Swap z VR6 na R32

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
MateuszCBR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: śr wrz 21, 2011 21:58
Lokalizacja: Łódź

Swap z VR6 na R32

Post autor: MateuszCBR » śr lis 26, 2014 21:35

Witajcie, posiadam MK2 z VRką. Nie powiem jest dosyć żwawy jak na takie auto lecz jeszcze mu troszkę brakuję i chcę wrzucić R32 :hmm: Mam dwa małe pytanka, mianowicie: czy silnik usiądzie P&P na wózku z Golfa MK3 tak jak VRka ? Drugie pytanko, jak wygląda kwestia napędu. Chodzi mi konkretnie o półosie i przeguby, trzeba coś przerabiać czy jest podobnie jak w VRce ? Obecnie moje MK2 jest na calutkim zawieszeniu z MK3 GTI20 jahre. Z resztą sobie poradzę, z góry dzięki za podpowiedzi :pub:



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Swap z VR6 na R32

Post autor: kkkacper » czw lis 27, 2014 00:22

MateuszCBR, zalezy jaka skrzynie zastosujesz i jak bardzo bedziesz wybredny co do wypoziomowania silnika.. u mnie przy skrzyni 6b na lapach z vr'a silnik wisial krzywo jak szmata, choc wiem, ze sporo ludzi tak jezdzi ;] co do polosi i przegubow to nadal rozchodzi sie o kwestie skrzyni.. takze musisz bardziej sprecyzowac :jezor:


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
MateuszCBR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: śr wrz 21, 2011 21:58
Lokalizacja: Łódź

Re: Swap z VR6 na R32

Post autor: MateuszCBR » czw lis 27, 2014 17:37

Teraz posiadam skrzynie z V5 2.3 ( FBK ) i najchętniej bym ją zostawił, dowiedziałem się też że sprzęgło może zostać ori z VR6. Słyszałem też że zawsze przy swapie na Rke jest problem z elektryką ale dokładnie nie wiem co i jak :kac:



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Swap z VR6 na R32

Post autor: kkkacper » czw lis 27, 2014 18:54

MateuszCBR, elektryka do ogarniecia, wszystko zalezy ile masz wolnego czasu, jaki jestes uparty i kumaty ;) no to jak zostawisz skrzynie i wszystkie lapy z vr'a to reszta (polosie i przeguby) tez powinny sie zgrac, ale to dopiero jak powiesisz wyjdzie w praniu.. chociaz skrzynia z v5 w r'ce to pomylka wedlug mnie, no ale kto co lubi ;)


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
tomatol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 846
Rejestracja: pt lut 23, 2007 10:00
Lokalizacja: Wejherowo-Rumia
Kontakt:

Re: Swap z VR6 na R32

Post autor: tomatol » sob lis 29, 2014 15:07

Silnik posadzisz na łapach z vry, skrzynie możesz zostawić z vr5 zmień tylko V bieg ze skrzyni asd .Elektrykę warto zostawić komuś ,, kumatemu" ładowanie skrzyni VI b mija się z celem.



Awatar użytkownika
MateuszCBR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: śr wrz 21, 2011 21:58
Lokalizacja: Łódź

Swap z VR6 na R32

Post autor: MateuszCBR » sob lis 29, 2014 16:11

tomatol, planuję właśnie zmienić 5 bieg na taki z jakiegoś dieselka. Ogólnie dzięki chłopaki za info :pub:



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Swap z VR6 na R32

Post autor: kkkacper » sob lis 29, 2014 21:23

tomatol, mija sie z celem? Tak twierdza tylko Ci co lataja na 5 biegach, bo szkoda im bylo kasy na 6b.. bez urazy oczywiscie ;)


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
tomatol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 846
Rejestracja: pt lut 23, 2007 10:00
Lokalizacja: Wejherowo-Rumia
Kontakt:

Swap z VR6 na R32

Post autor: tomatol » sob lis 29, 2014 23:08

VI bieg jest krótszy niż V bieg w vr6 (ccm) a to za sprawą małych kół w mk II. Nie widzę sensu pchania VI biegowej skrzyni do mk II i ,,wachlowania '' biegami.
Ostatnio zmieniony ndz lis 30, 2014 09:24 przez tomatol, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MateuszCBR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: śr wrz 21, 2011 21:58
Lokalizacja: Łódź

Swap z VR6 na R32

Post autor: MateuszCBR » sob lis 29, 2014 23:54

Proszę się nie kłócić mi tutaj :los2:



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Swap z VR6 na R32

Post autor: kkkacper » ndz lis 30, 2014 01:19

tomatol, powiedz to ludziom w 500+ projektach ;)


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
tomatol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 846
Rejestracja: pt lut 23, 2007 10:00
Lokalizacja: Wejherowo-Rumia
Kontakt:

Swap z VR6 na R32

Post autor: tomatol » ndz lis 30, 2014 08:40

Przy takich mocach jest już 4 motion .



Awatar użytkownika
vr6barlinek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob wrz 21, 2013 15:08

Swap z VR6 na R32

Post autor: vr6barlinek » śr gru 03, 2014 21:12

Witam panowie podpinam się pod temat bo składa się tak, że również swapuje rke na miejsce vra ;) Mogli byście napisać coś więcej o podpięciu skrzyni 6biegowej z 2.8 24v (FWD) pod r32 i wciśniecie tego do mk2 najbardziej interesuje mnie kwestia skąd przełożyć lewarek zmiany biegów by się zmieścił w miejsce starego, wybierak domyślam się, że musi być ori od 6biegowej, no i jeszcze zostaje kwestia przeniesienia napędu, chodzi mi o przeguby czy wewnętrzny od 6biegowej podpasuje mi pod półoś od mk3 vr6? jeżeli nie, czy potrzeba kompletną półoś np od bory 2.8 24v i jeżeli tak czy ona wciśnie mi się w zwrotnice od mk3 vr6? ;d zawieszenie kompletne przód i tył mk3 vr6 i jeszcze jak wygląda przerobienie przedniej łapy silnika. Pomocy!!! ;d pozdraVWiam i dzięki z góry ;)


ONLY VR6

violet mk2 2.8 12v AAA & red mk2 3.2 24v BUB

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Swap z VR6 na R32

Post autor: kkkacper » śr gru 03, 2014 21:19

vr6barlinek, widze, ze tu lepiej juz mysl zebrales.. pomijam fakt, ze wystarczy poszukac, bo temat byl poruszany.. wybierak z mk IV, polos na duzy przegub wewnetrzny z mk IV/S3 itp. (zewnetrzny przegub taki jak vr6, wiec wejdzie w zwrotnice).. przednia lape mozna przerobic albo mozna wystrugac nowa, akurat to nie jest wielkim problemem ;)


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
vr6barlinek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob wrz 21, 2013 15:08

Swap z VR6 na R32

Post autor: vr6barlinek » czw gru 04, 2014 00:10

kkkacper, ciężko było mi to ubrać w słowa ;) wiesz co przejrzałem intercars i przeguby wewnętrzne od mk iv czy s3 są praktycznie takie same jak mam przy skrzyni CCM, a te do skrzyni FGM są masywniejsze i w innym kształcie (nie są okrągłe). Patrzałem na przegub wew. i półoś z sharana (bo z niego mam tą skrzynie FGM) tylko z tego co tutaj wychodzi to półoś z sharana po zewnętrznej ma 36 zębów a zewnętrzny przegub z mk3 vr6 od wewnątrz ma 30 ząbków, czyli tutaj nie podejdzie, pomyślałem że półosią z mk IV uda się to spiąć ale znowu wewnętrzny przegub od sharana ma 34 ząbki na frezie, a od mk iv ma 33 ząbki aha i do tego półoś od mk IV od zewnątrz ma 27 ząbków na frezie czyli według intercarsu nie da się tego złożyć. Ja już zgłupiałem od tych liczb, do tego dalej jestem w kropce, i dalej proszę o pomoc :D dzięki za odpowiedź ;)


ONLY VR6

violet mk2 2.8 12v AAA & red mk2 3.2 24v BUB

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości