W końcu kupuję. Temat wałkowany ale dalej wielu rzeczy nie wiem. Chińskie podróbki odrzuciłem ze względu nas gorszą jakość dźwięku i brak pewnej gwarancji a głównie ze względu na nieciekawe menu graficzne.
Poczytałem trochę o modeli RNS 510 ale mam 10 wątpliwości - montaż w Golfie 5 :
1. kupię nowe ale jak to sprawdzić że takie jest? Sprzedawca może wymienić panel na nowy z folią
2.czy jest możliwość że ktoś będzie chciał wcisnąć podróbkę jako oryginalny RNS 510 ? (podobne chińczyki poznam po innym menu graficznym)
3. mam namiar na jedna firmę która działa na rynku kilka lat i oferuje te urządzenia wraz z montażem w cenach od 1900-3500 zł w zależności czy z fakturą czy bez i czy to wersja LED czy starsza. Czym się sugerować? Nie zamierzam wydać więcej niż 2500 zł ale chcę gwarancję.
4.jak sprawdzić legalność sprzętu ? Wiem że cena znacznie niższa niż w serwisie vw (chyba coś koło 8-12 tys. zł) ale to rynek dyktuje ceny. Czy można zamontować taką navi bez logowania do auta? (wtedy podobno w razie wizyty w ASO urządzenie diagnostyczne nie widzi że auto ma radio i nie ma obaw że odczyta numer seryjny (problem w razie gdyby było kradzione)
5. dużo przebywam w Niemczech. Jak wygląda sprawa kontroli legalności sprzętu i map ? O ile kupię w firmie a nie od „Zenka z alledrogo” to chyba sprzęt pochodzi z legalnego źródła ale nie wiem jak z mapami. Chodzi mi o to czy bać sie kontroli i jak to wygląda w praktyce
6. kwestię rozładowywania akumulatora czy dopasowania Gateway'a podobno firma ma opanowane tak jak oryginalne polskie menu
7. proszę o rady od której wersji jest wyświetlacz LED (wersja D, E czy F), czym się różnią oprócz tego?) Jest różnica w czytelności ekranu gdy świeci słońce ?
8. Czy wszystkie czytają karty SDHC do 32 GB czy niektóre tylko SD ?
9. z tego co wiem to najnowsze mapy to
Mapa RNS 510 WEST V9 Zachodnia (CD_7920)
Mapa RNS 510 East V9 Wschodnia (CD_7896)
Czy będą one chodzić na każdej z wersji navi (D, E, F) ?
10. Kwestia dokładności map, z tego co wiem to od jakiegoś roku, dwóch bardzo się poprawiło i mogą konkurować z Automapa, pokazują każdą uliczkę w miasteczkach mniejszych niż 10 tys. mieszkańców. Jest asystent pasa ruchu ?
Mam nadzieje że nie uznacie pytań za niemądre, porsze o pomoc, odpowiadając najlepiej zaznaczyć o który numer pytania chodzi.
Zakup navi RNS 510 – na co zwrócić uwagę
Zakup navi RNS 510 – na co zwrócić uwagę
Co do legalności to jedynym dupochronem dla ciebie będzie zakup sprzętu od gościa który wystawi ci na nią fakturę. W MK5 jeszcze niema ochrony komponentu więć do ASO nie musisz jechać żeby cokolwiek odblokowywać, ale w przypadku gdyby faktycznie sprawdzili i okazała się trefna to masz sprawę o paserstwo.
W DE na polskich blachach z RNS i bez fabrycznej anteny GPS czyli na pierwszy rzut oka dokładanym masz duże prawdopodobieństwo że sprawdzą jej legalność, to samo tyczy się map, w Polsce też była taka nagonka na sprawdzanie nawigacji, chyba w woj. Łódzkim, ale to było jakiś czas temu.
Podróbkę poznasz bez problemu, po pierwsze tak jak pisałeś czyli menu, po drugie inne oznaczenia na obudowie. Takiego wałka raczej nikt nie będzie próbował robić na allegro, bo zawsze możesz towar zwrócić.
Co do mam to korzystałem z obecnych w Audi i szału nie robią, nazwanie ich porównywalnymi w PL z Auto Mapą jest nieporozumieniem, mają mniejszą bazę numerów domów. Na zachodzie europy sytuacja jest zdecydowanie lepsza. Pozostaje tylko kwestia aktualizacji i ceny map.
W DE na polskich blachach z RNS i bez fabrycznej anteny GPS czyli na pierwszy rzut oka dokładanym masz duże prawdopodobieństwo że sprawdzą jej legalność, to samo tyczy się map, w Polsce też była taka nagonka na sprawdzanie nawigacji, chyba w woj. Łódzkim, ale to było jakiś czas temu.
Podróbkę poznasz bez problemu, po pierwsze tak jak pisałeś czyli menu, po drugie inne oznaczenia na obudowie. Takiego wałka raczej nikt nie będzie próbował robić na allegro, bo zawsze możesz towar zwrócić.
Co do mam to korzystałem z obecnych w Audi i szału nie robią, nazwanie ich porównywalnymi w PL z Auto Mapą jest nieporozumieniem, mają mniejszą bazę numerów domów. Na zachodzie europy sytuacja jest zdecydowanie lepsza. Pozostaje tylko kwestia aktualizacji i ceny map.
Zakup navi RNS 510 – na co zwrócić uwagę
No jak na paragon będzie taniej to kupię w ten sposób, firma to jest a nie oferta z Allegro, mają zakład i montują.
A co to jest "ochrona komponentu" ?
Mi chodziło o to czy można nie wlogowywać (podobno radyjko RCD 300 można tak podłączyć) i wtedy nie widać że jest.
Do ASO nie jeżdżę ale różnie bywa
Co do sprawdzenia legalności za granica to przecież Policja jak jadę nie zauważy czy mam navi czy nie, w razie kontroli jedynie.
Ale jak to wygląda i co mogą zrobić - o to mi chodzi ? Podobno nie mają prawa jesli nie zachodzi uzasadnione podejrzenie....
Czyli nie ma startu z Automapą. No numerów domów może brakować ważne aby chociaż ulicę znalazło (każdą)
A co to jest "ochrona komponentu" ?
Mi chodziło o to czy można nie wlogowywać (podobno radyjko RCD 300 można tak podłączyć) i wtedy nie widać że jest.
Do ASO nie jeżdżę ale różnie bywa
Co do sprawdzenia legalności za granica to przecież Policja jak jadę nie zauważy czy mam navi czy nie, w razie kontroli jedynie.
Ale jak to wygląda i co mogą zrobić - o to mi chodzi ? Podobno nie mają prawa jesli nie zachodzi uzasadnione podejrzenie....
Czyli nie ma startu z Automapą. No numerów domów może brakować ważne aby chociaż ulicę znalazło (każdą)
Golf 5 i nic innego
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości