Strona 1 z 2

Zatrzymany dowod

: czw kwie 10, 2008 16:07
autor: Gr@rM!
Moze mi ktos podrzucic jakies art. paragrafy dotyczace peknietej szyby przedniej oraz przyciemniania tylnych lamp? Dzis mi sku****** zabrali dowod za peknieta szybe (rysa wielksoci 15 cm w dolnej czesci szyby nie wplywajaca w zaden sposob na pole widzenia kierowcy) oraz za ciemne tylne klosze.

: czw kwie 10, 2008 16:28
autor: wojtekgtd
Kodeks drogowy:
Art. 132. 1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:

1. stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:

1. zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,
2. zagraża porządkowi ruchu,
3. narusza wymagania ochrony środowiska;
Zwracam uwagę na słowa "uzasadnione przypuszczenie" (czyli nie musi być 100% pewności) oraz "w szczególności" (czyli nie tylko po wypadku czy kolizji).

: czw kwie 10, 2008 18:55
autor: Gr@rM!
nie bardzo mi o to chodzilo to akurat wyczytalem, to inaczej... gdzie jest napisane ze nie wolno przyciemniac lamp lub ze pekniecie wplywa na pogorszenie widocznosci ??

: czw kwie 10, 2008 19:08
autor: wojtekgtd
Szyba - nie chodzi o pogorszenie widoczności tylko zagrożenie bezpieczeństwa, dlatego cytowałem ten przepis.
Lampy - jak sam przyciemniasz to nie masz atestu. Co innego jak to są fabrycznie przyciemnione lampy - wtedy są dopuszczone do użytku bo maja atest. Jedne i drugie mogą mieć te same parametry ale chodzi o biurokrację która w naszym kraju jest niezwykle rozwinięta, niestety :(

: czw kwie 10, 2008 20:25
autor: Gr@rM!
w jaki sopsob zagraza ona bezpieczenstwu? Ale nie ma zadnych przepisow mowiacych o tym ze lampa ma byc koloru czerowego lub pomaranczowego tylko o barwie swiatla ...

: czw kwie 10, 2008 20:29
autor: Wałek
szyba zagrarza bezpieczenstwu kolego w każdej chwili może pęknąć i stracisz widoczność na chwile zanim zahamujesz możesz wpaść w panike lub zbyt gwałtownie zahamować a nie daj boże jak strzeli ci w twarz a lampy nie wiem jak ci świecą bo kolega pomalował lampy i faktycznie mało co było widać ja mam przyciemiane ale orginalne HELLI :bigok:

: czw kwie 10, 2008 20:52
autor: Gr@rM!
po 1: szyba jest klejona wiec zeby nie wiec co nie w twarz nia nie dostane
po 2: jest sklejona tak zeby pekniecie nie szlo dalej
co do lamp to jest niewileka roznica miedzy oryginalem a przyciemniona a daja takie barwy jak trzeba

: pt kwie 11, 2008 09:04
autor: wojtekgtd
Gr@rM! pisze:po 1: szyba jest klejona wiec zeby nie wiec co nie w twarz nia nie dostane
po 2: jest sklejona tak zeby pekniecie nie szlo dalej
Kolego, ja tych przepisów nie wymyśliłem, ja ci tylko mówię jak się je interpretuje i wykorzystuje w praktyce. Za pękniętą szybę czołową zawsze leci dowód gdyż powoduje to zagrożenie bezpieczeństwa, zarówno Twojego jak i innych. Nikt nie jest w stanie przewidzieć kiedy ta szyba dalej pęknie czy jak się zachowa przy dużej prędkości dlatego jest to uzasadnione podejrzenie że może zagrażać bezpieczeństwu.
Gr@rM! pisze:co do lamp to jest niewileka roznica miedzy oryginalem a przyciemniona a daja takie barwy jak trzeba
Pisałem ci że oryginalnie przyciemnione i twoje mogą mieć takie same parametry ale różnica jest taka że te pierwsze mają atest a twoje nie. Może i dają takie barwy jak powinny ale skąd wiesz czy np. na wystarczającą odległość? Czy odblask prawidłowo odbija światło? Nie wiesz tego i nikt nie wie, gdyż twoje lampy były badane przed przyciemnieniem i spełniały warunki dlatego dostały atest. A teraz nie wiadomo jak by było. Podobnie oryginalnie przyciemnione były badane po przyciemnieniu i spełniły wymagane warunki dlatego otrzymały atest.

: pt kwie 11, 2008 09:15
autor: vwg3
nio tak jest pęknieta szyba przednia zagraza bezpieczenstwu mój kumpel miał taki przypadek miał peknieta w lewym rogu wjechał w jakas dziure i szybka poszła !!!!!!

a do lamp musisz miec ates :P takie sa przepisy


pozdro

: pt kwie 11, 2008 12:39
autor: tchopz
Od jakiegoś już czasu przednia szyba jest elementem nadwozia (a nie jak kiedyś tylko wypełnieniem otworu) i odpowiada za jego sztywność.

Jak strzeli czy szyba to nie tylko stracisz widoczność (pajączek), ale w zakręcie auto może się "złożyć", stracisz panowanie i...

Nie bez powodu kabriolety są cięższe pomimo braku dachu.

A tak poza tym przepis to przepis i jego praktyczność nie ma nic do rzeczy. Przepisów trzeba przestrzegać nawet jak są idiotyczne. No może inaczej. Trzeba się liczyć z karą zawsze jeśli łamie się nawet te najidiotyczniejsze przepisy.

I nie masz co szukać uzasadnienia przepisu w kodeksie.
Wszystkie można uzasadnić: "Bo tak!"

: pt kwie 11, 2008 14:46
autor: Gr@rM!
tchopz pisze:I nie masz co szukać uzasadnienia przepisu w kodeksie.
Wszystkie można uzasadnić: "Bo tak!"
Na pytanie dlaczego nie mozna przyciemniac tylnych lamp taka odpowiedz wlasnie uslyszalem od niebieskiego. Kiedy chcialem zeby mi pokazal lub zacytowal jakis przepis odnoszacy sie do tylnych lamp to mi odpowiadal "maja byc czyste i nieprzyciemnanie". Taka byla rozmowa, zaczynam sie umacniac w przekonaniu ze w policji wiekszosc stanowia ludzie "prosci" i niewyksztalceni ktorzy nie potrafia w ludzki sposob zalatwiac spraw.

: pt kwie 11, 2008 22:19
autor: Wałek
słuchaj kolego ty próbujesz przekręcic wszystko na swoją stronę
a zrozum pana policjanta on ma nakazane zabierać dowód za zły stan techniczny samochodu więc to robi
ty tęz masz w swojej przcy nakazane co masz robic i to robisz wiec nie spieraj się i nie próbuj uzasadniać przepisów bo takich ludzi jest tysiące w polsce i nic nie zmienili wiec ty też nie zmienisz pozdro

: sob kwie 12, 2008 00:52
autor: jhosef
Lamp nie możesz przyciemniać sam dlatego że naruszasz warunki homologacji lampy. Homologacja została przyznana na określone urządzenie o pewnych parametrach świecenia, a przezroczystości i jakie tam badają. Malując je unieważniasz homologację. Inna sprawa jest w przypadku lamp o fabrycznym przyciemnieniu lub zabarwieniu, które na to ma homologację.

I policja miała rację zatrzymująć Ci dowód za to

Może sz mieć także inne problemy z przyciemnianiem. Jesli ktoś wiedzie Ci w tył i bedzie na tyle obrotny że zauważy że lampy są kombinowane może odwrócić winę na Ciebie jako sprawce.

: sob kwie 12, 2008 01:00
autor: wojtekgtd
Może sz mieć także inne problemy z przyciemnianiem. Jesli ktoś wiedzie Ci w tył i bedzie na tyle obrotny że zauważy że lampy są kombinowane może odwrócić winę na Ciebie jako sprawce.
Oj chyba trochę za daleko poszedłeś. Aż tak źle by nie było. Ewentualnie można by, zależnie od sytuacji, podciągnąć to pod współwinę ale nawet to byłoby bardzo trudne. Wydaje mi się że nawet niemożliwe.