Kolektor ze zmienną długością od vr6 24v do vr6 12v

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

matys9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sie 09, 2007 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Kolektor ze zmienną długością od vr6 24v do vr6 12v

Post autor: matys9 » czw mar 25, 2010 13:28

witam myślę nad zaadoptowaniem kolektora ze zmienną długością do AAA z R32 albo VR6 24V.co o tym sądzicie czy przyrost mocy bedzie podobny jak w przypadku kolektora schrick lub vsr. nie chodzi mi o sprawy techniczne bo to juz mam obczajone ale czy jest sens. chyba że juz ktos probowal taki myk wykonac.
Ostatnio zmieniony pt mar 26, 2010 09:20 przez matys9, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » czw mar 25, 2010 14:18

tak dla dokładności to R36 ma stały kolektor. A co do zmiennej długości to silnik 2.8 VR6 12V (AFP) w MK4 US ma takowy kolektor seryjnie i katalogowo ma 177 KM. Nie mam danych co do momentu obrotowego fabrycznego. Może ktoś się wypowie?


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Fałer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 20:17
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Fałer » czw mar 25, 2010 16:17

3.6 VR6 ma kolektor zmiennej długości..

Obrazek

A AFP ma 177KM przy 5800obr i 245Nm przy 3200obr..
Ostatnio zmieniony czw mar 25, 2010 16:20 przez Fałer, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img31.imageshack.us/img31/6241/sygnp.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246776]:grin: Mój Passiasty Variat :grin:[/url]

matys9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sie 09, 2007 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: matys9 » czw mar 25, 2010 18:12

wydaje mi sie ze taki kolektor powinien cos dac skoro schrick i vsr dzialaja na tej samej zasadzie a daja przyrost



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » pt mar 26, 2010 00:41

nawet wiem skąd jest ten rysunek. Zeszyt szkoleniowy VW numer 360. Przedstawia jednak silnik 3.2 FSI. a tu cytat z tegoż zeszytu który jest dwie strony dalej:

Podczas gdy silnik 3,2 l V6 FSI ma jednoczęściowy
kolektor przełączany, w silniku 3,6 l V6 FSI oraz w
silniku R36 od roku modelowego 2007 stosuje się
dwuczęściowy kolektor stały. Chociaż nie ma zmiennej
długości, dzięki zmienionej geometrii kanałów spełnia
wymagania zarówno dużej mocy, jak i dużego
momentu obrotowego w różnych zakresach prędkości
obrotowej.

[ Dodano: Czw Mar 25, 2010 23:46 ]
Jeszcze uzupełnie, że silnik 3.6 FSI BLV 280 PS miał kolektor taki sam jak 3.2 natomiast silnik R36 BWS 300 PS kolektor stały jak wyżej napisano


Obrazek Obrazek

matys9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sie 09, 2007 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: matys9 » pt mar 26, 2010 09:16

dobra ale nie o tym temat. pytanie jest czy jest sens przerabiac czy to cos da skoro shrick daje i vsr też.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt mar 26, 2010 11:02

Pytanie to raczej powinno brzmieć skąd wezmę centralkę sterowania do zmiennej długości kanałów. VSR i SCHRICK mają sterownik, a ty czym to chcesz sterować ??



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » pt mar 26, 2010 11:20

centralke do sterowania takim ustrojstwem wykona praktycznie każdy średniej klasy elektronik który ma jakieś doświadczene w programowaniu procesorów. Ewentualnie można to napewno zrobić na elemantach CMOS/TTL ale jak czytam elektrode to jest to już ginący gatunek. Ot poprostu załączenie klapy przy jakiejś zadanej prędkości obrotowej. Można zaadoptować schematy w obrotomieży z diód led itp. Generalnie wykonanie tego to banalna sprawa.


Obrazek Obrazek

matys9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sie 09, 2007 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: matys9 » pt mar 26, 2010 15:35

dokładnie wykonanie sterownika pod to to zaden problem, po prostu bedzie wysylal sygnal do zawora np. n75 przy jakich obrotach ma wydluzyc kolektor a przy jakich skrócic. przy vr5 jest tak. do 900obrotów kolektor jest długi powyzej 900 az do 4100 jest krótki i powyzej 4100 znowy długi. już mowilem nie chodzi mi o sprawy techniczne zwiazane z zaadoptowaniem takiego kolektora do aaa czy ustawienia obrotow przy jakich ma sie kolektor wydluzac lub skracac chodzi o to CZY TO COŚ DA??



Rokoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 17:43
Lokalizacja: uk

Post autor: Rokoś » pt mar 26, 2010 22:29

matys9 pisze:dokładnie wykonanie sterownika pod to to zaden problem, po prostu bedzie wysylal sygnal do zawora np. n75 przy jakich obrotach ma wydluzyc kolektor a przy jakich skrócic. przy vr5 jest tak. do 900obrotów kolektor jest długi powyzej 900 az do 4100 jest krótki i powyzej 4100 znowy długi. już mowilem nie chodzi mi o sprawy techniczne zwiazane z zaadoptowaniem takiego kolektora do aaa czy ustawienia obrotow przy jakich ma sie kolektor wydluzac lub skracac chodzi o to CZY TO COŚ DA??


w praktyce , na 5 biegu mozna miec 1200 obrotow i dodajac gazu auto bez zadnych pretensji przyspiesza. Auto jest swietnie elastyczne, miasto mozna przejechac na jednym biegu. A gdy zaczeniesz wciskac pedal gazu do podlogi auto daje kopa i jak myslisz ze juz to wszystko na co go stac to przy ok 4300 dostaje jeszcze dodatkowego kopa, ktory wciska twe plecy w siedzenie i rysuje banana na twarzy :grin:



Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » pt mar 26, 2010 23:47

w praktyce , na 5 biegu mozna miec 1200 obrotow i dodajac gazu auto bez zadnych pretensji przyspiesza. Auto jest swietnie elastyczne, miasto mozna przejechac na jednym biegu. A gdy zaczeniesz wciskac pedal gazu do podlogi auto daje kopa i jak myslisz ze juz to wszystko na co go stac to przy ok 4300 dostaje jeszcze dodatkowego kopa, ktory wciska twe plecy w siedzenie i rysuje banana na twarzy :grin:
Tylko gdzie ten kultowy dźwięk AAA :grin:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Rokoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 17:43
Lokalizacja: uk

Post autor: Rokoś » sob mar 27, 2010 17:11

Dj Darecki pisze: Tylko gdzie ten kultowy dźwięk AAA :grin:
zostanie na zawsze w mk3 :D
Ostatnio zmieniony sob mar 27, 2010 17:12 przez Rokoś, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » sob mar 27, 2010 17:16

Rokoś pisze:
Dj Darecki pisze: Tylko gdzie ten kultowy dźwięk AAA :grin:
zostanie na zawsze w mk3 :D
I niektórych MK2 ;)



Rokoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 17:43
Lokalizacja: uk

Post autor: Rokoś » pn mar 29, 2010 20:43

Pogrzebalem w necie i dotarlem do info:


Tak jak TheBiSHoP powyzej napisal, jest taki amerykan vr6 jest to wczesna wersja vr6 w mk4 (AFP), byl oferowany krotko przed wprowadzeniem wersji 24- zaworowych.

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info?id=106
http://img714.imageshack.us/img714/3387/amerykanafp.jpg

Bylby jak najbardziej odpowiedni, ale wyczytalem , ze ten silnik mial zmienione walki rozrzadu.

Tu masz opisany problem co bedzie gdy zainstalujesz powyzszy kolektor bez zmiany walkow:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3062575&page=1

"OEM MK3 has internal runner compensation inside the upper metal intake manifold and uses 240°/240° duration with 10.2mm lift on both intake/exhaust for both front cylinder bank and rear cylinder bank. 119° lobe center

OEM MK4 has no internal compensation in the plastic intake manifold and uses 245°/240° 10.7mm/10.2mm on the front cam and 240°/245° 10.2mm/10.7mm lift on the rear cam. The two cams are mirror images of each other. 112° lobe center

This is why you suddenly have one bank working uneven with a bunch of nasty side affects if you use MK3 cams with a MK4 intake. The same goes for MK3 using SRI a.k.a short runner intake. To make it a fast and easy product, the MK3 tuners cut out the runner compensation for aftermarket intakes. Suddenly you have uneven EGT, uneven AFR, and probably an unhealthy working engine. You don't need a NASA engineer to calculate what happens to the crank shaft when all cylinders are fighting each other with one bank having a torque peak at 4000rpm and the other bank having it at 5000rpm. Think of it like you're trying to push the shaft; you want an even motion with minimal vibration."

Tak jak kolektor schricka http://www.venommotorsports.com/library ... VGI268.asp daje efekt, ale z nim idzia w parze walki 268 schricka.

Teoryzujac dalej mozna pokusic sie o kolektor z wersji 24v, ktory jest owiele bardziej dostepny na rynku i kombinowac, ale bez wymiany walkow sie nie obejdzie.
Ostatnio zmieniony pn mar 29, 2010 20:43 przez Rokoś, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości