Strona 7 z 163
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
: pt lis 26, 2010 16:54
autor: Krzysiek*
Odnosnie TDi vs benzyna to ja moge powiedziec jak sprawa ma sie na przykladzie Audi. A4 z ADRem vs A4 ze zdrowym AFNem to sytuacja wyglada tak, ze benzyna robi z dieslem co chce, czy z miejsca czy z rolki. O ile dieselek do konca swojej dwojki (80km/h) jeszcze jako tako daje rade i gdzies tam w okolicach metra za zderzakiem sie trzyma, to pozniej juz zostaje w tyle jakby kotwice wyrzucil, tak samo sprawa ma sie z rolka przy duzych predkosciach, afn grzecznie zjezdza na swoj pas przy 160 i benzyna wyprzedza go i oddala sie bez problemu. Nie wiem czemu ale diesel mimo swoich bonusow ma duzo mniejszy vmax, doturlac afn`a do gpsowych 195km/h jest praktycznie niemozliwe, a adr lata gpsowe 208 km/h na plaskim jak chce. Powiecie, ze adr mocniejszy, no tak o cale 15hp, a jak wziasc pod uwage bonusy w tdi to pewnie z 15 zrobi sie 5. I jakos nadal jest lipa. Tate oszukasz, mame oszukasz, ale fizyki i skrzyni biegow w dieslu nie oszukasz
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
: pt lis 26, 2010 17:04
autor: arturkw
stolniczkow pisze:Może to przeoczyłeś ale z moim zdaniem zgodziło się kilka osób, także posiadaczy 2.0 8v. Twojej wersji nikt nie potwierdził. Dziwne...
dziwne ze potwierdzają to sami posiadacze benzyn a nie użytkownik silnika AFN i ogarniającego maszyne.
stolniczkow pisze:ak masz dalej problemy ze zrozumieniem moich postów, prześledź sobie je na spokojnie. Przypomnę jeszcze raz meritum: latałem z kreski z AFN, nieznacznie wygrywając, z rolki przegrywałem. Z kreski leci się obrotami, nie momentem. Nie możesz tego pojąć od 2 stron tego wątku ale nie spiesz się, poczekamy na Ciebie.
problem to ty masz ale nie ze zrozumieniem tylko z rozumem. ja wiem co ty do mnie mówisz i ze obrotami benza nadrabia ale juz powtarzam ze na 2 biegu nie ma az tak wielkiej różnicy ja mam na 2 80km\h a bezna na pewno nie przekracza 100.a po wrzuceniu trójki juz gra role moment obrotowy.
Re: Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych
: pt lis 26, 2010 18:51
autor: wozekGTD
Fajny temat, mozna pofantazjowac to odrazu najpopularniejszy w dziale kille. Ciezko cokolwiek przewidziec bo duzo zalezy od egzemplarza, czesto nawet nie wiemy ze jakis helmut namodzil nam w aucie i mamy wiecej KM ale czesto zyjemy w przeswiadczeniu ze mamy te KM pod maska co na papierze a prawda w starym aucie nie jest juz tak optymistyczna. Sam jak jeszcze mialem 1.6td pomodzone to ustawilem sie z dwoma GTI 8v w mk3 i jednego dosc gladko objechalem natomiast drugi mnie skopal jakbym stal w miejscu. Podpielismy gtecha i okazalo sie ze jeden krecil 11 do setki a drugi srednie 8, oboje wlasciciele zyli w przekonaniu ze maja zdrowe serie jak sie okazalo jednemu brakowalo z 15-20KM a drugi mial zdrowo namodzone bo pewnie ze 140KM tam siedzialo.A co do AFN vs 8v GTI to smiac mi sie chce bo roznica w mocach jest tak nikla, osiagi na papierze wrecz identyczne, ze o wyniku decyduja takie niuanse jak jakie paliwo zatankujemy:P i czy bedziemy mieli duzo gratow w srodku. To sa rowni przeciwnicy i nie da sie przewidziec wyniku
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
.
Re: Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych
: pt lis 26, 2010 18:56
autor: wozekGTD
arturkw pisze:stolniczkow pisze:Może to przeoczyłeś ale z moim zdaniem zgodziło się kilka osób, także posiadaczy 2.0 8v. Twojej wersji nikt nie potwierdził. Dziwne...
dziwne ze potwierdzają to sami posiadacze benzyn a nie użytkownik silnika AFN i ogarniającego maszyne.
stolniczkow pisze:ak masz dalej problemy ze zrozumieniem moich postów, prześledź sobie je na spokojnie. Przypomnę jeszcze raz meritum: latałem z kreski z AFN, nieznacznie wygrywając, z rolki przegrywałem. Z kreski leci się obrotami, nie momentem. Nie możesz tego pojąć od 2 stron tego wątku ale nie spiesz się, poczekamy na Ciebie.
problem to ty masz ale nie ze zrozumieniem tylko z rozumem. ja wiem co ty do mnie mówisz i ze obrotami benza nadrabia ale juz powtarzam ze na 2 biegu nie ma az tak wielkiej różnicy ja mam na 2 80km\h a bezna na pewno nie przekracza 100.a po wrzuceniu trójki juz gra role moment obrotowy.
E generalnie to moment odbrotowy gra jedyna role w przyspieszeniu, niestety moment na kolach a nie na silniku a tutaj diesel ma duzo wieksze straty przez przelozenia skrzyni, u mnie jest pod maska 250Nm ale jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby 3.0 w dieslu ktore ma chyba grubo ponad 500 mnie pocisnelo tylko oglada moj tylni zderzak;].
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
: pt lis 26, 2010 21:09
autor: bradley
Sprawdzam temat.
Passat B5 AFN 142KM/299Nm czy Vento 1Z 125/288Nm ?
Re: Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych
: pt lis 26, 2010 21:28
autor: wozekGTD
do 100 vento do 200 passat
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
: pt lis 26, 2010 22:24
autor: człek
Touran 2.0 140KM DSG czy SB+ 105KM? kumpel z pracy prowokuje. O flachę idzie i nie wiem czy się zakładać
![goof :goof:](./images/smilies/goof.gif)
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
: pt lis 26, 2010 22:48
autor: BENITO
Ja stawiam jednak na tourana, VNT robi swoje.
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
: pt lis 26, 2010 22:50
autor: bongo
BENITO pisze: VNT robi swoje.
I DSG
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Re: Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych
: pt lis 26, 2010 22:54
autor: kisiu3
astra f 1.4 16v czy mk3 AAM?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
P.S. wiecie ze ta astra ma 2 wałki rozrządu ? ...
Re: Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych
: pt lis 26, 2010 23:55
autor: bradley
człek pisze:Touran 2.0 140KM DSG czy SB+ 105KM? kumpel z pracy prowokuje. O flachę idzie i nie wiem czy się zakładać
![goof :goof:](./images/smilies/goof.gif)
Jesli dajesz rady 1Z 125KM w budzie mk3 to i tourana pokonasz.
A co do poprzedniego pytania to Passek do 100 nie daje rady, w sumie caly umowny dystans 1/4 jest wygrywany. Natomiast z rolki z biegow 4/5 Passat odskakuje, pozniej rowno, przewaga i znowu odskakuje
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
: sob lis 27, 2010 01:48
autor: arturkw
a cos z cyklu mocniejszych aut fiat coupe 2.0 16v turbo 195 koni i 300nm vs golf 3 afn 160ps i 330nm?
Re: Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych
: sob lis 27, 2010 01:54
autor: xxxGlaDxxx
człek pisze:Touran 2.0 140KM DSG czy SB+ 105KM? kumpel z pracy prowokuje. O flachę idzie i nie wiem czy się zakładać
![goof :goof:](./images/smilies/goof.gif)
Touran gdyby miał ręczną skrzynie to mógłbyś stawać, a tak na każdej zmianie biegów odstawi cie o pół długości auta
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Szkoda twojej flaszki na zakład.
arturkw pisze:a cos z cyklu mocniejszych aut fiat coupe 2.0 16v turbo 195 koni i 300nm vs golf 3 afn 160ps i 330nm?
Z tego co pamiętam ktoś zniszczył takiego fiata swoim mk3 vr6, myślę że jeżeli afn ma zbliżoną moc do takiego VR-a to powinien sobie dać rady z fiaciorem
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
Re: Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych
: sob lis 27, 2010 10:51
autor: wozekGTD
Jak SB ma 105KM to mysle ze spokojnie miesci sie ponizej 10sek do 100 a touran nawet z DSG jest troszke wolniejszy tak ze baaardzo chcialbym zobaczyc pojedynek i postawilbym flaszke(ale taka tania i mala:D) na golfa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
:D