Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

Opisy Waszych KILLów, tylko rzeczowe dyskusje, spam będzie tępiony.

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

Post autor: wronek1 » czw cze 09, 2011 18:53

:popcorn: gruba dyskusja... cóż trzeba zrobić jakaś ustawkę ASZ vs TSI bo nigdy sie nie dogadamy :satan: :satan:
gdzie są ASZ'etowcy z warmi ????? :okej:

tak na marginesie to nawet jesli Kolego overrange Twoje Tsi jest mocniejsze niz takie vento czy Toledo z 125 konnym 1z'etem czego nie neguje choć osobiście takiego tsi zjadłem , to mimo nawet ewentualnej minimalnej porażki proszę wziąśc pod uwagę 15 lat wieku mojego auta , ori sprzegło , przelot ponad 220tyś i moc od 50tys podniesiona o ponad 30%...

Ciekaw jestem jak po takim czasie i zabiegach sprawowało by sie te 1.4 tsi ?


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
stolniczkow
Forum Master
Forum Master
Posty: 1717
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 11:34
Lokalizacja: SD
Kontakt:

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

Post autor: stolniczkow » czw cze 09, 2011 19:02

wronek1 pisze:Ciekaw jestem jak po takim czasie i zabiegach sprawowało by sie te 1.4 tsi ?
Na razie te silniki opinie mają dobre... trzeba trochę jeszcze poczekać aż będzie więcej egzemplarzy z pokaźnym przebiegiem. Jedyna dziwna rzecz to, że przy Twoim przebiegu wronek1, TSI będzie po 6-7 zmianie rozrządu...


Czarne S3 1.8T - Dynosoft, MG Motorsport - 276km/365Nm
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
Obrazek

Awatar użytkownika
Peres
Grupa opolska
Grupa opolska
Posty: 516
Rejestracja: czw mar 04, 2010 01:11
Lokalizacja: Kup teraz! xP
Kontakt:

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

Post autor: Peres » czw cze 09, 2011 20:06

wronek1 pisze:wziąśc pod uwagę 15 lat wieku mojego auta, przelot ponad 220tyś
Warto uwzględnić jeszcze fakt, że przebieg może być sporo większy - chyba, że jesteś pewny stanu licznika... :bigok:


184KM/416Nm powered by G-lab ;)

Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Re: Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych

Post autor: wronek1 » czw cze 09, 2011 20:19

PRS pisze:
wronek1 pisze:wziąśc pod uwagę 15 lat wieku mojego auta, przelot ponad 220tyś
Warto uwzględnić jeszcze fakt, że przebieg może być sporo większy - chyba, że jesteś pewny stanu licznika... :bigok:
oj wiem że ciezko uwierzyć ale jestem pewny... :okej: szukalem takiego auta ponad miesiąc w DE :pub:


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
overrange
Forum Master
Forum Master
Posty: 1176
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 16:26

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

Post autor: overrange » czw cze 09, 2011 23:20

TSI jest na łańcuszku więc rozrząd zmienia się dość rzadko to raz. Ja nie kupuje samochodu na 15 lat. Mam nówke pojeżdze 2-3 lata nawet niech bedzie 5 czy 10 to jestem pierwszym wlascicielem- wiem co jest grane z nim i jak traktowane to raz. Jak juz tak porownujecie to moze porownamy kwestie prowadzenia, komfortu i bezpieczenstwa co? Do tego silnik benzynowy ma wyzsza kulture pracy, w srodku jest cichutko, dalej chcecie porownywac stare TDI do TSI? Mój okres miedzy zmiana oleju wynosi 30tys km, a u Was ile? 10? 15? Dla mnie mozecie miec szybsze samochody ja wiem tyle, ze ganialem sie z nie jedna TDI'czka 130tka i kazda dostala baty. Co do mocy to samochod moca nie jezdzi gdyby ktos nie wiedzial. Wykres z rolki inercyjnej mozecie sobie wsadzic w du... Skoczcie na obciazeniowke i wtedy mozemy pogadac czyj i ile faktycznie ma mocy to raz, dwa, ze mam skrzynie 6'tke, a nie 5'tke co jednak sporo daje. Gdyby faktycznie TDI bylo lepszym wyjsciem jezdzilbym teraz TDI 140 i bym chwalil diesla jednak przed kupnem od niechcenia przejechalem sie TSI i tak zostalo. Z reszta 1.4 porownywac do 1.9. Moze postawimy tu porowanie z 2.0TSI?

PS> wstawilem Wam pare filmikow leona tsi 125km SERIA w porownaniu do mocniejszych aut i co dalej Wam malo? Zjadl passata b5 1.8T, mazde 140km diesla, na rowni z A3 1.8T, a Wy dalej swoje. Znajdzcie mi choc jeden filmik gdzie TSI przegrywa z dieslem o podobnej mocy no z ta wymieniona 130tka. W danych katalogowych golf mk6 ma 9,5s, a tdi mk4 w trzech furtkach 9,6s wiec nie bede sie sprzeczal o ta 0,1s ale juz po samych danych widac, ze TSI szybsze :bigok:
Dajcie mi jakis filmik, link do informacji gdzie faktycznie jasno wynika, ze TDI 130 jest szybsze od TSI 122, tylko jakis normalny link do rzetelnej strony.

EDIT:
TSI 140 vs TDI 140:

" onclick="window.open(this.href);return false;

ehhh... i gdzie sa te Wasze nm? Tak dostawac po dupie od slabszego auta? SZOK. Dodam tyle, ze taki leon ma katalogowo lepszy czas od TDI 130 i mimo wszystko jakie dostal baty... Z rolki, ze spoznionym zaplonem goscia z golfa. Naprawde jesli nie jezdziliscie TSI polecam przejazdzke. Zmienicie zdanie :food:



Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

Post autor: xxxGlaDxxx » pt cze 10, 2011 00:36

overrange, znowu siejesz spine. Cieszymy się że TSI jest cudowne, pogadamy za 10 lat :) Niestety, większość z nas jest biedakami i nie stać nas na auta droższe niż 20tys PLN. Założę się o każde pieniądze że każdy użytkownik TDI i tak jakby go było stać to kupiłby sobie R6, V6, V8, boxera albo jakąś turbo benzynę. Ja osobiście miałbym w du*** klekota i kupił sobie Focusa ST 2.5 turbo.



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Re: Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych

Post autor: Kowal_ » pt cze 10, 2011 07:39

xxxGlaDxxx pisze:overrange, znowu siejesz spine. Cieszymy się że TSI jest cudowne, pogadamy za 10 lat :) Niestety, większość z nas jest biedakami i nie stać nas na auta droższe niż 20tys PLN. Założę się o każde pieniądze że każdy użytkownik TDI i tak jakby go było stać to kupiłby sobie R6, V6, V8, boxera albo jakąś turbo benzynę. Ja osobiście miałbym w du*** klekota i kupił sobie Focusa ST 2.5 turbo.
Ale co to ma do rzeczy, do tematu, do działu? Może przypomnę, to jest dział Kille, tutaj się opisuje kto kogo objechał, dywaguje się o tym kto kogo objedzie, a nie o tym ile co kosztuje. TSI może kosztować 10tyś w salonie, może 100tyś, a może milion, to nie ma nic kompletnie do rzeczy, jeśli objeżdża dany silnik to znaczy, że objeżdża, nie mniej nie więcej, a to ile kosztuje to problem tego kto chce takie auto z takim silnikiem kupić. Ja pierdziele, jakbym onet czytał.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
stolniczkow
Forum Master
Forum Master
Posty: 1717
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 11:34
Lokalizacja: SD
Kontakt:

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

Post autor: stolniczkow » pt cze 10, 2011 09:54

overrange pisze:TSI jest na łańcuszku więc rozrząd zmienia się dość rzadko to raz
Właśnie w tych 122 na łańcuchu jego wytrzymałość wynosi 30kkm... przynajmniej tak było z tymi pierwszymi TSI, nie wiem czy to zostało poprawione czy nie :bajer:
overrange pisze:Z reszta 1.4 porownywac do 1.9. Moze postawimy tu porowanie z 2.0TSI?
To by było porównanie na poziomie, widać że siedzisz w temacie :rotfl:
overrange pisze:Dajcie mi jakis filmik, link do informacji gdzie faktycznie jasno wynika, ze TDI 130 jest szybsze od TSI 122
Dałem Ci porównanie z zeperfs, to ktoś kiedyś zmierzył ale pewnie Twoja rakieta jest inna.

A co do porównania z Leonem - tu masz 140vs140
" onclick="window.open(this.href);return false;
Jakoś szału nie zrobił...


Czarne S3 1.8T - Dynosoft, MG Motorsport - 276km/365Nm
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
Obrazek

Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

Post autor: xxxGlaDxxx » pt cze 10, 2011 11:53

Kowal_, a co cała ta dyskusja na temat wytrzymałości silnika 1.4, jego eksploatacji itd. ma do tematu ? Jak dla mnie to są głupie dywagacje i podtrzymuje moje zdanie że ASZ vs 1.4 tsi 122, z kreski wynik jest otwarty, a z rolki ASZ raczej nie miałby dużego problemu. Nad czym tu się zastanawiać ? Ja po prostu proponuje żeby kolega overrange ustawił się z jakimś zdrowym ASZ i opisał wrażenia ze starcia ;) Co prawda, z moich wypowiedzi jak i z wypowiedzi innych użytkowników zawiało onetem, ale w końcu jest to forum na którym siedzi dość pokaźna liczba ludzi i bezsensownych OT się czasami nie da ustrzec.



Awatar użytkownika
overrange
Forum Master
Forum Master
Posty: 1176
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 16:26

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

Post autor: overrange » pt cze 10, 2011 12:16

xxxGlaDxxx, stawałem nie raz jak masz taki z tym problem ZAPRASZAM do dzialu WARMINSKO - MAZURSKIE -> ELBLAG SPOTY czy jakos tak -> napisz tam posta, sa tam uzytkownicy, ktorzy wiedza jak jezdzi moje TSI i nawet sprawdzalismy to na kresce i rolce wiec prosze Cie bardzo napisz tam posta i zobaczymy co Ci odpisza inni ludzie, ktorzy przy tym byli i jezdzili TSI na zywo, a nie z danych technicznych w internecie. Ja z tym problemu nie mam wiem jedno, ze zadne TDI130km w budach od mk4 do passata przez a4 nie dalo mi rady. Z reszta idzie lato napewno ktos z Was bedzie jechal nad morze wiec zapraszam do elblaga, sprawdzimy to na miejscu i problem mamy z glowy. Porównanie z ZEPFERS? Tam a3, leon, octavia z tym samym silnikiem kreca lepsze czasy od golfa wiec wiesz mozna sobie to wsadzic w du...
Lubie czytac opinie ludzi, ktorzy nigdy nie mieli do czynienia z jakims samochodem. TDI'kami 130 troche przejezdzilem to samo 140tkami, 2.5tdi 150/180, jezdzilem 3.0TDI, 1,6TDI, 4.2 TDI i wiem przy ktorym gorzej sie zbiera moje auto ale Wy pewnie wiecie lepiej skoro na codzien jezdzicie takimi puchami co nie? :kac:
stolniczkow, mam druga wersje silnika 122TSI tj poprawiony wykres mocy (innny komputer) + inna pompa wody + inne przelozenia skrzyni biegow. Tak samo jak i TDI np 90km wychodzily w golfie mk3 tak samo i w B5 w odmienionej juz wersji. Byc moze pierwsze wersje TSI122 byly slabsze - nie wiem takim nie jezdzilem, wiem, ze moj jest juz po poprawkach nie neguje tego. Wystarczy spojrzec po samych filmikach youtube, aby zwrocic uwage, ze np Golf mk5 z 122TSI zbiera sie gorzej niz mk6 Tsi, teraz druga wersja TSI 122 mozna zwrocic uwage na zwykle wersje jak i wersje Highline. U mnie wymiana łańcuszka powinna wystąpić powyżej 100tys km ale pewnie dla wszelkiej pewności zmienie go przy 60-70tys km :bajer:



Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

Post autor: Ral1n » pt cze 10, 2011 12:59

overrange pisze:wiem jedno, ze zadne TDI130km w budach od mk4 do passata przez a4 nie dalo mi rady.
Hmmm, co prawda mam bardzo dobrego i bliskiego kumpla z Elbląga, mieszka na Traugutta ... ale żeby specjalnie 280km robić, żeby na rolkę pojechać... :goof: aaa i jeszcze auto do serii musiałbym doprowadzić. :goof: :goof:

W ogóle mi się to nie kalkuluje. :rotfl: :pub: :pub:

Wykres wklejam po to, żeby udowodnić, że ASZ nie traci mocy nawet po 8 latach od zakupu (moment hamowania). Bo jeśli faktycznie kunie spierniczają to ciekawie ile musiał mieć np. po roku? :grin:
Obrazek



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

Post autor: Yuri » pt cze 10, 2011 13:06

stolniczkow pisze:Nie ogarniam tylko jak auto z mniejszą mocą i mniejszym momentem ma być dużo szybsze.
Tłumaczone wiele razy na forum, że np. 150 kM w benzynie to nie to samo co 150 kM w klekocie. Diesle mają większe straty mocy w przełożeniu na asfalt, w porównaniu do Pb, do tego zupełnie inny zakres użytecznych obrotów (nie to, że gorszy - po prostu inny). Przykład z danych technicznych: seria ARL (pomijam gifty z fabryki) jedzie tak samo jak AGU, mimo takiej samej mocy i dużo wyższego momentu. Przykład z życia: mój wyhamowany na 174 kM i 270 Nm vs. kumpla AJM zdłubany na 180 kM i 400 Nm. Z kreski go delikatnie odstawiam. Z rolki się nie łapaliśmy, ale wynik raczej do przewidzenia.

Nie ma co patrzeć na cyfry, bo to nie one jeżdżą :bajer:.



Awatar użytkownika
overrange
Forum Master
Forum Master
Posty: 1176
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 16:26

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

Post autor: overrange » pt cze 10, 2011 13:18

Ral1n, ale co ma w tym momencie Twoj samochod po programie do serii 122tsi? To wynik wiadomy, ze dasz rade, nie duzo co prawda ale dasz.


Yuri, dokladnie ale nie kazdy moze to zrozumiec... NIESTETY taka mentalnosc "jakie by nie bylo moje lepsze od Twojego".



Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Co by było gdyby,czyli rozważania na temat mocy naszych aut.

Post autor: Ral1n » pt cze 10, 2011 13:36

overrange pisze:Ral1n, ale co ma w tym momencie Twoj samochod po programie do serii 122tsi? To wynik wiadomy, ze dasz rade, nie duzo co prawda ale dasz.
Chodziło mi o Twoją wypowiedź vs do mojej serii 154PS.
wiem jedno, ze zadne TDI130km w budach od mk4 do passata przez a4 nie dalo mi rady

I nie nie dużo dam radę, tylko dużo - jestem pewien. :okej: Ok, eot z mojej strony. Nie ma co się kłócić.

Peace. :pub:

EDIT: Może trochę opacznie na początku zrozumiałem Twoją wypowiedź - że żadne TDI nie da Ci nigdy rady..... bo w sumie faktycznie napisaleś, że jeszcze żadne nie dało (w czasie przeszłym).



ODPOWIEDZ

Wróć do „KILLe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości