Strona 2 z 3

mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO

: sob mar 26, 2011 21:15
autor: Grzechu_1990
325i ma 8s, 328i 7.3s, masa wg Wikipedii od 1140kg do 1535kg.

Re: mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO

: ndz mar 27, 2011 01:09
autor: tomcio1
Ja daruje sobie takie komentarze jak Wy skończycie pisać takie głupoty. Ja nie muszę mierzyć przyspieszeń g techem żeby wiedzieć, że taki kloc jak Audi A6 3.0 TDI (240KM) z quattro ma do setki grubo ponad 7,2s a nie jak niektórzy śmią pisać 6.8s. Wcześniej miałem golfa 3 gti (ABF seria) i z takim audi baty dostawałem dopiero od 140 km/h wzwyż a to z tego powodu, że to wszystko chodzi w kiepskim automacie, gdzie przełączenie skrzyni w tryb sport powoduje tylko wkręcanie się silnika na nieco wyższe obroty, a szybkość zmiany biegów pozostawia wiele do życzenia.
Najlepiej wszystko weryfikuje ulica.

Pozdrawiam

mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO

: ndz mar 27, 2011 15:04
autor: Adigolfer
Uważasz , że dsg jest kiepskie ?

Re: mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO

: ndz mar 27, 2011 18:27
autor: xxxGlaDxxx
tomcio1 pisze:to wszystko chodzi w kiepskim automacie, gdzie przełączenie skrzyni w tryb sport powoduje tylko wkręcanie się silnika na nieco wyższe obroty, a szybkość zmiany biegów pozostawia wiele do życzenia.
A potrafisz szybciej zmienić w manualnej ? Chetnie bym to zobaczył :rotfl:

mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO

: ndz mar 27, 2011 19:49
autor: kris
Adigolfer pisze: że dsg jest kiepskie ?
W a6 masz tiptronic.
tomcio1 pisze:że to wszystko chodzi w kiepskim automacie
:kac: Gdzie Ty tak rękę wyćwiczyłeś że zmieniasz szybciej biegi od tiptronica? :chytry:

mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO

: ndz mar 27, 2011 22:19
autor: Adigolfer
kris, ale działa na tej samej zasadzie co dsg?
Gdzie Ty tak rękę wyćwiczyłeś że zmieniasz szybciej biegi od tiptronica?
Te 204 KM tak popędza jego ręke :goof: :rotfl:

mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO

: ndz mar 27, 2011 22:39
autor: tomcio1
Tak jak pisze kris w audi A6 nie ma skrzyni typu DSG.
Adigolfer pisze:kris, ale działa na tej samej zasadzie co dsg?
Nie działa na tej samej zasadzie bo to zupełnie inna skrzynia.
kris pisze:Gdzie Ty tak rękę wyćwiczyłeś że zmieniasz szybciej biegi od tiptronica? :chytry:
Każdy manual jest szybszy od tiptronica. Więc jeśli chcesz kogoś wyśmiać upewnij się chociaż, co piszesz.

xxxGlaDxxx napisał(a):A potrafisz szybciej zmienić w manualnej ? Chetnie bym to zobaczył :rotfl:



To zobacz co podają w danych katalogowych dla takiej samej konfiguracji samochodu ze skrzynią manualna a tiptronickiem. Manual jest średnio szybszy do 100 km/h o 0,5-1s i rozwija nieco większą prędkość maksymalną ze względu na większe straty występujące w automacie.

mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO

: ndz mar 27, 2011 22:52
autor: Adigolfer
Nie wiem dlaczego ale ubzdurałem sobie , że siedzi tam dsg :kac:
To zobacz co podają w danych katalogowych dla takiej samej konfiguracji samochodu ze skrzynią manualna a tiptronickiem
W takim przypadku wierzysz w dane katalogowe? :chytry:

mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO

: pn mar 28, 2011 14:49
autor: tomcio1
Adigolfer pisze:W takim przypadku wierzysz w dane katalogowe? :chytry:
Z Wami jak z dziećmi. Skoro producent już podaje, że samochód w danej konfiguracji jest wolniejszy to raczej tak jest pytanie tylko o ile? Poza tym każdy automat jest wolniejszy od manuala wyjątkiem są skrzynie automatyczne dwusprzęgłowe takie jak np. DSG, S tronic itd.

mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO

: pn mar 28, 2011 15:37
autor: Adigolfer
Raczej z Tobą jak z dzieckiem :ass:

mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO

: pn mar 28, 2011 15:57
autor: overrange
A mi coś sie wydaje, ze tomcio1, moze miec racje co do tej kwestii manual vs tiptronic. Chociaz moze te nowsze tip tronici byly szybsze bo te jak w passatach B5 dawaly mocno rade ale porownujac do DSG roznica jest. Osobiscie chcac wyprzedzic wolalbym automatem zrobic kick'a niz manualem ostra redukcje :P

mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO

: pn mar 28, 2011 17:19
autor: kris
tomcio1 zmieniasz tak biegi? Jeśli tak to gratuluje, widać praktyka za młodego była porządna. Wiesz dzisiejsze automaty to trochę inne zabawki niż jeszcze 10 lat temu
" onclick="window.open(this.href);return false;

mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO

: pn mar 28, 2011 17:47
autor: kris
Adigolfer pisze:ale działa na tej samej zasadzie co dsg?
Biegi można zmieniać tak samo jak w dsg czyli lewarkiem, pełny automat i łopatkami, różni je właśnie to że dsg jest dwusprzęgłowe, a tiptronic jedno, ale i tak sobie radzi bez problemu

mk3 AFN+ vs audi a6 c6 3.0 TDI QUATTRO

: pn mar 28, 2011 18:26
autor: tomcio1
kris pisze:Biegi można zmieniać tak samo jak w dsg czyli lewarkiem, pełny automat i łopatkami, różni je właśnie to że dsg jest dwusprzęgłowe, a tiptronic jedno, ale i tak sobie radzi bez problemu
To nie jest tylko, a aż. Zrób sobie prosty test. Jedź na 6 biegu w swoim automacie około 80 km/h i wciśnij gaz do oporu (kick down) zobaczysz ile mu to potrwa. W awaryjnych sytuacjach najbardziej wychodzą na wierzch bolączki automatów tam jest 1 sprzęgło hydrokinetyczne. Wiem co piszę bo przez jakiś czas poruszałem się takim audi z 2005 roku. Najgorzej jest jak mu przyciśniesz i skrzynia zrobi kicka 2 biegi niżej tak że do limitera obrotów brakuje z 300 rpm i trzeba wrzucić już następny bieg to wtedy jest takie wrażenie jakby samochód przez prawie 2s wogóle nie przyśpieszał bo skrzynia się "pogubiła".
kris pisze:tomcio1 zmieniasz tak biegi? Jeśli tak to gratuluje, widać praktyka za młodego była porządna. Wiesz dzisiejsze automaty to trochę inne zabawki niż jeszcze 10 lat temu
" onclick="window.open(this.href);return false; ... re=related
Jeśli chodzi o filmik to wyraźnie na nim widać, że samochód do 100 km/h ma 8s, a nie 6,9s jak jest podane w tytule :bajer:

Ogólnie to zwykły automat 1 sprzęgłowy nie będzie szybszy od manuala bo generuje dużo większe straty. A to, że nie ma zacięcia sportowego to chyba każdy wie kto lubi przycisnąć z miejsca. W DSG jest na przykład takie coś jak "procedura startu". Automat strzela ze sprzęgła i nie traci cennych sekund jak wyżej wymieniony tiptronic na start praktycznie z 1000 rpm.