jeżeli lubisz trapez opony na alu i mieć goły rant teoretycznie za wystającą alu a raczej jej rant 5mm nikt cie nie ukarze chyba że nawiedzony policjant ale jak masz 1-3 cm lub 4 cm heh:) to dowód stracisz. Zapis mówi jasno nic nie może wystawać poza .
Jeżeli znajdziesz inny zapis dowiesz się że są przepisy podrzędne i nadrzędne i ten który stanowi że nic nie może wystawać jest przepisem nadrzędnym
chyba przy zabytkach może być do 5 cm ale musisz mieć zabytek 25letni i na jakimś % ori części
Wracając do tematu wiem że dla wielu zapis o szerokości opony jest czymś innym jak szer felgi. Wielu uprze się że szer opony to bieżnik - co nawet jest logiczne bo wg wielu z nas chodzi o to by spod niego nic nie strzeliło w auto innego użytkownika ruchu.
Jednak stanowiący prawo nie jest mechanikiem czy miłośnikiem szerokich laczków on musi stanowić prawo w sposób zwięzły bez zbędnego opisywania i rozpisywania się ... szerokość opony to szerokość koła proste. W orzecznictwie SN brak jest tego typu wykładni więc wyżej
nikt nie podskoczył.
Pamiętajcie, że nikt zdrowy na umyśle:) nie jest przeciwnikiem ślicznych aut ale jak potrącimy pieszego lub otrze się o nas (teoretycznie oberwie lusterkiem) ale dodatkowo może zostać muśnięty wystającym kołem i co ? Wystarczy notatka policji że felga wystawała i ubezpieczalnia się cieszy
my nie bardzo a pieszy jak żyje i jest ok to ma szanse na fajne odszkodowanie... podobnie jest z otarcie auto o auto , auto o .... itp.
Zawsze pozostaje poszerzenie nadkoli ... lub zawsze można tracić dowód zmieniać laczki odbierać i znów zmieniać tak w koło
do czasu gdy nie podciągną to pod recydywę hehe
inna sprawa nie namawiam do niczego ale ja bym poszedł w kierunku zakrzywienia kół aby góra ładnie się chowała a dół ...
ale sami kombinujcie