Rozwiercenie vr6

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Praks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw lis 29, 2007 12:46
Lokalizacja: Powierz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Praks » ndz sty 25, 2009 12:02

osobiscie nie znosze dzwieku etonow...


Corrado VR6 US Porsche Style...

Awatar użytkownika
mendrek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 17:42
Lokalizacja: Podlaskie bielsk podlaski

Post autor: mendrek » ndz sty 25, 2009 12:47

kazdy ma inne gusta. innym sie podoba,a innym nie wiec nei widze przeciwskazan zeby on tam zagoscil pod maske.



Awatar użytkownika
Praks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw lis 29, 2007 12:46
Lokalizacja: Powierz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Praks » pn sty 26, 2009 12:39

nie no ja tylko wyrazilem swoje zdanie :)


Corrado VR6 US Porsche Style...

Awatar użytkownika
BuzaY
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob mar 11, 2006 11:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: BuzaY » sob sty 31, 2009 12:09

ostatnio szukam info na temat rozwiertu ABV do 3.2 - tyle ze zostaje wolnossak ... i szukam wlasnie tlokow do tej pojemnosci ....

moze ktos ma wiecej info ?


GG 1350638
tel. 501-706-735

Awatar użytkownika
szymonrs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw gru 30, 2004 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: szymonrs » pn lut 02, 2009 10:23

BuzaY pisze:ostatnio szukam info na temat rozwiertu ABV do 3.2 - tyle ze zostaje wolnossak ... i szukam wlasnie tlokow do tej pojemnosci ....

moze ktos ma wiecej info ?
a skąd pomysł na 3,2litra


"Red Devil" Golf mk2 ABVT 4motion 722PS 855Nm ?second car

Awatar użytkownika
BuzaY
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob mar 11, 2006 11:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: BuzaY » wt lut 03, 2009 19:19

szymonrs pisze:
BuzaY pisze:ostatnio szukam info na temat rozwiertu ABV do 3.2 - tyle ze zostaje wolnossak ... i szukam wlasnie tlokow do tej pojemnosci ....

moze ktos ma wiecej info ?
a skąd pomysł na 3,2litra
mam słabość do R32 ;)


GG 1350638
tel. 501-706-735

Awatar użytkownika
szymonrs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw gru 30, 2004 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: szymonrs » wt lut 10, 2009 10:23

BuzaY pisze:
szymonrs pisze:
BuzaY pisze:ostatnio szukam info na temat rozwiertu ABV do 3.2 - tyle ze zostaje wolnossak ... i szukam wlasnie tlokow do tej pojemnosci ....

moze ktos ma wiecej info ?
a skąd pomysł na 3,2litra
mam słabość do R32 ;)
to masz wybór, albo iść za swoją słabością i szukać R32, albo wrócić się myślami do szkoły podstawowej i przypomnieć sobie podstawy geometrii...
policz sobie jaką średnicę musiały by mieć tłoki aby uzyskać 3,2litra oraz czy po rozwiercie miałbyś je w "co" wkładać...


"Red Devil" Golf mk2 ABVT 4motion 722PS 855Nm ?second car

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt lut 10, 2009 11:30

Co by nie było to poniekąd racja. A teraz pytanie o remonty AAA lub ABV. Jakie max tłoki i z czego można włożyć do zajechanego bloku po rozwiercie. Ja co prawda mam dojście do takich diwajsów w dobrej kasie ale jak wiadomo tulejować bloku w VR6 chyba się nie opłaca bo osadzenie tulei będzie dość słabe. Średnice tłoków w VR to chyba 82mm dla 2,8 i 83mm dla 2,9. Jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi. Czy bezpieczne było by szukać tłoków 84mm i rozwiercić do tego stopnia 2,8 ???? Czy takie tłoki 84mm ktoś robi. Nie piszę tego dla siebie, a z czystej ciekawości.



Awatar użytkownika
C_bull
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 01:02
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Post autor: C_bull » wt lut 10, 2009 11:58

Średnice tłoków dla 2.8 AAA - 81,0mm (2792 ccm) a dla 2.9 ABV - 82,0mm (2861ccm)


O ile mi wiadomo VR6 mozna rozwiercić do pojemności 3.1 (tłoki 83,50mm)
R32 raczej sie nie zrobi heh ale moze komuś uda sie zamontować tłoki 84mm z czego nie wiem moze z audi 4.2 tam były chyba takie ale czy to spasuje nie powiem.

Pozdr
Ostatnio zmieniony wt lut 10, 2009 15:03 przez C_bull, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
szymonrs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw gru 30, 2004 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: szymonrs » wt lut 10, 2009 15:12

C_bull pisze:Średnice tłoków dla 2.8 AAA to 81,0mm a dla 2.9 ABV 82,0mm.

O ile mi wiadomo VR6 mozna rozwiercić do pojemności 3.1 (tłoki 83,50mm)
R32 raczej sie nie zrobi heh ale moze komuś uda sie zamontować tłoki 84mm z czego nie wiem moze z audi 4.2 tam były chyba takie ale czy to spasuje nie powiem.

Pozdr
to raczej źle Ci wiadomo.... dla tłoków 83,5mm pojemność to ~2967ccm, dla 84mm do ~3003ccm(troszke geometrii dla tych co nie pamiętają)
Jak najbardziej się rozwierca na 84mm i jest mase kutych tłoków z różnymi CR do tego.
od audi 4,2 litra?? ciekawe;-))) ale czy wiesz że tłoki w VR6 są ścięte bo tłok wychodzi pod kątem 7,5stopnia w stosunku do płaszczyzny głowicy (co daje ok 10,8mm różnicy "wysokości" przy 82mm)....średnica to nie wszystko.
Samo rozwiercenie VRa to żaden problem(do ogarnięcia w wawie), najpierw trzeba miec pod co rozwiercać aby wiedzieć na jaki wymiar i jakie pasowanie.
Ostatnio zmieniony wt lut 10, 2009 15:14 przez szymonrs, łącznie zmieniany 1 raz.


"Red Devil" Golf mk2 ABVT 4motion 722PS 855Nm ?second car

Awatar użytkownika
C_bull
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 01:02
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Post autor: C_bull » wt lut 10, 2009 17:23

szymonrs pisze:
C_bull pisze:Średnice tłoków dla 2.8 AAA to 81,0mm a dla 2.9 ABV 82,0mm.

O ile mi wiadomo VR6 mozna rozwiercić do pojemności 3.1 (tłoki 83,50mm)
R32 raczej sie nie zrobi heh ale moze komuś uda sie zamontować tłoki 84mm z czego nie wiem moze z audi 4.2 tam były chyba takie ale czy to spasuje nie powiem.

Pozdr
to raczej źle Ci wiadomo.... dla tłoków 83,5mm pojemność to ~2967ccm, dla 84mm do ~3003ccm(troszke geometrii dla tych co nie pamiętają)
Jak najbardziej się rozwierca na 84mm i jest mase kutych tłoków z różnymi CR do tego.
od audi 4,2 litra?? ciekawe;-))) ale czy wiesz że tłoki w VR6 są ścięte bo tłok wychodzi pod kątem 7,5stopnia w stosunku do płaszczyzny głowicy (co daje ok 10,8mm różnicy "wysokości" przy 82mm)....średnica to nie wszystko.
Samo rozwiercenie VRa to żaden problem(do ogarnięcia w wawie), najpierw trzeba miec pod co rozwiercać aby wiedzieć na jaki wymiar i jakie pasowanie.
Heh moze i źle wiadomo.. z tymi średnicami cos mi sie pomyliło niewiem z kąd mi sie wzieło to 83,50mm ze to najwiekszy tłok do vr6 ;P
Co do tłoków od audi nie pisałem ze na 100 podejda bo nie modziłem takich zeczy (nie ma co sie w to zagłębiać)
Co do kątow wiem o co chodzi :
Obrazek

No ale podtrzymując kwestię rozwiertu VR6 do poj 3.1 jest to do uzyskana z AAA czy moze z ABV pytam z ciekawości ?



Awatar użytkownika
dorzan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 16:19
Lokalizacja: Lublin

Post autor: dorzan » wt lut 10, 2009 17:50

jak już pisałem ja mam u siebie tłoki z audi - 83mm, trzeba było delikatnie je pod kątem z jednej strony podszlifować, ale nieznaczenie no i przy okazji można wyrównać masy tłoków... aha a 84 mm z audi 4.2 nie wiem czy podejdą do korb z vr-a...



Awatar użytkownika
szymonrs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw gru 30, 2004 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: szymonrs » śr lut 11, 2009 09:21

C_bull pisze:
No ale podtrzymując kwestię rozwiertu VR6 do poj 3.1 jest to do uzyskana z AAA czy moze z ABV pytam z ciekawości ?
Więc tak, największe tłoki jakie wkłada się do VR6 to 84mm(nawet większe http://www.bildon.com/catalog/DetailsLi ... &SubNav=62)
tu przykładowe 83,5mm
jeżeli zaś 3,0L to za mało to i owszem da się zrobić 3,2 ale wkładając wał korbowy od R32, Phaetona, Tuarega, A3 3,2V6 i robiąc na zamówienie krótsze kute korbowody co będzie nie małym kosztem zapewne coś koło 1000-1300$ plus wszelkie inne opłaty w tym wysyłki i cła vaty... aaa przepraszam tego nie sprawdzałem, jeszcze pozostaje kwestia czy pierścienie nie wyjdą z bloku przy większym wykorbieniu wału i krótszej korbie. Polecam poszukać info nt VR6 longblock i shortblock
Baza nie ma najmniejszego znaczenia czy AAA czy ABV.
dorzan pisze:jak już pisałem ja mam u siebie tłoki z audi - 83mm, trzeba było delikatnie je pod kątem z jednej strony podszlifować, ale nieznaczenie no i przy okazji można wyrównać masy tłoków... aha a 84 mm z audi 4.2 nie wiem czy podejdą do korb z vr-a...
a to ciekawe. od jakiego Audi 200 Turbo masz tłoki 83mm?? od 2,2Turbo...tam nie było innych jak 81mm...
pokaż fotki bo to co piszesz jest mało wiarygodne...
Ostatnio zmieniony śr lut 11, 2009 09:50 przez szymonrs, łącznie zmieniany 4 razy.


"Red Devil" Golf mk2 ABVT 4motion 722PS 855Nm ?second car

Awatar użytkownika
dorzan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 16:19
Lokalizacja: Lublin

Post autor: dorzan » śr lut 11, 2009 10:29

ooo :blush: moja gafa nie 200... audi 80 2.3 20v 7a
szymonrs, fotek nie robiłem, bo silnik był robiony do jeżdżenia, a nie udowadniania...
jest większy ciśnienie na cylindrach ze względu na kształt tłoków,
fotka mojego samochodu z już włożonym silnikiem:
Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości