zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4
Nigdzie w sieci nie można znaleźć informacji ani zdjęć na ten temat mianowicie w golfie mk4 występowały 3 silniki 2,8 24V AQP,AUE i BDE wszystkie trzy miały zmienną fazę rozrządu z tym że te dwa pierwsze tylko jednego wałka (konkretnie obydwa wałki mogły się przesuwać względem wału korbowego ale nie mogły względem siebie) coś jak Vanos w BMW zaś w silniku BDE już była podwójna zmiana faz rozrządu czyli każdy wałek mógł się przesunąć niezależnie względem drugiego jak i wału korbowego coś ala podwójny vanos i teraz pytanie w czym silnik BDE dzięki temu był lepszy skoro wszystkie trzy maja taka samą moc (204KM) i moment (270Nm) czy dzięki temu silnik BDE miał lepsza charakterystykę pracy (lepiej wykorzystana moc i moment w całym zakresie pracy) niż dwa wcześniejsze silniki może ktoś to wyjaśnić ??
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
![Obrazek](http://img96.imageshack.us/img96/543/33961447.jpg)
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
![dol :dol:](./images/smilies/dol.gif)
![Obrazek](http://img96.imageshack.us/img96/543/33961447.jpg)
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4
znajdz użytkownika młodyczarny85 , miał u siebie silniki ze zmiennymi fazami i bez , z tego co pamiętam to zmienne fazy dawały rade , można jeszcze znalezć silnik 2.8 v6 225ps , jest to żadkość i występuje w golfach gti v6 fwd (tylko usa/canada)
Ostatnio zmieniony pt gru 03, 2010 19:55 przez vr6syncro, łącznie zmieniany 1 raz.
2,9vr6syncro viewtopic.php?f=88&t=301280" onclick="window.open(this.href);return false;
Rallye viewtopic.php?f=87&t=396054" onclick="window.open(this.href);return false;
Szanuj-się.pl http://www.szanuj-sie.pl/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Rallye viewtopic.php?f=87&t=396054" onclick="window.open(this.href);return false;
Szanuj-się.pl http://www.szanuj-sie.pl/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4
AD6, podaj maila wysle Ci SSP na temat zmiennych faz, sterowania nimi itd
ja mam silnik AYL z Sharana 2005 rok i mam zmienne fazy na obu wałkach
nigdy o takim silniku nie słyszałem... masz jakies potwierdzone info na ten temat ?
ja mam silnik AYL z Sharana 2005 rok i mam zmienne fazy na obu wałkach
???vr6syncro pisze:można jeszcze znalezć silnik 2.8 v6 225ps
nigdy o takim silniku nie słyszałem... masz jakies potwierdzone info na ten temat ?
zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4
cowboy, Przeczytałem to co mi wysłałeś tam są opisane te nowsze silniki v5 v6 w8 w12 ze zmiennymi fazami na wszystkich wałkach sterowane sprzęgiełkami olejowymi między wałkiem a kołem Łańcucha takie rozwiązanie jest też w silniku R32 z MK4 i ostatnim z silników 2,8 w MK4 BDE którego miał u siebie daniel1d, tak to wygląda
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/273/94f33da7c4efa098m.jpg)
Rozrząd jest na dwóch łańcuchach elementy 20 i 21 to koła wałków z regulatorami olejowymi element 18 to sterownik są w nim dwa zawory sterujące i dwa czujniki hala
Ale były też dwa silniki w MK4 V6 o kodzie AQP i AUE i one nie miały tych sprzęgiełek olejowych rozrząd był na trzech łańcuchach wałek wydechowy nie miał zmiennej fazy ale wyczytałem że miał takie cos wałek ssący a było to rozwiązane w ten sposób że mechanizm naciągu tego krótkiego łańcucha pył ruchomy (sterowany sterownikiem ECU) i on zmieniał naciąg łańcucha dzięki czemu wałek ssący zmieniał swoje ustawienia względem wałka wydechowego (zmienna faza tylko na wałku ssącym)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/437/3e10a518c1e4d301m.jpg)
Elementy 3 i 5 koła skręcone na stałe do wałków wydechowego i ssącego element 4 koło czujnika położenia (czujnika hala) wałka ssącego element 17 sterownik z ruchomymi ślizgami do zmiennej fazy wałka ssącego
Silniki w MK4 AQP i AUE z tego co wiem napewno różniły się jeszcze od silnika BDE pokrywa zaworów kolorem kolektora ssącego i pokrywa silnika czy czymś innym nie wiem
AQP AUE
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/437/cea83a2da068dfccmed.jpg)
BDE
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/439/fecf2586404a7b30med.jpg)
No i teraz to co mnie dalej najbardziej nurtuje wszystkie te trzy silniki mają 204KM i 270Nm w takim razie co wniosło dodanie przez VW zmiennych faz na obydwóch wałkach w silniku BDE skoro moc i moment nie uległa zmianie ?? Mogę się tylko domyślać że zmianie uległa charakterystyka przebiegu mocy i momentu ale tego się można dowiedzieć oglądając wykresy z hamowni tych trzech silników niestety nie mam dostępu do takich wykresów
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/273/94f33da7c4efa098m.jpg)
Rozrząd jest na dwóch łańcuchach elementy 20 i 21 to koła wałków z regulatorami olejowymi element 18 to sterownik są w nim dwa zawory sterujące i dwa czujniki hala
Ale były też dwa silniki w MK4 V6 o kodzie AQP i AUE i one nie miały tych sprzęgiełek olejowych rozrząd był na trzech łańcuchach wałek wydechowy nie miał zmiennej fazy ale wyczytałem że miał takie cos wałek ssący a było to rozwiązane w ten sposób że mechanizm naciągu tego krótkiego łańcucha pył ruchomy (sterowany sterownikiem ECU) i on zmieniał naciąg łańcucha dzięki czemu wałek ssący zmieniał swoje ustawienia względem wałka wydechowego (zmienna faza tylko na wałku ssącym)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/437/3e10a518c1e4d301m.jpg)
Elementy 3 i 5 koła skręcone na stałe do wałków wydechowego i ssącego element 4 koło czujnika położenia (czujnika hala) wałka ssącego element 17 sterownik z ruchomymi ślizgami do zmiennej fazy wałka ssącego
Silniki w MK4 AQP i AUE z tego co wiem napewno różniły się jeszcze od silnika BDE pokrywa zaworów kolorem kolektora ssącego i pokrywa silnika czy czymś innym nie wiem
AQP AUE
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/437/cea83a2da068dfccmed.jpg)
BDE
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/439/fecf2586404a7b30med.jpg)
No i teraz to co mnie dalej najbardziej nurtuje wszystkie te trzy silniki mają 204KM i 270Nm w takim razie co wniosło dodanie przez VW zmiennych faz na obydwóch wałkach w silniku BDE skoro moc i moment nie uległa zmianie ?? Mogę się tylko domyślać że zmianie uległa charakterystyka przebiegu mocy i momentu ale tego się można dowiedzieć oglądając wykresy z hamowni tych trzech silników niestety nie mam dostępu do takich wykresów
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
![Obrazek](http://img96.imageshack.us/img96/543/33961447.jpg)
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
![dol :dol:](./images/smilies/dol.gif)
![Obrazek](http://img96.imageshack.us/img96/543/33961447.jpg)
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4
AD6, wiem, ze odkopuje kotleta, ale czy udalo Ci sie w koncu rozgraniczyc roznice? Jaki silnik jest najlepszy pod dalsze mody, swap itp? Wiecie moze jak rozegrac sprawe skrzyni przy swapie? Bo wiekszosc v6 bylo 4motion, a chca miec oske co trzeba ogarnac?
zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4
na temat zmiennych faz dalej nic nie wiem silniki ogólnie podobne różnice właśnie tylko w głowicy i sterowniku czym nowszy silnik tym nowsze oprogramowanie motronica w n/a jak to w vw za dużo nie powojujesz chyba ze masz wiadro drobnych
ogólnie standardowo czym większa pojemność tym lepiej 2,8 ok 3,2 r32 lepiej 3,6 r36 najlepiej itp.
co do skrzyni możesz dać ori z 2,8 i nie podpinać tyłu a mozesz też dać z VR5 napewno pasuje z 20v 170km ze 150 najprawdopodobniej też
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
![Obrazek](http://img96.imageshack.us/img96/543/33961447.jpg)
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
![dol :dol:](./images/smilies/dol.gif)
![Obrazek](http://img96.imageshack.us/img96/543/33961447.jpg)
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4
BDE i AYL są na cewkach a te starsze jeszcze na module i kablach jak stare 12V. Co za tym idzie różnią się trochę osprzętem i elektroniką. BDE jest lepszą bazą pod swap od tych przed 2002 rokiem (a dokładniej jakoś końcówka 2001).
Re: zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4
Sorki za małą zmianę tematu.Ile wchodzi oleju do 24V? Bo czytam i czytam i w jednej wersji ma być 3.8 l. i to się tyczy Bory 24V a w Golfie 24V 5,5 litra oleju.Jak to jest?
3 x PG było
czas na VR6+ obecnie corrado 2.8 24V BDE.Za jakiś czas r32.
czas na VR6+ obecnie corrado 2.8 24V BDE.Za jakiś czas r32.
zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4
prawie 6 litrów mi wchodzi 3,8 to mi ostatnio weszło do chevroleta aveo 1,2 ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
![Obrazek](http://img96.imageshack.us/img96/543/33961447.jpg)
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
![dol :dol:](./images/smilies/dol.gif)
![Obrazek](http://img96.imageshack.us/img96/543/33961447.jpg)
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: pn lip 02, 2012 22:04
Re: zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4
Witam,
Odkopanie tematu.......
Panowie, czy blok silnika BDE, AUE, AQ jest identyczny??? Błagam pomóżcie....![rozpacz :rozpacz:](./images/smilies/rozpacz.gif)
Odkopanie tematu.......
Panowie, czy blok silnika BDE, AUE, AQ jest identyczny??? Błagam pomóżcie....
![rozpacz :rozpacz:](./images/smilies/rozpacz.gif)
- noname_conek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 694
- Rejestracja: wt cze 26, 2007 22:43
- Lokalizacja: Nowy Staw
zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4
zapomnieliście o 2.8 AFP
12v 176ps fwd
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/1234/02a1797d45e36205m.jpg)
i nie było wersji 225ps tylko na usa wersja 204ps na przód napęd
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/1234/02a1797d45e36205m.jpg)
i nie było wersji 225ps tylko na usa wersja 204ps na przód napęd
Re: zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4
BDE i AYL.golehandro pisze:Witam,
Odkopanie tematu.......
Panowie, czy blok silnika BDE, AUE, AQ jest identyczny??? Błagam pomóżcie....
3 x PG było
czas na VR6+ obecnie corrado 2.8 24V BDE.Za jakiś czas r32.
czas na VR6+ obecnie corrado 2.8 24V BDE.Za jakiś czas r32.
zmienne fazy rozrządu w silnikach VR6 24V w mk4
225KM miał silnik 3.2L z New Beetle RSI.
"Kocham ku*wy i chleb ze smalcem!"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości