Witam. Mam VW Bora TDI automat kombi 2000r. Auto sprowadzone z Niemiec. W dowodzie rej. mam wpisaną dopuszczalną masę całkowitą 1960kg. Na ksero papierów niemieckich też masa całkowita jest podana 1960kg. Natomiast na naklejce pod maską po prawej stronie są wpisane dwie masy 1890kg oraz 3260kg. Diagnosta na SKP stwierdził że jest niezgodność, bo w dowodzie powinienem mieć DMC 1890kg. Dwóch innych diagnostów nie miało uwag (nie sprawdzali).
Pytanie, czy to faktycznie pomyłka i trzeba to poprawić? (domyślam się że w urzędzie przepisali dane z niemieckich papierów). Swoją drogą skrupulatni Niemcy by tego nie zauważyli? W polskim dowodzie mam jeszcze dop. ładowność 486kg, masa własna 1474kg. Poprawiać to w urzędzie czy olać, skoro jeden na dwóch diagnostów się do tego przyczepił? Co te dwie masy na naklejce oznaczają?
Pozdrawiam.
DMC wpis w dowodzie i nalepka pod maską
Moderatorzy: jhosef, doggie, VIP
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
DMC wpis w dowodzie i nalepka pod maską
w WK tego ci ot tak od ręki nie poprawią skoro w niemieckich papierach masz tę samą wartość
ps. ja bym to olał
masa własna to masa pojazdu przygotowanego do jazdy bez "ludziów" i bez bagażu w środku
ps. ja bym to olał
zapewne pozycja O2 czyli maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulcakarwowski pisze: W polskim dowodzie mam jeszcze dop. ładowność 486kg,
masa własna 1474kg......Co te dwie masy na naklejce oznaczają?
Pozdrawiam.
masa własna to masa pojazdu przygotowanego do jazdy bez "ludziów" i bez bagażu w środku
3260kg to dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów, czyli masa całkowita pojazdu łącznie z masą całkowitą przyczepy z hamulcem z pozycji O1karwowski pisze: na naklejce pod maską po prawej stronie są wpisane dwie masy 1890kg oraz 3260kg.
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
DMC wpis w dowodzie i nalepka pod maską
poprawią bez większego problemu.wystarczy zaświadczenie z poprawionymi danymi. błąd powstał przy rejestracji w PL,diagnosta zapewne rypał dane z niemieckiego DR zamiast sprawdzić tabliczkę albo samochodu nawet nie widział.doggie pisze:w WK tego ci ot tak od ręki nie poprawią skoro w niemieckich papierach masz tę samą wartość
chodzi o ładowność pojazdu coś jak w ciężarówce,niektóre programy na stacjach wymagają wpisania dopuszczalnej ładowności.doggie pisze:karwowski napisał(a):
W polskim dowodzie mam jeszcze dop. ładowność 486kg,
zapewne pozycja O2 czyli maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca
co do masy własnej to wydaje mi się też za wysoka
w sumie można na tym jeździć ale jak trafi się na służbiste to przeglądu nie podbije.trzeba tylko pamiętać o tym i przy ostatnim przeglądzie jak będzie wymiana dowodu to to wyprostować.
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
DMC wpis w dowodzie i nalepka pod maską
Jest to bardzo ważne, aby dobrana była w pełni adekwatnie, doskonale do wszystkich przepisów prawnych.
pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości