Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
- herbiasty
- Forum Master
- Posty: 1287
- Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
Ja taki mały może nie ot zrobie, ale pewne spostrzeżenia.
Da sie zauważyć, że 0-100km/h czy 0-60mph nie jest zadnym wyznacznikiem w osiągach aut.
I mimo, że 2 rózne pojazdy osiągają 0-100 w czasie powiedzmy 7,5s to jeden moze być jednak "szybszy".
W tym samym czasie przebędzie większy dystans, gdyż stosunek przyspieszenia do czasu jest inaczej rozłozony.
Np:
Pojazd A przyspiesza do 100 w tym samym czasie co pojazd B.
Jednak pojazd A od 0-60 przyspiesza szybciej niz pojazd B, od 60-100 sytuacja się odwraca.
Pojazdy przebywają inną drogę, mimo iz punkt "zero" czyli 100km/h "pęka" w tym samym czasie.
Fajnie by to było widać na jakims wykresie.
Czesto na YT da się zauważyć porownania.... o!
Było coś w Top Gear kiedys o F40 z porównaniem do F430 i mimo, że Scuderia przyspiesza do 100 według katalogu szybciej niz F40, to na trasie F40 jest z przodu.
Jezdzac autem i sprawdzając sie z innymi autami zauważyłem, mimo iz np. na G-tech, auta maja niemal jednakowe 0-60 to inaczej to się przekłada na przebyta odległość.
I nie chodzi tu o trakcje itp sprawy.
Co innego 400m gyż jest to już przbycie dystansu w okreslonym czasie.
I to jest bardziej wyznacznik osiągów pojazdu.
Gdyz mamy podany dystans i jesteśmy pewni, że ten kto ma lepszy czas na tym odcinku jest z przodu.
Natomiast 0-100km/h nie daje nam żadne informacji jaki dystans auto przebywa.
Wiedzieli byśmy gdyby przyspieszenie było stałe, jednak ze względu na: przełozenie skrzyni i nne. przyspieszenie zmienia sie z kazdą wartościa obrotów.
Dla jednych pewnie nic nowego.
Inni moga po mnie jechać
Da sie zauważyć, że 0-100km/h czy 0-60mph nie jest zadnym wyznacznikiem w osiągach aut.
I mimo, że 2 rózne pojazdy osiągają 0-100 w czasie powiedzmy 7,5s to jeden moze być jednak "szybszy".
W tym samym czasie przebędzie większy dystans, gdyż stosunek przyspieszenia do czasu jest inaczej rozłozony.
Np:
Pojazd A przyspiesza do 100 w tym samym czasie co pojazd B.
Jednak pojazd A od 0-60 przyspiesza szybciej niz pojazd B, od 60-100 sytuacja się odwraca.
Pojazdy przebywają inną drogę, mimo iz punkt "zero" czyli 100km/h "pęka" w tym samym czasie.
Fajnie by to było widać na jakims wykresie.
Czesto na YT da się zauważyć porownania.... o!
Było coś w Top Gear kiedys o F40 z porównaniem do F430 i mimo, że Scuderia przyspiesza do 100 według katalogu szybciej niz F40, to na trasie F40 jest z przodu.
Jezdzac autem i sprawdzając sie z innymi autami zauważyłem, mimo iz np. na G-tech, auta maja niemal jednakowe 0-60 to inaczej to się przekłada na przebyta odległość.
I nie chodzi tu o trakcje itp sprawy.
Co innego 400m gyż jest to już przbycie dystansu w okreslonym czasie.
I to jest bardziej wyznacznik osiągów pojazdu.
Gdyz mamy podany dystans i jesteśmy pewni, że ten kto ma lepszy czas na tym odcinku jest z przodu.
Natomiast 0-100km/h nie daje nam żadne informacji jaki dystans auto przebywa.
Wiedzieli byśmy gdyby przyspieszenie było stałe, jednak ze względu na: przełozenie skrzyni i nne. przyspieszenie zmienia sie z kazdą wartościa obrotów.
Dla jednych pewnie nic nowego.
Inni moga po mnie jechać
RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
herbiasty, liczy się całka z wykresu prędkości w funkcji czasu Tak przekładając na język matematyczny.
Co do sensowności podawania czasów 0-100 - dla aut o mocach rzędu 100KM to może i ma sens, ale przy 200+ to różnice do setki mogą być niewielkie, za to bardziej czuć to co się dzieje później. Dlatego wg mnie lepiej podawać czasy 0-160
Co do sensowności podawania czasów 0-100 - dla aut o mocach rzędu 100KM to może i ma sens, ale przy 200+ to różnice do setki mogą być niewielkie, za to bardziej czuć to co się dzieje później. Dlatego wg mnie lepiej podawać czasy 0-160
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
herbiasty,
Dla mnie wyznacznikiem, gdybym miał się kierować jakimiś kryteriami - byłby ni mniej, ni więcej wyścig na jedną milę. Popularne u naszych sąsiadów zza wschodniej granicy.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Od 0:47s - 1150hp dostaje początkowo baty, nie wiem czy na ćwiartkę wygrało, ale na 1 mile? Hmmm.
Dla mnie wyznacznikiem, gdybym miał się kierować jakimiś kryteriami - byłby ni mniej, ni więcej wyścig na jedną milę. Popularne u naszych sąsiadów zza wschodniej granicy.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Od 0:47s - 1150hp dostaje początkowo baty, nie wiem czy na ćwiartkę wygrało, ale na 1 mile? Hmmm.
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
siema... Co myślicie o takim pojedynku :
Mój mk2 vr6 z audi a8 4.2 300 coś tam koni? z kreski do 200km/h?
Mój mk2 vr6 z audi a8 4.2 300 coś tam koni? z kreski do 200km/h?
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
- herbiasty
- Forum Master
- Posty: 1287
- Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
Moze być ciężko. Do 150km/h mozesz być z przodu ale to audi ma moc i ciągnie później za nic mając sobie opory powietrza.
RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;
Sroka na fejsie:
https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
chyba ze audika dodatkowo w quattro to może być problem od samego początkuherbiasty pisze:Moze być ciężko. Do 150km/h mozesz być z przodu ale to audi ma moc i ciągnie później za nic mając sobie opory powietrza.
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
4.2 to zdaje się tylko w quattro występuje, więc mój zdecydowany głos na a8
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
Ile takie a8 ma do 100 ? tak audi byly tylko w quattro.. no ale automat...
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
Re: Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych
Zależy jaka wersja. Pewnie jakieś 7,5s. Ale zdaje się, że macie sunąć od 0-200, a nie do 100, więc stawaj na krechę i daj znać jak poszło.Dziku VR6 pisze:Ile takie a8 ma do 100 ? tak audi byly tylko w quattro.. no ale automat...
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
mozliwe że niedlugo bedzie okazje to napisze jak poszlo.... do 200 mam okolo 20sek a do 100 okolo 6sek
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
kiedys jechalem ok 130km/h i a8 4.2 usiadło mi na pupie...nie zdązyłem dodać gazu i zredukować jak ledwo widziałem tylną tablice
autko znane bo z mojej miesciny...fakt on predzej zaczął dodawac gazu i szybciej zredukowal więc mial prawo szybciej odejsc ale sam widok jak to sie oddala dawal do myślenia.
autko znane bo z mojej miesciny...fakt on predzej zaczął dodawac gazu i szybciej zredukowal więc mial prawo szybciej odejsc ale sam widok jak to sie oddala dawal do myślenia.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
to jest szansa go zrobić, skoro tak ładnie CI to idzie, nawet quattro nie pomoże ciężkiemu A8 a przy większych prędkościach wręcz będzie go spowalniało.Dziku VR6 pisze: do 200 mam okolo 20sek a do 100 okolo 6sek
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
ja myśle ze start bedzie lepszy w mk2 ale powyżej 150 moc pojemnosc i moment zrobi swoje w a8,oczywiscie jesli kierownik ogarniety w a8 no ale...
Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.
Dziku VR6, w jakim rozmiarze masz opony ? patrze na filmik z Twojego tematu to mam wrazenie ze licznik pokazuje pogode sprawdzales wyskalowanie z GPS ?
ok 20 s do 100 to za szybko mysle ze 200km/h w 25s to by bylo szybko , ale odpowiednio do mocy
niemniej jednak wydaje mi się że walka bedzie na żyletki z tym audi
ok 20 s do 100 to za szybko mysle ze 200km/h w 25s to by bylo szybko , ale odpowiednio do mocy
niemniej jednak wydaje mi się że walka bedzie na żyletki z tym audi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości