Swap a OC

Wszystko o ubezpieczeniach auta, problemach z rejestracją, papierami.
Porady prawne związane z autami i nie tylko.

Moderatorzy: jhosef, doggie, VIP

Quentan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz gru 18, 2016 13:15

Swap a OC

Post autor: Quentan » ndz gru 18, 2016 14:52

Witam.
Pacjent golf mk2. Obecnie siedzi 1.6 D. Planuje wsadzić 1.9 TDI 1Z z golfa mk3.
I tu nasuwa się pytanie. Jeżeli uda mi się zmienić pojemność i moc silnika w dowodzie pojazdu bo chciałbym mieć wszystko legalnie jak zostanie wyliczone mi OC ? O ile mi wiadomo (moja wiedza jest dosyć skromna pomimo przeszukania internetu wzdłużni w szerz dlatego się was pytam bo może ktoś już robił podobne manewry) ubezpieczyciele wyliczają koszt OC na podstawie sztywnej tabeli z marką, modelem, pojemnością silnika i jego mocą ,a golf mk2 nie występował z 1.9TDI dlatego w żadnej tabeli go nie będzie. Czytałem na jakimś forum że jest możliwość ubezpieczenia pojazdu z niestandardowym silnikiem jednak stawka jest bardzo wysoka ,a obecne stawki zwykłego OC są już i tak zbyt duże. Liczę na waszą pomoc.



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Swap a OC

Post autor: darwaz » ndz gru 18, 2016 14:57

Ja jakoś problemu nie miałem. Mam mk2 seryjnie z 1.8b a wsadziłem 1.9tdi. Zrobiłem przegląd mówiąc że zmieniłem silnik, diagnosta wszystko sprawdził dał mi kwit z kwitem do urzędu nowy dowód i po sprawie. Oc mam normlane na 1.9d pojemność.



Quentan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz gru 18, 2016 13:15

Re: Swap a OC

Post autor: Quentan » ndz gru 18, 2016 21:43

darwaz pisze:Ja jakoś problemu nie miałem. Mam mk2 seryjnie z 1.8b a wsadziłem 1.9tdi. Zrobiłem przegląd mówiąc że zmieniłem silnik, diagnosta wszystko sprawdził dał mi kwit z kwitem do urzędu nowy dowód i po sprawie. Oc mam normlane na 1.9d pojemność.
Dzięki za odpowiedź. Czyli da się to ubezpieczyć, a tak właściwie to jak to jest z tym OC. Nie każdy ubezpieczyciel wylicza je na podstawie tabeli? Twoje ubezpieczenie jest droższe od zwykłego 1.9TDI jako, że masz inny silnik wsadzony który nie występuje fabrycznie w tym modelu? Jeśli tak to dużo droższe?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Swap a OC

Post autor: jhosef » pn gru 19, 2016 14:22

Ubezpieczyć się da jak najbardziej. Natomiast pewna część ubezpieczycieli będzie miała problem bo nie będzie u nich w tabelach. Wówczas ciężej będzie skorzystać z ubezpieczenia online.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Swap a OC

Post autor: doggie » pt gru 23, 2016 01:53

po co bawić się w zmianę danych w DR, i tak tego nikt nie będzie sprawdzał



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2651
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: Swap a OC

Post autor: matisim » pt gru 23, 2016 07:34

mówisz że nikt? u mnie na 2 stacjach wie chcieli dać przeglądu po swapie z tdi vp na tdi pd. głównie chodziło o to że pompoWtryski nie wychodziły w golfie 3 no i że ten silnik ma min 105km A nie jak w dowodzie 90., na szczęście są inne stacje.



mlodyluk
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 533
Rejestracja: śr gru 29, 2010 23:39
Lokalizacja: KLI
Auto: Mk4
Silnik: AQP

Swap a OC

Post autor: mlodyluk » śr sty 18, 2017 22:51

Koledzy a jeżeli robię swap z 1.9 tdi na 2.8 v6 to też nie będzie problemu czy lepiej zgłosić?


moje mk4
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=538006" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Swap a OC

Post autor: doggie » pt sty 20, 2017 22:59

matisim pisze:mówisz że nikt? u mnie na 2 stacjach wie chcieli dać przeglądu po swapie z tdi vp na tdi pd. głównie chodziło o to że pompoWtryski nie wychodziły w golfie 3 no i że ten silnik ma min 105km A nie jak w dowodzie 90., na szczęście są inne stacje.

na stare dizle nikt nie będzie zwracał uwagi, tak samo jak jak swap z VP 90 na VP 110 koni np AFN, co innego PD przecież diagności to nie głupki, tak samo zmiana TDI na 2.8 PB, jak ktoś lubi ryzyko to czemu nie



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Swap a OC

Post autor: dawid018 » śr lut 01, 2017 09:45

doggie pisze:na stare dizle nikt nie będzie zwracał uwagi
owszem będzie. każde takie podbicie przeglądu to poświadczenie nieprawdy przez diagnostę za co grozi utrata uprawnień.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Swap a OC

Post autor: doggie » śr lut 01, 2017 13:27

dawid018 pisze:
owszem będzie. każde takie podbicie przeglądu to poświadczenie nieprawdy przez diagnostę za co grozi utrata uprawnień.
jak zauważy co nie jest takie oczywiste, to o czym piszesz to czysta teoria a praktyka - wszyscy wiemy jak wyglądają w większości przypadków przeglądy, gliniarze też biorą łapówki a nie powinni bo to przestępstwo, a jednak biorą

stary klekot 1.6D zamieniony na strego klekota 1.9D, auto zrobiło już tak z 15 przeglądów corocznych, myślisz że ktoś zauważył? Ja nie mówię o włożeniu do Mk2 ARL-a bo trzeba by być ślepym aby tego nie zauważyć



Awatar użytkownika
etz_prorider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: wt gru 16, 2014 23:30
Lokalizacja: Kościerzyna

Swap a OC

Post autor: etz_prorider » sob mar 18, 2017 19:56

Sprzedałem niecały rok temu koledze MK2 z silnikiem 1.6D.
Miesiąc później wstawił do niego silnik 1.9TD, pojechał na przegląd a diagnosta do niego, czy to turbo tu zawsze było a on do niego, że tak go już kupił a że w dowodzie jest samo D to już nie jego sprawa. Diagnosta kiwnął ręką i przeszedł do dalszych czynności diagnostycznych pojazdu.


GOFER POWER!!!
MOJE GOLFY

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Swap a OC

Post autor: KoguT » ndz sie 13, 2017 16:27

Sprawa ma się tak.

Jakiś czas temu również robiłem SWAP z 1.6 ABU na 2.0 ABA.
Dwa razy zrobiłem przegląd mimo tego że na kolektorze widniej jak byk 2.0.
Później rozmawiałem na ten temat z moim bardzo dobrym kolegą z Automobil Klubu Stomil w Dębicy który pracuje jako diagnosta. Powiedział mi że zmiana silnika jest zmianą konstrukcyjną samochodu. I nie sugerujmy się tym że silnik jest częścią wymienną.
A jeśli jeździmy na starym ubezpieczeniu to możemy sobie sami strzelić w kolano. Podczas wypadku jeśli dojdzie do oględzin samochodu i stwierdzą że w dowodzie widnieje inny silnik niż jest w samochodzie to ubezpieczyciel się na nas wypina z prostego powodu - zrobiłeś zmiany konstrukcyjne w samochodzie i ich nie zalegalizowałeś, czyli masz samochód bez homologacji. W tym przypadku sam płacisz za szkody na drodze. A nie daj Boże żebyś brał udział w wypadku z ofiarami śmiertelnymi...

Po SWAPie należy przyjechać na przegląd rozszerzony (koszt chyba 160-180zł jeśli dobrze pamiętam) i diagnosta robi opis zmian. Dodatkowo jeśli nowy silnik jest większy od starego to należy zmienić hamulce na większe oraz wydech bo diagnosta musi uwzględnić to w opisie. Inaczej nie będzie chciał puścić mocniejszego auta na małych heblach.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to dostajemy opis wraz ze zdjęciem silnika w komorze oraz zdjęciami mocowania silnika do budy (wszystko mieści się na wydruku w formacie A4). Do tego druga kartka z pozytywnym wynikiem badania technicznego.

Bierzemy te papiery i idziemy do wydziału gdzie bez problemu nam zmianią dane w dowodzie rejestracyjnym i w karcie pojazdu.
Z nowym dowodem idziemy do ubezpieczalni i robimy zmiany.
I nie ma żadnych zwyżek za niestandardowy silnik w samochodzie. Stawkę liczą tylko z pojemności.
Taką drogę przechodziłem osobiście.



magiz19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: wt mar 22, 2016 21:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: MK2 1.8 GTI
Silnik: PF

Swap a OC

Post autor: magiz19 » pt wrz 01, 2017 19:41

Tak czytam temat i zastanawiam się gdzie wy te przeglądy robicie, że tak szczegółowo diagności podchodzą do tematu ?



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Swap a OC

Post autor: KoguT » ndz wrz 03, 2017 19:14

magiz19, co do SWAPu tak właśnie podchodzą. Chyba że zataisz fakt :grin: .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Ubezpieczenia, porady prawne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości