Strona 103 z 163

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

: pn cze 11, 2012 23:00
autor: adix62
MK4 TDI AJM seria czy ALH+ chip na 112-118 KM?

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

: pn cze 11, 2012 23:04
autor: czarodziej6969
AJM będzie z przodu ;)

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

: pn cze 11, 2012 23:48
autor: Paviarotti
AJM powinien być z przodu biorąc pod uwagę, że może mieć jeszcze jakieś bonusy w serii :)

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

: wt cze 12, 2012 10:34
autor: zgredd
A ja stawiam na ALH jeśli dobry soft i ładnie pociągnięta moc górą powinien to wygrać ALH ma krótka skrzynie 5 biegową co daje lekki plus.

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

: wt cze 12, 2012 11:02
autor: Ral1n
Ja mam pytanie - 2 takie same auta - ta sama moc i przebieg momentu, ta sama waga - 2 różne skrzynie (krótsza i dłuższa) - i teraz 1/4 mili powiedzmy - jak teoretycznie wyglądałoby to? Czy dzięki krótszym przełożeniom uda się nadrobić większą częstotliwość zmiany biegów. Czy wybierając dłuższą skrzynię istnieje teoretyczna przewaga lub czy jest pożądanym aby mieć dłuższe skrzynie, niż krótsze.

Zdaje sobie sprawę, że na wyścigi równoległe niekiedy skrzynie są obliczane ale pomińmy już zegarmistrzowską precyzję.

Thx. :bajer:

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

: wt cze 12, 2012 16:20
autor: herbiasty
Tu jest loteria, bo za krotkie przelozenia moga sprawic, ze auto bedzie mlocic kolami bez sensu na pierwszych biegach, ale zakładajac ze przyczepnosc jest od 1 biegu to lepsza bedzie krotsza skrzynia. Bo ma blizej zestopniowane biegi.

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

: wt cze 12, 2012 16:22
autor: overrange
Albo częstsza zmiana biegów sprawi, że zostaniemy w tyle, albo jak herbiasty pisze, że bez sensu będzie się wściekać.

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

: wt cze 12, 2012 17:35
autor: xxxGlaDxxx
Ral1n pisze:Ja mam pytanie - 2 takie same auta - ta sama moc i przebieg momentu, ta sama waga - 2 różne skrzynie (krótsza i dłuższa) - i teraz 1/4 mili powiedzmy - jak teoretycznie wyglądałoby to? Czy dzięki krótszym przełożeniom uda się nadrobić większą częstotliwość zmiany biegów. Czy wybierając dłuższą skrzynię istnieje teoretyczna przewaga lub czy jest pożądanym aby mieć dłuższe skrzynie, niż krótsze.

Zdaje sobie sprawę, że na wyścigi równoległe niekiedy skrzynie są obliczane ale pomińmy już zegarmistrzowską precyzję.
Weź sobie za przykład Honde Civic 1.8 vti Aerodeck. Z długą skrzynią mimo 180 koni to szału nie robi, a jak założysz krótszą skrzynie z 1.6 VTI to robi się całkiem sprawnie jadące auto. Moim skromnym zdaniem to wszystko zależy od konkretnego silnika, skrzyni i przede wszystkim kierownika w aucie :)

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

: wt cze 12, 2012 17:52
autor: monopolowy
xxxGlaDxxx, sprawne na sprint od 0, przy wyższych prędkościach pewnie go ograniczy skrzynia

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

: wt cze 12, 2012 19:03
autor: Ral1n
Dzięki za zainteresowanie. :pub:
Spytałem w nawiązaniu do MKIV TDI - są skrzynie nie wiem DQS?? co na IV biegu umożliwiają rozpędzenie auta do 190kmh u mnie natomiast ERF (jedna z dłuższych ponoć) do około 160kmh a to jest 30 różnicy. Teraz chciałem sobie wyobrazić, na której skrzyni są dosadniejsze wrażenia - no nie wiem jak to nazwać. :goof:

Zakładam, że coś za coś - przyśpieszenie i wrażenie bardziej odczuwalne na ERF ale Vmax na DQS co jest oczywiste. Obie skrzynie 6b.
:panna:

:pub:

Re: Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych

: wt cze 12, 2012 23:42
autor: strus90
herbiasty pisze:Tu jest loteria, bo za krotkie przelozenia moga sprawic, ze auto bedzie mlocic kolami bez sensu na pierwszych biegach, ale zakładajac ze przyczepnosc jest od 1 biegu to lepsza bedzie krotsza skrzynia. Bo ma blizej zestopniowane biegi.
w Oplowskich 2.5V6/3.0MV6 zmiana skrzyni na d16 z DU to jeden z najtanszych odczowlanych modow. Wg mnie krotsza skrzynia jest lepsza na 1/4mili i nawet jak chwile zamieli to i tak nadrobi na pierwszych biegach.

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

: śr cze 13, 2012 02:04
autor: zgredd
Witam mam skrzynie FSM bardzo długa i przy 190km/400nm z moich odczuć po zmianie z skrzyni 5 biegowej EWT na skrzynie 6 biegową FSM samochód jest dużo mniej elastyczny. Natomiast ściągając się na 1/4 przy gt2256 i około 230km lepsze czasy wychodziły na 6 biegowej najdłuższej skrzyni ponieważ ćwiartka była kończona na 4 biegu i nie traciło się czasu na przepięcie na 5 bieg. Na miasto i jazdę wydaje mi się że najlepiej sprawdza się krótka 6 HDS. Przy słabym projekcie mocy długa skrzynia nie pomoże. Jedna zaleta długiej skrzyni 6 biegowej jest to że można polecieć tdikiem ponad 250km/h. Przy skrzynie FSM 6 bieg 4tys obrotów jest na zegarach 240km/h.

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

: pn cze 18, 2012 14:16
autor: Ral1n
Znalazłem przyśpieszenie dragstera - od 100-200 nie wiem - 1 sekundę może mniej... tak samo 200-300 i 300-400 dopiero od 400 do 500 jest wolniej... :los2: :los2: :los2: :bajer:

EDIT: POPRAWIŁEM LINK " onclick="window.open(this.href);return false;

Jakiś tam rekord z treningów ostatnio padł - 3,77 na ćwiarę i 521kmh.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

: pn cze 18, 2012 14:53
autor: tito00
Audi a4 b6 1.9tdi 130km vs vw jetta 1.8turbo 150km tiptronic .... ?