co to jest

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt cze 16, 2009 12:35

czy ten kolektor kompensuje nierówną długość kanałów dolotowych w głowicy VR-a ?



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr cze 17, 2009 07:43

cowboy pisze:czy ten kolektor kompensuje nierówną długość kanałów dolotowych w głowicy VR-a ?
raczej nie, zmienia długośc doloto w zależnosci od rpm



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr cze 17, 2009 08:21

Na niskich obrotach kanały w kolektorze mają prawie dwa razy dłuższą długość, a po chyba nawet 4000RPM klapy się zamykają i kolektor robi się krótszy w środku.



Awatar użytkownika
C4NC3R
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: czw gru 18, 2008 22:26
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: C4NC3R » pn cze 22, 2009 12:57

ta zmienna długość kanału dolotowego to doładowanie mechaniczne, w odpowiednim zakresie obrotów silnika przy odpowiedniej długości kanału dolotowego (min. 0,7m) mieszanka jest zasysana tak jakby silnik miał turbo doładowanie :bajer:

kolektor musi wyrównywać długość kanałów bo silnik pracowałby nierówno - czy się mylę?


Avant S4-line + in progress....

290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn cze 22, 2009 15:38

Nie mylisz się, wystarczy pociąć kolektor z VRa i już wszystko ładnie widać jakie przegródki są w środku i jakiej długości.



Awatar użytkownika
C4NC3R
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: czw gru 18, 2008 22:26
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: C4NC3R » pn cze 22, 2009 16:10

jeszcze w łapy mi nie wpadł niepotrzebny kolektor od vr-a :jezor:


Avant S4-line + in progress....

290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn cze 22, 2009 18:34

Cena złomu alu razy dwa +przesyłka i mogę ci taki kolektor sprzedać. Wszystkie wąskie lądują u mojego znajomego na złomie.



Awatar użytkownika
C4NC3R
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: czw gru 18, 2008 22:26
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: C4NC3R » wt cze 23, 2009 15:42

TAZ, w październiku bd myślał co konkretnie wyląduje pod maską, więc jak cos to bd pisał:)


Avant S4-line + in progress....

290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW

Edition-Man
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 11:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Edition-Man » ndz cze 28, 2009 22:39

Awiec za gramatyke jeszcze raz przepraszam, ale mysle ze jak bys cie tak jak ja, juz 19 lat w niemczech mieszkali i kompletnie nic po Polsku nie pisali, to bys cie taksamo pisali jak ja, takze, sral pies garamatyke, wazne ze mnie mimo to rozumiecie. Awiec spowrotem do tematu.

Te Kolektory ssace sa produkowan w niemczech przez dwie firmy, jedna jst Fimra Schirck a druga Firma jest VW-Motorsport.

Jak sie chce wymienic swiece, to niestety trzeba sciagac kolektor, ale Bosch ma swiece die VR6 kture sie wymienia do piero po 80.000kilometruw , takze to nie problem.

Jesli hodzi o cene kolektory to jest holernie drogo tutaj w niemczech kosztuje okolo 2000 Euro, w tej cenie jest kolektor + Chip, bo do tego kolektora jest tez specjalny chip ktury jest do kolektory dopasowany.

Kumpel ma ten kolektor ssacy, przelancza z dlugich na krutkie kanaly przy okolo 4000 obrotach, i fakt jest ze w tedy ma momentobrotoy 260Nm przy 3600 obrotuw i ta ruznice czuc jak mu sie da po garach na niskich obrotach, sporo lepiej sie zbiera.

Do tego zamontowal sobie hlopak jeszcze teraz walki z corrado 2.9 i musze wam powiedziec zo ta wszystko dosyc dobrze do siebie pasuje, teraz nie tylko z dolnych obotuw sie löepiej zbiera, ale tez przez te walki z Corrado VR6 tez sie lepiej zbiera na wasokich obrotach.

Pozdrawiam
Adam



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » pn cze 29, 2009 09:15

Edition-Man pisze:Awiec za gramatyke jeszcze raz przepraszam, ale mysle ze jak bys cie tak jak ja, juz 19 lat w niemczech mieszkali i kompletnie nic po Polsku nie pisali, to bys cie taksamo pisali jak ja, takze, sral pies garamatyke, wazne ze mnie mimo to rozumiecie
Z mojej strony moge tylko powiedzieć, sory nie wiedziałem, więcej się nie przyczepie, :pub: i na tym koniec OT.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn cze 29, 2009 09:33

A nie widział ktoś i gdzieś rozebranego tego kolektora ?? :helm:



Awatar użytkownika
sadzyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:39
Lokalizacja: szydłovwiec
Kontakt:

Post autor: sadzyk » pn cze 29, 2009 15:15

no jak by ktos zapodał fotki poprutego kol to by było super :bigok:


Dej mu Sywek!! EE ni ma czym...
Tjunink musi byc!!!!
aaaale urwał!!!! musialo cos byc!!

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn cze 29, 2009 21:32

Wystarczą rozkręconego bo wydaje mi się, że ten kolektor ma zastawiany jeden kanał.



Edition-Man
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 11:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Edition-Man » pn cze 29, 2009 21:59

Fakt jest ze Volswagen ten Kolektor sam wlasciwie zkonstruowal, zeby VR6 mial wiekszy moment obrotowy, ale wlasnie zpowodu ceny skreslili go z porgramu zanim zaczeli trujke Golfa produkowac, najpierw zachol VW-Motorsport ten Kolektor dalej produkowac i sprzedawac, dopiero potem wyszedl kolektor firmy Schrick.

Niekturzy ale w niemczech przebodywuja na kolektor z amerykanskiego Golfa 4 VR6!
Golf 4 mial w Ameryce na poczatku dalej ten sam VR6 Silnik jak Golf 3 VR6, tylko ze w Ameryce mial Golf 4 VR6 tez kolektor ktury przelanczal na dluga i krutka sciezke.
Ten Kolektor byl ale z Plastiku, idzie go alej taniej dostac niz kolektor Firmy VW-Motorsport albo Schricka.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości