Strona 2 z 2

: sob kwie 10, 2010 17:20
autor: TAZ
To, czy ma być rzeczoznawca zależy tylko i wyłącznie od diagnosty. Gwiazdor wbijał VRa zamiast RP i bez rzeczoznawcy to poszło. Jak diagnosta nie chce na to patrzeć to od razu każe jechać do rzeczoznawcy po opinię. Jak jej nie potrzebuje to tylko robi rozszerzony przegląd lub zwykły, a papier i tak wystawi jak SWAP nie zagraża ludziom. Potem z papierem od diagnosty do wydziału komunikacyjnego i tyle. Gwiazdor nawet umowy kupna silnika nie potrzebował.

: ndz kwie 11, 2010 22:27
autor: Gwiazdor
Poszło bez problemów...teraz czekam na dowód, na czas wyrabiania dowodu dostaje się tymczasowy.

Ale warto zadzwonić do wydziału komunikacji i się dowiedzieć bo zachowania urzędów są dziwne i różne. Do tego trzeba zabrać swoje tablice

: czw kwie 22, 2010 23:01
autor: kaczor4011
troche odgrzeje temacik :chytry:
czyli jak to jest?? stoje przed podobnym zadaniem. Mam silnik z mojego rozbitego polo (1,4 tdi) chce go wsadzic w bude golfa mk3/mk2 (czyli auta w ktorym takiego silnika nigdy nie bylo) i najprawdopodobniej bedzie to auto w ktorym pierwotnie siedzi benzyniak, wiec jak wyglada sprawa rejestracji?? bo juz sam sie w tym pogubilem :rolleyes: (a w temacie nie jest to jednoznacznie opisane) czy wystarczy tzw rozszezony przeglad i z tym udaje sie do wydzialu komunikacji w celu zmiany rodzaju zasilania silnika i ew zmiany pojemnosci, czy musze najpierw udac sie do rzeczoznawcy po odpowiedni papierek??

: pt kwie 23, 2010 07:06
autor: misiek
kaczor4011 pisze:czy wystarczy tzw rozszezony przeglad i z tym udaje sie do wydzialu komunikacji w celu zmiany rodzaju zasilania silnika i ew zmiany pojemnosci, czy musze najpierw udac sie do rzeczoznawcy po odpowiedni papierek??
ja rozmawiałem o podobnej sytuacji z rzeczoznawcą to powiedział mi tak, jest potrzebny rozszerzony przegląd, a co do zaświadczenia od rzeczoznawczy to powiedział że zależy to do wydziału komunikacji - jeden wymaga a drugi nie :-k

: wt kwie 27, 2010 23:39
autor: kaczor4011
misiek pisze:zależy to do wydziału komunikacji - jeden wymaga a drugi nie
niestety :grrr: jak to powiedzial moj znajomy - WITAMY W POLSCE :)
ma ktos jeszcze takie doswiadczenia w tym temacie??

: śr kwie 28, 2010 20:07
autor: Gwiazdor
kaczor4011 pisze:
misiek pisze:zależy to do wydziału komunikacji - jeden wymaga a drugi nie
niestety :grrr: jak to powiedzial moj znajomy - WITAMY W POLSCE :)
ma ktos jeszcze takie doswiadczenia w tym temacie??
ja mam takie że zadzwoń do urzędu komunikacji i ci powiedzą co masz dostarczyć.

: śr maja 12, 2010 16:05
autor: Enten
Założyłem podobny temat ale od razu go wy... i zadam pytanie tutaj :helm:

Kupiłem passata b4 z silnikiem 1.9TDI. Chcę go wrzucić do golfa mk1 gdzie do tej pory była benz 1.1.

Czy może być dowodem zakupu silnika umowa kupna-sprzedaży passata? Wydaje mi się, że oczywiście tak ale urzędy swoje... :crazy:

: śr maja 12, 2010 18:33
autor: Gwiazdor
a po co ci umowa...ja żadnej umowy na silnik nie miałem

: sob lip 03, 2010 21:08
autor: doggie
nie trzeba ale też nie zaszkodzi jak się ją sporządzi :wink: pomimo iż silnik jest jedynie częścią wymienną może posiadać numery, a numery mogą figurować w bazie danych rzeczy utraconych "wink"



EDIT:
Gashkas pisze: 1. Czy jest szansa, ze jakis diagnosta przeprowadzi przeglad i nie bedzie przeszkoda w wystawieniu opini pozytywnej w/w swap (bez zmiany papierow)? Pewnie nie ale wole zapytac.
2. Czy w razie stluczki itp (nie z mojej winy) policja moze nalozyc na mnie jakis mandat lub zabrac dowod? Zakladajac, ze jakos dojda, ze mam zmienione zasilanie a papiery stare (w dowodzie tylko napisane '1.6' - brak 'i', 'd' itp)
3. Oplacajac dalej ubezpieczenie zglosic zmiane zasilania? Ma to wplyw na stawki albo na cos innego? Pojemnosc i tu i tu 1.6. Na odcinku ktory sie wozi w razie kontroli tez tylko pojemnosc podana takze nie wiem co z tym.
4. Ostatnie pytanie - czy jesli juz bede robil zmiane papierow (powiedzmy rzeczoznawca - jesli bedzie potrzeba - potem przeglad to czy diagnosta musi koniecznie miec umowe kupna na nowo nabyty silnik? Czy to tylko moze byc jego 'widzi mi sie' a w rzeczywistosci wcale nie konieczne?
ad. 1. bez zmiany papierów nie
ad. 2. zatrzymanie dowodu rejestracyjnego z uwagi na niezgodność danych ze stanem faktycznym
ad. 3. tak, musisz powiadomić ubezpieczyciela
ad. 4. nie trzeba ale nie zaszkodzi mieć

: ndz lip 04, 2010 15:14
autor: Gashkas
mettenos, dzieki bardzo za konkretna odpowiedz :bigok:
mettenos pisze:ad. 4. nie trzeba ale nie zaszkodzi mieć
cieszy mnie to, musze tylko znalezc diagnoste, ktory bez umowy to ogarnie bo musialbym troche kilometrow zrobic po umowe znowu :)