Re: Dobór opon zimowych
: pt lis 01, 2013 12:17
uniroyal ma rant i cena przystepnaMarcinWLKP pisze:golfer_1984, Dla tego rozmiaru felgi poszukałbym czegoś z rantem ochronnym
uniroyal ma rant i cena przystepnaMarcinWLKP pisze:golfer_1984, Dla tego rozmiaru felgi poszukałbym czegoś z rantem ochronnym
Śmiało można brać. Mam w służbowym MK5, co prawda w innym rozmiarze, ale nieźle sobie radzi.golfer_1984 pisze:uniroyal ma rant i cena przystepna
do tej pory dobrze...marcinde pisze:Otóż pierwszy parametr to właśnie szerokość w mm a nie żaden stosunek. Drugi parametr to wysokość opony wyrażona w procentach.
a tu już 'fristajl'. właśnie nie dobrze. 205mm * 50% = 105mm = 10,5 cm (bok opony, koniec). Po co jeszcze jakieś dzielenie na dwa? Skąd się wzięło 5,125cm?marcinde pisze:Przy 205/50/17 wysokość to 10,25cm, czyli bok opony ma 5,125cm. Analogicznie przy 225/45/17 bok opony ma wysokość 5,0625cm, o ile się nie mylę.
nie do szerokości opony, tylko do szerokości bieżnika opony... a to równanie nie wiem co ma oznaczać właściwie, może wytłumaczysz? nie neguję że na tą samą felgę wejdzie Ci 225/45 i 205/50, ale po pierwsze znak równa się do kosza, bo napisałeś że 101,25 = 102,5 co jest matematyczną bzdurą; po drugie poza sprawami tuningowymi (naciąg itd.) to bieżnik dostosowuje się do szerokości felgi, a profil decyduje tylko jak wielkim 'pączkiem' jest opona. może być tylko wyznacznikiem żeby całkowity rozmiar koła (obwód) nie uległ znaczącej zmianie jeżeli masz w tym interes... wiadomo wstawiasz większą felgę to dajesz mniejszy profil opony bo miejsce w nadkolu (nie zawsze fizycznie, ale czasem czysto estetycznie) jest ograniczone... w dół chyba nie ma zasady bo ludzie różne malutkie kółka montują i czasem wygląda to dobrze.Steryd pisze:Masz racje. Profil opony to wartosc wyrazona procentowo do jej szerokosci, na przyklad 225*45% = 205*50%. Zatem bede polowal na okazje 205/50/17, bo na przyklad w rozmiarze 225/45/17...
Ten rozmiarek jest bez indeksów prędkości i nośności i nie wiem czy jest homologowany, ale skoro pytasz więc dobramat06 pisze:Panowie, potrzebuję zakupić oponki zimowe w rozmiarze 175/80/R14. Kwota do wydania: 200 zł na 1 oponę.
Teren górzysty, czasem potrzebuję wyjechać pod ośnieżoną górkę, wyjechać ze śniegu.
Zastanawiam się nad Savą Eskimo 3+. Co mi polecicie?
Tak mam w dowodzie ale to na pewno tyczy się letnich, zimowe chyba lepsze szersze.mat06 pisze:Zalecane przez producenta są właśnie 175/80/14 (tak wyjeżdżał z fabryki).
Zależy gdzie jeździsz. W mieście i na w miarę ogarniętym terenie bez znaczenia. W górach, w głębokim śniegu zaleca się minimalnie węższe ze względu na lepsze "wgryzanie" się opon w śnieg.Kill2005 pisze:Tak mam w dowodzie ale to na pewno tyczy się letnich, zimowe chyba lepsze szersze.
Ten znak rownosci rzeczywiscie nie fortunny, ale chcialem tylko uwypuklic zaleznosc szerokosci a profilu oponyiNitiaL pisze:nie do szerokości opony, tylko do szerokości bieżnika opony... a to równanie nie wiem co ma oznaczać właściwie, może wytłumaczysz? nie neguję że na tą samą felgę wejdzie Ci 225/45 i 205/50, ale po pierwsze znak równa się do kosza, bo napisałeś że 101,25 = 102,5 co jest matematyczną bzdurą; po drugie poza sprawami tuningowymi (naciąg itd.) to bieżnik dostosowuje się do szerokości felgi, a profil decyduje tylko jak wielkim 'pączkiem' jest opona. może być tylko wyznacznikiem żeby całkowity rozmiar koła (obwód) nie uległ znaczącej zmianie jeżeli masz w tym interes... wiadomo wstawiasz większą felgę to dajesz mniejszy profil opony bo miejsce w nadkolu (nie zawsze fizycznie, ale czasem czysto estetycznie) jest ograniczone... w dół chyba nie ma zasady bo ludzie różne malutkie kółka montują i czasem wygląda to dobrze.Steryd pisze:Masz racje. Profil opony to wartosc wyrazona procentowo do jej szerokosci, na przyklad 225*45% = 205*50%. Zatem bede polowal na okazje 205/50/17, bo na przyklad w rozmiarze 225/45/17...
jednym słowem uważasz że 275/35/17 też wsadzisz na swoją felgę? przecież 275 x 35% to 96,25, a to niemalże tyle co 101,25 - 5mm różnicy... strasznie mylisz pojęcia, tyle Ci powiem. nie ma żadnych znaków równości między oponami różnych rozmiarów...
jest felga o określonej średnicy i szerokości. na nią nakładasz oponę o określonej szerokości bieżnika - od naciągu czyli bieżnika nieproporcjonalnie węższego do szerokości felgi (wyrażanej w calach z literką J czyli np. 8J - 8 cali), do bieżnika proporcjonalnego, z nakładaniem nieproporcjonalnie szerszego się nie spotkałem... chyba byłby wtedy po bokach opony, to następnie dobierasz sobie profil opony który decyduje o jej bocznej wysokości a tym samym obwodzie całego koła (!). im mniejszy profil, również przy naciągu, tym opona jest niższa, im większy tym wyższa i bardziej przypomina pączek...
sorry za zgryźliwość, peace!