bradley, ta Octavia ma 1.4 TSI 122km wiec sam widzisz. Dostales przy octavi, a co dopiero mowiac o golfie, ktory ma lepszy osprzet niz octa
?
EDIT:
Dodam taka ciekawostke z zycia wzieta. Dane techniczne same nie jezdza. Samochod wyprodukowany w 2010 czy 2011 roku nie stracil jeszcze mocy. Przykladowo TDI 130km wyprodukowane 10 lat temu z przebiegiem ok. 250tys km moze juz nie trzymac tej mocy to raz. Dwa diesel ma krotki zakres mocy, wiec co za tym idzie czesta zmiana biegu na czym sie traci. TSI ma moc w kazdym zakresie obrotow. Silnik nowy wiec mniej niz dane podaja wypluc nie wypluje. Dane techniczne sprawdzane sa na 3/4 baku, z kierowca i pasazerem (75kg + 75kg) + bagaz o wadze 30-40km (tak gdzies znalazlem w necie jak sprawdzaja w VW) + odpalona klimatyzacja, radio i swiatla. Odjac od tego teraz bagaz, pasazera i to, ze w zbiorniku moze byc 10l, a nie 3/4 czyli jakies 40-45l razem zaoszczędzamy ok 150kg WAGI + wylaczamy klime i zbedne swiatla i radio. Teraz podsumowujac to, ze dane techniczne sa brane na jakims jednym tam egzemplarzu i samochod nie moze pojechac gorzej (w przypadku VW nigdy nie jedzie gorzej niz dane tech) mozemy zyskac nizszy czas niz tabelka. Do tego dochodzi odpowiednie DOCIERANIE, ukladanie sie silnika. Zdolnosci kierowcy, rodzaj paliwa (jeden zatankuje pod firma srak myslac, ze to 95, a naprawde dobrze bedzie jak bedzie mial 92okt, drugi zatankuje v power racing 100+ na shellu. Jeden całe życie spedzil z samochodami, czuje je, sporo jezdzi, wie co i jak. Dla drugiego szybka zmiana biegu, odpowiedni start czy wyczucie pracy silnika moze byc klopotem. Gadac mozna tak w nieskonczonosc ale biorac to wszystko pod uwage i to, ze NOWE TSI ma napewno moc wieksza niz dane tech., skrzynie 6'tke, wykres mocy w calym zakresie i wage wieksza o raptem 100kg smiem twierdzic, ze ZBIERZE sie lepiej. Sama moc i NM nie jada, do tego w gre wchodzi dobrze poprowadzona krzywa, ogumienie, koła, przełożenia. Pewny jestem tego, ze nowe TSI, ktore ma zakladane przykladowo jak w wersji Highline opony Dunlop Sport cos tam, przykleja sie one lepiej do asfaltu nie tracac trakcji. Może i nowsze samochody są cięższe od swoich poprzedników ale ja w tym widzę same zalety. Są bezpieczniejsze, wygodniejsze, lepiej sie prowadzą i tak dalej. Bora dla przykladu nie byla ciezsza od mojego mk6 nawet o 100kg, miala napewno 100nm wiecej i pare koni. Wynik- spodziewalem sie, ze polegne jednak wyszlo inaczej. Dodam, ze kolka mam 205/55/16 wiec nie sa to jakies niskoprofilowe 15 przy wadze auta jak mk3 1100kg.