Szarpie i przerywa na rozgrzanym silniku.

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
dygac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: czw lut 01, 2007 23:52
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Szarpie i przerywa na rozgrzanym silniku.

Post autor: dygac » pt kwie 11, 2008 21:32

Witam Koledzy.

Od kilku dni borykam się z pewnym problemem. Gdy przyśpieszam to silnik przerywa i szarpie. Dzieje się to na gorącym silniku. Na zimnym praktycznie nie da się tego zauważyć. Podpinałem VAGa ale niestety nie ma żadnych błędów - ale może i to dobrze :grin:
Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale zmieniał mi mechanik olej też kilka dni temu i zalał na MAXa na podziałce - ale to raczej nie to.
Przepływka podmieniona na drugą sprawną - efekt ten sam.
Może to świeca(e), kabel WN, moduł ?
Na postuju nie szarpie przy wciskaniu gazu, ale słychać niesynchroniczne wybuchy w wydechu.

Proszę Was o pomoc.
Pozdrawiam :bigok:
dygac


[img]http://images24.fotosik.pl/46/b1f4807d10125b17.jpg[/img]
i MK3 US w duecie

Awatar użytkownika
VRedny
VR6
VR6
Posty: 225
Rejestracja: pn lut 25, 2008 14:48
Lokalizacja: Luyksgestel,Nord Brabant
Kontakt:

Post autor: VRedny » śr kwie 16, 2008 14:58

Witam.Miałem podobne objawy w moim VR i dopiero po dokładnym oglądnięciu stwierdziłem urwany przewód silnika krokowego, jak i równiez przetarty wąz powietrzny. Co do tego przewodu urwał się przy samym wejściu do wtyczki ,prawie nie zauwazalne.



Awatar użytkownika
kielbas2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sie 23, 2007 11:02
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: kielbas2 » śr kwie 16, 2008 15:05

Sprawdz sonde lambde i niebieski czujnik



Awatar użytkownika
dygac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: czw lut 01, 2007 23:52
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Post autor: dygac » śr kwie 16, 2008 15:57

powiem Wam co zauważyłem, wyciągnąłem kable i świece - wszystko ładnie doczyściłem do efektu nowości, kable dokładnie obejrzałem i przetarłem z kurzu itp. Efektem było 100km bezproblemowej jazdy - później wróciło ale już znacznie słabiej widoczne. Świece faktycznie nie podobały mi się i trafią do wymiany (jak wrócę do domu dodam fotki i podpowiecie) Może macie dostęp do świec dedykowanych do VRa 94r? Najlepiej BERU :bigok:

Pozdrawiam :bajer:
dygac
Ostatnio zmieniony śr kwie 16, 2008 16:00 przez dygac, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images24.fotosik.pl/46/b1f4807d10125b17.jpg[/img]
i MK3 US w duecie

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » śr kwie 16, 2008 18:07

najlepiej to świece NGK :p


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
dygac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: czw lut 01, 2007 23:52
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Post autor: dygac » śr kwie 16, 2008 22:52

rzućcie okiem na wyjęte aktualne świece (NGK) - co można o nich powiedzieć? Wyglądają prawidłowo? Siedzą oryginalnie odkąd zrobiłem SWAPa.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


[img]http://images24.fotosik.pl/46/b1f4807d10125b17.jpg[/img]
i MK3 US w duecie

Awatar użytkownika
kielbas2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sie 23, 2007 11:02
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: kielbas2 » czw kwie 17, 2008 08:08

masz tu link

Klik



:pub:



Awatar użytkownika
jabolo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: pn sie 20, 2007 22:12
Lokalizacja: łódz

Post autor: jabolo » czw kwie 17, 2008 15:47

druga od góry wyglada podejżanie....hmm sam niewiem



Awatar użytkownika
dygac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: czw lut 01, 2007 23:52
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Post autor: dygac » czw kwie 17, 2008 18:03

jabolo, ta druga też u mnie wzbudziła podejrzenia, aktualnie rozglądam się za świecami. Orientujecie się czy Beru Z173 pasują tylko do silników powyżej 95r. ?


[img]http://images24.fotosik.pl/46/b1f4807d10125b17.jpg[/img]
i MK3 US w duecie

Awatar użytkownika
arovr6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: sob lis 10, 2007 23:26
Lokalizacja: Bolszewo

Post autor: arovr6 » pt maja 23, 2008 23:37

i co wkońcu było -przyczyna ?? świece ??kable ??...


----------------------
| VR6 TO JEST TO |
----------------------
Do Mojego MKIII----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134587

Awatar użytkownika
dygac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: czw lut 01, 2007 23:52
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Post autor: dygac » sob maja 24, 2008 09:47

przyczyną oczywiście były/są kable WN ale wymiana świec dała wyraźnego kopa :okej:
Chwilowo szukam dobrych kabelków oczywiście tylko Beru.

Jak mocniej popada albo utrzymuje się parówa po deszczu to potrafi szarpnąć, ale odkąd wyczyściłem kabelki powierzchownie to jest cacy :helm:


Pozdrawiam :bigok:
dygac

[ Dodano: 07 Lip 2008 13:57 ]
temat wraca :crazy:
czyszczenie kabli pomagało na kilka dni a czasem na dzień lub wogóle i jak później się okazało deszcz nie miał na to wpływu
dorwałem kable BREMI i na nich jest identycznie więc tu jedną rzecz mogę wykluczyć

Po założeniu kabli niby wszystko ok ale gdy silnik dostanie temperatury roboczej to znów wraca niestabilna praca na postoju (raz na jakiś czas potrafi rzucić silnikiem delikatnie) no i w trasie przy przyśpieszaniu robi "prrryyyyyttt" szarpie i nie czuć że przyspiesza.
Jak silnik jest chłodny to wszysko jest cacy. Qrcze najlepiej jakby dorwać moduł zapłonowy i podmienić na teścik. Bo czy jest możliwe aby coś w module pod wpływem temperatury się rozszerzało i nie miało styku (płytka elektroniki) ?
Iskra nigdzie nie skacze nawet mimo zroszenia całych kabli.

Może jeszcze ewentualnie kable zasilające moduł bo mechanik mi je nakłuwał jak szukał bodajże iskry. Komp nie zgłasza żadnych błędów.


[img]http://images24.fotosik.pl/46/b1f4807d10125b17.jpg[/img]
i MK3 US w duecie

Awatar użytkownika
vw_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: czw cze 16, 2005 15:11
Lokalizacja: Z polska

Post autor: vw_vw » pn lip 07, 2008 14:01

[b]kielbas2[/b], wspomniał o niebieskim czujniku - za co jest odpowiedzialny?



O213
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lut 23, 2008 18:40
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: O213 » wt lip 08, 2008 19:36

niebieski czujnik - info o temperaturze silnika dla ECU



desert740
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: desert740 » czw lip 10, 2008 10:15

Mam tak samo ale w silniku 1.4 MK3 Variant robi identycznie jak opisuje dygac.


desert

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość