Kompresor vs. Turbo

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

lider.dh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 20, 2004 12:12
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Kompresor vs. Turbo

Post autor: lider.dh » pn maja 11, 2009 03:14

witam
jesli by przyjac ze mamy te same auta np dwie vr6 (teoretycznie ten sam przebieg stan silnika)jedna z turbo droga z kompresorem
obie maja ta sama moc po doladowaniu
powiedzcie czym beda sie roznic oba rozwiazania ?? inny rozklad momentu i moc w innym zakresie obrotow ?? zglebial juz ktos ten temat ??
ja gdzies wyczytalem ze kompresor lepiej ciagnie od dolu ale za to w gornym zakresie juz nie dmucha tak fajnie prawda to ??
nie zlinczujcie mnie jesli juz temat byl


pozdrawiam
LiDeR

Awatar użytkownika
dymekvr6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: wt paź 28, 2008 22:03
Lokalizacja: elbląg

Post autor: dymekvr6 » pn maja 11, 2009 10:24

dokladnie jest tak jak mowisz :) czyli lepszy kompressssor :D nie ma turbodziury, ciagnie od dołu :D :bigok:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220126

lider.dh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 20, 2004 12:12
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: lider.dh » pn maja 11, 2009 11:18

A jak z wysokimi obrotami ? Bo slyszalem ze przy wysokich obr. Kompresor sie juz konczy i nie nadmucha tyle co powinien


pozdrawiam
LiDeR

Awatar użytkownika
dymekvr6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: wt paź 28, 2008 22:03
Lokalizacja: elbląg

Post autor: dymekvr6 » pn maja 11, 2009 18:49

tak, kompressor dmucha przy nizszych a przy wyzszych słabnie tak jak turbo nie bierze od samego dolu tylko od jakichs tam obrotów :) taka jest roznica.. dlatego pewnie wiekszosc wybiera kompressor :) sam osobiscie wolałbym miec lepsze osiągi przy nizszych obrotach :) a nie tak jak teraz pedał w podłoge i czekam az wejdzie na obroty i zacznie sie rozpędzac ;)
Ostatnio zmieniony pn maja 11, 2009 18:50 przez dymekvr6, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220126

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pn maja 11, 2009 18:56

Ja bym wolał turbosprężarkę :) Chce jechać normalnie to jadę na wolnych obrotach. A jak przyjdzie co do czego to redukcja i but...


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
dymekvr6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: wt paź 28, 2008 22:03
Lokalizacja: elbląg

Post autor: dymekvr6 » pn maja 11, 2009 21:25

widzisz kwestia gustu :D


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220126

Awatar użytkownika
TeDIk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw gru 18, 2008 18:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: TeDIk » pn maja 11, 2009 21:29

mojej turbince moglby pomoc kompresor :majkel:


[url=http://www.fotosik.pl/][img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/040815f71bfe9f53.html[/img][/url]

tenga
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pn lut 09, 2009 15:53
Lokalizacja: turek

Post autor: tenga » pn maja 11, 2009 22:12

zawsze można zastosowac i turbinke i kompresor ale troche pokombinowac trzeba



lider.dh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 20, 2004 12:12
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: lider.dh » wt maja 12, 2009 00:18

tenga pisze:zawsze można zastosowac i turbinke i kompresor ale troche pokombinowac trzeba
no to by byl mioood jak w nowym golfie 1.4tfsi
zeby sie kompresor wylanczal przy 4000obr jak juz turbo dmucha i zalanczal jak obroty zejda


pozdrawiam
LiDeR

Awatar użytkownika
dymekvr6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: wt paź 28, 2008 22:03
Lokalizacja: elbląg

Post autor: dymekvr6 » wt maja 12, 2009 00:48

tenga pisze:zawsze można zastosowac i turbinke i kompresor ale troche pokombinowac trzeba
no i trzeba miec góre siana na to wszystko :D
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 00:48 przez dymekvr6, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220126

Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » wt maja 12, 2009 07:22

lider.dh pisze:jesli by przyjac ze mamy te same auta np dwie vr6 (teoretycznie ten sam przebieg stan silnika)jedna z turbo droga z kompresorem
obie maja ta sama moc po doladowaniu
To znaczyło by, że bardzo słabe to turbo.

W tym wszystkim różnica jest taka, że przy turbinie uzyskujesz większe moce.
Fakt, kompresor ciągnie od dołu bo napędzany jest paskiem (lub elektrycznie) ale za to efektywność turbiny jest wyższa.


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » wt maja 12, 2009 08:28

lider.dh pisze:1.4tfsi
2.0 to TFSI a 1.4 to FSI.
Chmielu pisze:kompresor ciągnie od dołu bo napędzany jest paskiem (lub elektrycznie)
Te elektryczne to głupota moim zdaniem - bo zużywają energię.

A TURBO SOFT co to jest??? Niby do tego nie trzeba kuć silnika...


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » wt maja 12, 2009 10:11

Xabingo pisze:2.0 to TFSI a 1.4 to FSI.
jest 1,4 TFSI z samym turbo - coś koło 120 kucy
jest 1,4 TFSI turbo kompresor - 140 kucy
jest 1,4 TFSI turbo kompresor - 170 kucy

FSI oznacza bezpośredni wtrysk paliwa, jak łatwo się domyślić T oznacza jednostkę doładowaną.


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt maja 12, 2009 10:52

Xabingo pisze:A TURBO SOFT co to jest??? Niby do tego nie trzeba kuć silnika...
to takie turbo które ładu w okolicy 0,5 bara :)) niby nie trzeba ale nie każdy silnik to wytrzyma. Dobrym do tego zabiegu silnikiem jest vr6 :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości