ale ogólnie tragedii nie ma. zrobiłem juz 1000km i jest ok. Ale muszę teraz ogarnąć sterownik jakoś.Rapcio pisze:Czytałem na fejsie że jedzie gorzej od 2.8 ?Jacek6804 pisze:Odpalilem wlutowaLem kostki z 3,2 i ładnie odpalił zobaczymy jak na drodze będzie jechał
JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 23:41
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Widzę , że jesteś w temacie . Czytałem Twoje wpisy i rozumiem , że mając silnik 2.8 AQP swap na 3.2 bez sterownika nie przejdzie ? Co jeszcze dodatkowo trzeba byłoby wymieniać ? Mam taki dylemat , że szeleści mi już łańcuch rozrządu w moim 2.8 AQP . Wymiana to kwota 2000 - 2500 zł , może lepiej dołożyć drugie tyle zmienić silnik o lepszej kondycji , a tym bardziej mocy ... Boję się wchodzić w ten temat , bo nie mam pojęcia czy oprócz silnika nie będę musiał robić więcej modyfikacji ...
Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Szczerze to r32 to są spore koszta w stosunku do 2,8.
Ja dziś uruchomiłem mój na sterowniku 3,2 w którym tylko immo jest off. Obrotem działa. Spalanie tez pokazuje. Jedyny skutek uboczny to ze trakcja się pali i nie działa, ale może uda tez się ogarnąć to. Sterownik to 022906032cb a soft z końcówka gj. Na kompie z 2,8 był błąd czujnika wałka rozrządu, na tym Z 3,2 są te same błędy i nie wiem o co chodzi :/ podmienialem czujniki z czujnikami z r36 (mają ten sam nr) i bez zmian. Moc jest zajebista ale od 5k obrotów, poniżej nie czuć jakoś specjalnie tego mocnego dołu 24v :/ możliwe ze by chodził jeśli były by zamienione kolejnością czujniki lub by któryś kabel nie łączył? Bo ja cielem całą wiązkę bo kostki były inne i wszystko jest możliwe. ..
Ja dziś uruchomiłem mój na sterowniku 3,2 w którym tylko immo jest off. Obrotem działa. Spalanie tez pokazuje. Jedyny skutek uboczny to ze trakcja się pali i nie działa, ale może uda tez się ogarnąć to. Sterownik to 022906032cb a soft z końcówka gj. Na kompie z 2,8 był błąd czujnika wałka rozrządu, na tym Z 3,2 są te same błędy i nie wiem o co chodzi :/ podmienialem czujniki z czujnikami z r36 (mają ten sam nr) i bez zmian. Moc jest zajebista ale od 5k obrotów, poniżej nie czuć jakoś specjalnie tego mocnego dołu 24v :/ możliwe ze by chodził jeśli były by zamienione kolejnością czujniki lub by któryś kabel nie łączył? Bo ja cielem całą wiązkę bo kostki były inne i wszystko jest możliwe. ..
JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo
Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Jacek6804, moze byc cos w kablach nastrane, moze byc rozrzad *#cenzura#*, moze byc fazator/czujnik trafiony.. 3 glowne i w sumie chyba jedyne mozliwosci.. sam walczylem z tym samym problemem..
Instalacja BDE i komputer BDE w R32 3.2 BMJ
Ale jaja, dzis patrze a zapomiałem wczoraj kostki do czujnika podpiąć a auto jeździło jak wściekłe!! Tyle ze w obrotach od 5tyś dopiero, czyli zmienne fazy nie działały pewnie.
Na odpiętym czujniku mam błąd:
17799 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163): Short to Plus
A na podpiętym:
17799 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163): Short to Ground
Możliwe że pomyliłem kolejnością kabelki od kostki?
Dziś zauważyłem jeszcze że klima się nie załącza:/ ma cos z tym wspólnego sterownik silnika?
Na odpiętym czujniku mam błąd:
17799 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163): Short to Plus
A na podpiętym:
17799 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163): Short to Ground
Możliwe że pomyliłem kolejnością kabelki od kostki?
Dziś zauważyłem jeszcze że klima się nie załącza:/ ma cos z tym wspólnego sterownik silnika?
JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości