Strona 1 z 1

Stosowanie opon o zbyt niskim indeksie nośności

: pn gru 30, 2013 20:52
autor: k0nr4d
Wszyscy jarają się naleśnikami, których prawie nie widać na feldze, a mało kto chyba myśli o indeksie nośności opon. Przykład - 165/45/15 Nankanga największy indeks, jaki znalazłem to 72, czyli coś koło 350 kg na oponę. Jak to się ma do bezpieczeństwa stosowania w mk3, którego nacisk max. na oś przednią wynosi ponad 800 kg? Na pewno opony robione są z zapasem, ale czym grozi jazda na takiej oponie, używając auta jako daily car? Ulegnie szybszemu zużyciu, to na pewno, ale czy jest ryzyko wystrzału przy prędkości autostradowej? Wiem, że ludzie jeżdżą na takich rozmiarach bezproblemowo, mam także takich znajomych, lecz nurtuje mnie kwestia bezpieczeństwa. Prosiłbym o merytoryczne wypowiedzi, a nie "nie znam się, więc się wypowiem" :)

Stosowanie opon o zbyt niskim indeksie nośności

: pt sty 03, 2014 18:55
autor: berthold61
nic się nie stanie jedynie komfort się poprawi -skoro całe auto ma 1000 kilo to przód pewnie z 600 weś to na połowę i masz po 300

Stosowanie opon o zbyt niskim indeksie nośności

: pt sty 10, 2014 21:29
autor: Kondzio
A co z oznaczeniem XL na oponach?

Stosowanie opon o zbyt niskim indeksie nośności

: wt sty 14, 2014 13:10
autor: wsh
XL extra load oznacza oponę o większej ładowności, wyższym indeksie nośności niż w przypadku modeli standardowych w danym rozmiarze

Stosowanie opon o zbyt niskim indeksie nośności

: śr sty 29, 2014 13:19
autor: drogowskaz
Według obowiązujących przepisów kodeksu drogowego nie można stosować niższych indeksów prędkości i nośności niż homologowane, lecz można je zwiększać.