Strona 1 z 1

Gti 8v (lpg) vs MKII 1z (90)

: wt mar 12, 2013 12:08
autor: Sopek
Znajomy kupił MKII z silnikiem 1z (90ps), więc postanowił sprawdzić jak sobie fruwa jego nowy nabytek.
Wracając ze spotku ciachneliśmy się z rolki. Na początku troszkę wysunał się na przód ,chwile potem szliśmy równo a następnie lekko zaczynałem go wyprzedzać. Napisałem remis ponieważ odcinek się kończył i nie dokończyliśmy zabawy :)

Dodam,że jechałem na lpg ;)

Re: Gti 8v (lpg) vs MKII 1z (90)

: śr mar 13, 2013 03:57
autor: S7TDI
Sopek pisze:Dodam,że jechałem na lpg ;)
A co to za różnica, przecież zwolennicy gazu twierdzą, że auto ma identyczne osiągi na gazie i na benzynie i nie widać żadnej różnicy :satan: No więc jak to jest? :hmm:

Re: Gti 8v (lpg) vs MKII 1z (90)

: śr mar 13, 2013 09:13
autor: GolfBolf
Dokładnie, rys posiadacza lpg:
- przegra killa - "jechałem na gazie",
- wygra "dodam, że jechałem na gazie" (czyli na benzynie miałbym nie x a y długości przewagi),
- spróbujesz mu powiedzieć, że auto na lpg ma 5KM mniej to oczy wydrapie, że nie (a może i ma więcej :grin: ).


Koniec OT, ale taką zauważyłem prawidłowość.

Gti 8v (lpg) vs MKII 1z (90)

: śr mar 13, 2013 11:41
autor: xxxGlaDxxx
Moim skromnym zdaniem 2.0 115 konne to i AFN-a powinno zgwałcić, a z 1Z sobie nie poradziło? Chyba czas zainteresować się instalacją ;)

Re: Gti 8v (lpg) vs MKII 1z (90)

: śr mar 13, 2013 22:13
autor: zgredd
Tak jak piszesz wcześniej kolega zdrowe GTI wciąga AFN. Ostatnio jechałem za zdrowym GTI 115km, golfem 4 110 soft na 13xkm fakt że jechałem w 3 osoby a kierowca GTI sam i ledwo co go wyprzedziłem prędkości od 100 do 200. Następne podejście od 50km/h odchodziłem około 1 długość auta. Tak więc nawet mimo wagi golfa 2 powinieneś z niego zrobić wiatrak. Chyba że coś w tym golfie 1z jest pogrzebane.

Re: Gti 8v (lpg) vs MKII 1z (90)

: czw mar 14, 2013 02:57
autor: S7TDI
GolfBolf pisze:Dokładnie, rys posiadacza lpg:
- przegra killa - "jechałem na gazie",
- wygra "dodam, że jechałem na gazie" (czyli na benzynie miałbym nie x a y długości przewagi),
- spróbujesz mu powiedzieć, że auto na lpg ma 5KM mniej to oczy wydrapie, że nie (a może i ma więcej :grin: ).


Koniec OT, ale taką zauważyłem prawidłowość.
:pub: :pub: :pub:

No może ten 1Z ma jakiś stożkowy filtr powietrza i naklejkę WRC - to minimum te 20KM dodaje ;)

Gti 8v (lpg) vs MKII 1z (90)

: czw mar 14, 2013 11:31
autor: xxxGlaDxxx
GolfBolf pisze:Dokładnie, rys posiadacza lpg:
- przegra killa - "jechałem na gazie",
- wygra "dodam, że jechałem na gazie" (czyli na benzynie miałbym nie x a y długości przewagi),
- spróbujesz mu powiedzieć, że auto na lpg ma 5KM mniej to oczy wydrapie, że nie (a może i ma więcej :grin: ).
Też nie zawsze. Dla przyjemności ścignąłem się z młodym chłopaczkiem w Vectrze 2.0 16V na gazie, ja jechałem Focusem i w sumie dość znacznie go odstawiłem do 130km/h. Chłopak na następnych światłach powiedział, że przełączy na benzyne. Na benzynie to już kompletnie nic nie jechało. Doszedł do wniosku, że albo musi się auta pozbyć, albo coś z instalacją zacząć robić, pozdrowił z uśmiechem na ustach i pojechał w swoją stronę :)

Gti 8v (lpg) vs MKII 1z (90)

: pt mar 15, 2013 21:39
autor: Sopek
GolfBolf pisze:Dokładnie, rys posiadacza lpg:
- przegra killa - "jechałem na gazie",
- wygra "dodam, że jechałem na gazie" (czyli na benzynie miałbym nie x a y długości przewagi),
- spróbujesz mu powiedzieć, że auto na lpg ma 5KM mniej to oczy wydrapie, że nie (a może i ma więcej :grin: ).
Stare instalacje (taką mam) powoduja utratę mocy- chyba ,że ktoś ma założonego blosa- ale to dalej można debatować . Nowe instalacje sekwencyjne powodują minimalną utrate mocy badź nie . Także mówiąc o użytkownikach gazu warto przyjrzeć się instalacji.
S7TDI pisze:
Sopek pisze:Dodam,że jechałem na lpg ;)
A co to za różnica, przecież zwolennicy gazu twierdzą, że auto ma identyczne osiągi na gazie i na benzynie i nie widać żadnej różnicy :satan: No więc jak to jest? :hmm:
hm, ja osobiście odczułem dużą różnice zakładając lpg :) w tym,że ja nie mam sekwencji- opinie na ten temat są więc mieszane
na benzynie niestety dużo lepiej się zbiera- może musze jechać na regulacje już

a czy w tym 1z było coś dłubnięte- no właśnie nie wiadomo :)
ciekawostką jest ,że objechałem już dwa GTI 115konne- z rolki jednego bardzo zadbanego mechanicznie- zdrowy silnik (znajomego z forum) a drugiego mniej zadbanego (też z forum) z kreski.
S7TDI pisze: No może ten 1Z ma jakiś stożkowy filtr powietrza i naklejkę WRC - to minimum te 20KM dodaje ;)
Całkiem możliwe, że miał ten program z allegro co 50 PS przyrostu można uzyskać. W dodatku dolewa uszlachetniacz z shella do ropy a to kolejne 5 KM.
Przypomniałem sobie też,że nie ma antenki bo odpadła, więc i tutaj ma przewage bo jest teraz bardziej aerodynamiczny gdyż antenka to istna bestia stawiająca silny opór powietrza :hehe:

Gti 8v (lpg) vs MKII 1z (90)

: pt mar 15, 2013 21:54
autor: erwinszczak_
Sopek pisze:hm, ja osobiście odczułem dużą różnice zakładając lpg w tym,że ja nie mam sekwencji- opinie na ten temat są więc mieszane
na benzynie niestety dużo lepiej się zbiera- może musze jechać na regulacje już
Na sekwencji auto tez bedzie ciut slabsze, przy dobrej instalacji roznice beda minimalne, w codziennej jezdzie prawie nie do zauwazenia, dlatego podczas wyscigu warto na benzyne przelaczyc. :bigok:
xxxGlaDxxx pisze:Też nie zawsze. Dla przyjemności ścignąłem się z młodym chłopaczkiem w Vectrze 2.0 16V na gazie, ja jechałem Focusem i w sumie dość znacznie go odstawiłem do 130km/h. Chłopak na następnych światłach powiedział, że przełączy na benzyne. Na benzynie to już kompletnie nic nie jechało. Doszedł do wniosku, że albo musi się auta pozbyć, albo coś z instalacją zacząć robić, pozdrowił z uśmiechem na ustach i pojechał w swoją stronę
Duzo osob zapomina, ze czasami trzeba czasami na benzynie pojezdzic troche, zeby przedmuchac wtryskiwacze/pompe w benzynie, bo innaczej sie zamula...

Re: Gti 8v (lpg) vs MKII 1z (90)

: pt mar 15, 2013 22:05
autor: Sopek
erwinszczak_ pisze: Na sekwencji auto tez bedzie ciut slabsze, przy dobrej instalacji roznice beda minimalne, w codziennej jezdzie prawie nie do zauwazenia, dlatego podczas wyscigu warto na benzyne przelaczyc. :bigok:
Dokładnie, Panowie zapisać i zapamiętać.