Strona 1 z 1

Jazda z przestawioną zbieżnością a po ustawieniu huczenie

: ndz maja 10, 2015 18:54
autor: ato
Witam,

mam takie pytanie czy jeśli zrobiłem 1000 km na przestawionej zbieżności Lewo 0,34 stopnia, prawo 0,21 stopnia (całkowita zbieżność 0,55 stopnia) mogłem wyząbkować Michelin Energy Saver ? Po 1000 km ustawiłem zbieżność i od momentu ustawienia zbieżności na 0,00 przednie opony zaczęły mi delikatnie huczeć od około 40 km/h co mnie denerwuje a wcześniej tego nie było. Opony mam użytkuję od około 5 lat mają jeszcze sporo bieżnika i nie widać aby któryś bok był bardziej starty. Dziwi mnie to, że pojawiło się to od razu po wyjechaniu po zmianie zbieżności. Na przestawionej tego nie było :crazy: Dodam tylko, że to nie odgłos łożyska, niedawno to przerabiałem w drugim aucie.

Jazda z przestawioną zbieżnością a po ustawieniu huczenie

: ndz maja 10, 2015 20:27
autor: Stalu
ato pisze: mogłem wyząbkować Michelin Energy Saver
mogłeś , wystarczy przejechać ręką po bieżniku i wyczujesz nierówności

Jazda z przestawioną zbieżnością a po ustawieniu huczenie

: ndz maja 10, 2015 22:39
autor: bioly05011
a sprawdź czy problem znika w zakrętach...

Jazda z przestawioną zbieżnością a po ustawieniu huczenie

: pn maja 11, 2015 13:18
autor: ato
Nie zanika, pojeździłem dłużej i według mnie jest to odgłos opon. Najbardziej słyszalny od 40-60 km/h akurat prędkości przy których najczęścniej podróżuję. Mogę dodać, że parę lat temu kupiłem używane dwie zimowe opony Nokiana które też huczały od tych właśnie prędkości używałem ich na tylnej osi, po przejechaniu kilku tyś. km się wyciszyły. Czy jest taka możliwość, że i te się same "naprawią" po starciu bieżnika przez ich eksploatację?

Jazda z przestawioną zbieżnością a po ustawieniu huczenie

: pn maja 11, 2015 14:39
autor: Stalu
Załóż zimówki i sprawdź, będziesz wiedział czy to opony czy nie

Jazda z przestawioną zbieżnością a po ustawieniu huczenie

: pn maja 18, 2015 19:50
autor: ato
Założyłem dzisiaj dwie zimówki Conti TS830 na miejsce tych Michelinów i ucichło. Jutro przełożę te z tyłu (Klebery) na przód a Micheliny dam na tył i zobaczę czy nie będzie ciszej. Przyglądałem się oponom, przesuwałem rękę i nie czuję aby były wyząbkowane (albo się na tym nie znam). Opony są w b.dobrym stanie a przejechałem na nich dobre 60 tys. km na tylnej osi i ze 20 na przedniej a dodam, że kupiłem je w 2009 jako używane! Bieżnik stoi prawie w miejscu, są równo starte. Według mnie od razu po ustawieniu zbieżności na dobrą się to stało. Na przestawionej jeździłem z miesiąc i zrobiłem 1000 km po mieście. Przypomnę, że zbieżności była przestawiona o Lewo 0,34 stopnia, prawo 0,21 stopnia (całkowita zbieżność 0,55 stopnia).

Czegoś tutaj nie rozumiem...

Założyłem na przód zimowe Continentale a z tyłu zostawiłem letnie Klebery, które dotychczas również były z tyłu i było prawie cicho na 100% nie było tego huczenia kiedy z przodu były Micheliny.
Zrobiłem następnie podmiane i na tyle zamiast Kleberów dałem Micheliny a z przodu zostawiłem zimowe Continentale i była cisza..
Następnie zdjąłem zimówki i na przodzie dałem Klebery i teraz to huczy głośniej jak wcześniej. Nie rozumiem tego o co tu chodzi, dlaczego jak są zimowe z letnimi to jest niemal cisza a zamontuję 4 letnie to huczy :banghead: 4 opony mam skopane ? Pierwsze co to wymienie te Klebery z przodu na coś innego bo nie mam innych pomysłów.

Jazda z przestawioną zbieżnością a po ustawieniu huczenie

: pn lip 20, 2015 21:40
autor: tapir173
możliwe że opony się wyząbkowały