Strona 34 z 113

Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST

: wt cze 10, 2014 07:57
autor: Andzejone
Witam,
Potrzebuje rowniez zaczerpnac konkretnej informacji :) Golf 4 1.9 4 motion 115KM

Planuje zakupic felgi tylko lamie sie co kupic czy 18 czy 17

Teraz pytanie czy jezeli zdecydowal bym sie na 18 8j to przy Et35 gdyz rozumiem ze juz szerokosc 8.5j wiaze sie z jakimis problemami?
-zrowna mi sie felga z nadkolem(przod? tyl?)
-nie potrzebne sa zadne przerobki procz usztywnienia zawieszenia? Czy lepiej jest troszke zglebic zawias?Jezeli tak to mniej wiecej o ile? Nie chcial bym zeby obnizenie bylo bardzo widoczne gdyz jezdze norweskim autem w norwegi a oni tu maja glupie przepisy i atesty potrzebne ...
-czy na tyl moge zalozyc szersza felge niz 8j przy rozmiarze 18 i et35 czy tez beda juz jakies komplikacje z nadkolem??
- jak to wszystko sie pozniej ma do opony jaka moge zalozyc?
- pytam o 18 z szerokoscia 8.5j gdyz kilka felg ktore mi sie spodobaly byly na et35 ale szerokosc nie 8 tylko 8.5

A teraz kwestia jeszcze rozmiaru 17
-szerokosc przodu?
-szerokosc tylu?
pytania jak wyzej :)


No i przy tych felgach biore tez pod uwage sprzeglo haldex czy nie bedzie mialo za duzego obciazenia gdybym dal szefokie felgi na tyl?

Dystanse odpadaja bo auto bd robil w pl i musze nim pozniej na spokojnie zajechac na tej feldze i oponie do norwegi ze slaska :p a to jakies 1400km...

Jezeli czegos nie ujalem w pytaniach tak jak byc powinno to przepraszam i postaram sie to jakos sprostowac :)

Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST

: wt cze 10, 2014 15:28
autor: Shmatan
Andzejone pisze:Dystanse odpadaja bo auto bd robil w pl i musze nim pozniej na spokojnie zajechac na tej feldze i oponie do norwegi ze slaska :p
Bez znaczenia
Andzejone pisze:- pytam o 18 z szerokoscia 8.5j gdyz kilka felg ktore mi sie spodobaly byly na et35 ale szerokosc nie 8 tylko 8.5
Jeżeli nie będzie gwintowanego zawieszenia to powinno wejść. Można i 10j upchać, do 8j to daleko idące uproszczenie dla ludzi którzy nie mają o temacie pojęcia.
Andzejone pisze:-zrowna mi sie felga z nadkolem(przod? tyl?)
Zrównanie felgi to sprawa już grubsza - zalezy od zawieszenia, częściowo od opony
Andzejone pisze:-nie potrzebne sa zadne przerobki procz usztywnienia zawieszenia?
Nie musisz nic utwardzać ani obniżać, ale bez obniżania będzie kiepsko wyglądać
Andzejone pisze:- jak to wszystko sie pozniej ma do opony jaka moge zalozyc?
Pierwszy post

Bez znaczenia czy 17 czy 18

Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST

: wt cze 10, 2014 21:02
autor: Krzychu1989
225 40 18 ET35 8j do Golf IV. Obnizone zawieszenie 30/30(-3cm przód i tył) za pomocą sportowych sprężyn wystarczy?
Wszystko bedzie grało czy napotkam jakies problemy jesli bym sie na ten zestaw zdecydował?

Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST

: śr cze 11, 2014 00:37
autor: Shmatan
Seryjne et, seryjna szerokość i seryjna guma - co ma tu nie grać ;]?

Do tyłu możesz wrzucić 13mm dystansu z centrowaniem dla lepszego efektu

Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST

: śr cze 11, 2014 06:55
autor: Krzychu1989
A -3cm przod i tyl wystarczy dla takich kół by dobrze wygladalo? Bo chodzi opinia ze zle na seryjnych zawiasach wyglada.

Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST

: śr cze 11, 2014 07:30
autor: Andzejone
To teraz jeszcze kwestia czy jest szansa wsadzic na tyl jakasz szersza felege i jak to sie ma do sprzegla haldexa w systemie 4 motion?

Czy lepiej zostawic taka sama szerokosc felgi na prodz i tyl typu 8 czy tam 8,5j, badz na przodzie 8,5 a na tyle np 9,5?

Przy 9,5 musial bym miec inne et?

I wrocmy w takim razie do pytania o zrownanie felgi z nadkolem?

Rozumiem ze zeby zrownac felge z nadkolem raczej musial bym miec naciaG?

I o co chodzi z zawieszenie? Co miales na mysli mowiac ze zalezy to od zawieszenia?

Dziekuje za poprzednia odpowiedz :) :kufel: :kufel: :kufel: :kufel:

Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST

: śr cze 11, 2014 12:18
autor: Shmatan
Krzychu1989, czy będzie wyglądało to sprawa dyskusyjna jak zawsze - dla jednego git, dla drugiego za wysoko, jak felga z rantem to też optycznie będzie mniejsza

Andzejone, gdyby spas był taki prosty to w pierwszym poście miałbyś gotowy przepis jak idealnie zrównać wszystko na samochodzie ;] możesz mieć felgi różnych szerokości (ale dla haldexa pamiętaj o tych samych oponach), 9.5j na tył wchodzi na styk styk z et przypuszczam w okolicach 35-38, na przodzie 8.5j przy gwincie da się upchać na styk przy et 30 (zależnie od wysokości zawieszenia). Można zrównać koło z nadkolem bez naciągu - poszukaj u mnie w temacie postów z santa monica na dystansie 20mm (był spas). Od zawieszenia zależy, bo twardsze pozwoli wyjść bardziej kołem (bo powstrzyma przycierki), a niższe schowa koło do środka (rozrysuj sobie ruch wahacza przy obniżaniu to zrozumiesz) co w wypadku 4motion powoduje jeszcze robienie się negatywu z tyłu (j/w).

Re: Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST

: pt cze 13, 2014 07:37
autor: Andzejone
Dzieki za kolejna odpowiedz :)

To teraz juz tak konkretnie,

Nie mysle o zakladaniu gwintu, tylko krotsze sprezyny, nie mam zamiaru tez przejmowac sie do konca rownoscia z nadkolem bo jak sam powiedziales to dosc duzy problem :)

Znalazlem takie oto felgi na ktore sie spalilem i raczej mam zamiar je kupic, jezeli mogl bym tylko jeszcze poprosic o napisanie twojego zdania co powinienem mniej wiecej wykonac w zawieszeniu zeby ewentualnie je zmiescic i zeby nie obcieralo mi gum :) O ile obnizyc(jakie mniej wiecej sprezyny?) czy jakies specjalne amorki?jakies sztywniejsze odboje? Jak to dokladnie bedzie z tym tylem czy jeden powinienem celowac w taki sam zestaw felg czyli 8,5j? Jezeli juz mam to 4motion i haldexa? Czy chodzilo ci w poprzednim linku o same opony ze musze miec takie same na tylnej osi?

http://allegro.pl/show_item.php?item=43 ... d00be2ff62" onclick="window.open(this.href);return false;

Felgi z linku powyzej niestety badz stety z8,5 przod i 9,5j na tyle no i et35, dodam ze czasem smigam tym golfem w 5 osob, tak jak wspominalem wczesniej chce go obizyc i utwardzic a z tego co wiem juz orginalne zawieszenie chyba jest sztywniejsze w
1.9 tdi 115hk i opcji 4motion :) Czytalem ze w pierwszym poscie wpominales o univesalnym et 30 dla 8,5j a dla 8 et35, tutaj jest 35 i dla 8,5 i dla 9.5... felga przy tej szerokosci i et35 schowa sie bardziej do srodka czy wyjdzie na zewnatrz?

W razie czego dostalem odpowiedz przed chwila od goscia ze spokojnie moze mi skompletowac 4x8,5j ale chce zaczerpnac tej informacji o 9.5 dokladniej bo efekt robi wiekszy 9,5j niz 8,5j :pub:

Zapomnialem jeszcze zapytac jakie gumy bym musial miec w golfie zeyb to fajnie siedzialo w tej wersji 2x8,5 przod i 2x9,5 tyl :) Ewentualnie jezeli jednak zdecydowal bym sie na wersje 4x8,5j tak samo jakie gumy najlepiej na to zalozyc :))

Pozdrawiam Szymon

Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST

: pt cze 13, 2014 14:55
autor: Shmatan
Andzejone, musisz zacząć czytać i szukać a przestać pytać.

Zawieszenie - wsadzisz do wsadzisz, koło wejdzie i na serii i na -60.
Odboje/amory - szukaj, czytaj
Felgi - mogą być 8.5 i 9.5, bez mocnego obniżania brałbym jednak 4x8.5
Opony - masz w pierwszym poście tego tematu, brałbym 205

Re: Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST

: sob cze 14, 2014 13:52
autor: lancer
Andzejone pisze: Nie mysle o zakladaniu gwintu, tylko krotsze sprezyny, nie mam zamiaru tez przejmowac sie do konca rownoscia z nadkolem bo jak sam powiedziales to dosc duzy problem :)
http://allegro.pl/show_item.php?item=43 ... d00be2ff62" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam Szymon
Serio ? Zakładanie 3SDM na seryjnym zawieszeniu i co najwyzej sprezynach -30mm ? Bez sensu :banghead:

Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST

: sob cze 21, 2014 14:44
autor: Dzikun
Witam,
Autko: golf mk4 tdi gti
Felgi: BBS RS 5x112 8J et 43
Opony: aktualnie 225/40/18, przyszłościowo coś węższego żeby uzyskać lekki naciąg
Zawieszenie: aktualnie Seria (czyli jak mniemam -20 przy GTI), wraz zakupem kółek myślę nad gwintem MTS

Czy po dołożeniu dystansów zmieniających rozstaw na 5x100 wszystko będzie grało, patrząc że takie dystanse są minimalnie 20mm szerokie?
Kółka minimalnie mogłyby wstawać poza nadkola. Co radzicie ?

Dzięki z góry za pomoc :)

Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST

: sob cze 21, 2014 16:30
autor: Shmatan
Na tej można by myśleć nad adapterami 15 i 25mm, ale na tej oponie i tak tego nie widzę

Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST

: pn cze 23, 2014 16:28
autor: Młody Golfiarz
Witam, mogę mieć za darmo nawet fajne felgi ale mam kilka pytań.
Auto : Golf IV 1.6 benzyna 102 konie
Felgi : o których mowa to oryginalne aluminiowe felgi z Opla Astry 2010 rok - 18 cali ; 8J ; IS 46
Opony : dostałbym również w komplecie do tych felg opony to 18 cala 235/40
Zawieszenie : jak wpadną dobre koła wpadnie gwint MTS który chciałbym skręcić tyle ile się będzie dało
Żeby założyć te felgi musiałbym tylko ogarnąć dystanse zmieniające rozstaw a mają one 25mm
I teraz pytania :
1. Czy 1.6 pod maską poradzi sobie z taką felgą, czy wzrośnie spalanie etc.
2. Czy zmieszczą się one z takimi dystansami ?
3. Jak bardzo będę mógł potem skręcić gwint z takim kołem ?
4. No i czy taka felga pod pasowała by stylowo do Mk 4, tylko by się wymieniło znaczek z opla na VW :D
Obrazek

Opony i felgi do Golfa MK IV i Bory - CZYTAJ 1 POST

: pn cze 23, 2014 19:09
autor: Shmatan
Jeżeli nie podasz ET to nikt Ci nie powie