Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Problemy z doborem felg i opon do auta? Napisz o tym tutaj, także wszystko na temat opon i felg.

Moderatorzy: Stalu, VIP

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: Shmatan » wt lut 12, 2013 17:19

Zawsze tu pomagam, a teraz sam potrzebuje pomocy:
Obrazek

et25, 8j, 205/45/R18, na zdjęciu obniżenie -30 (a będzie w okolicach -70/80), przód, gwint FK AK Street

Pomieszcze, czy będzie tarło?



Awatar użytkownika
ziomalzx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr cze 27, 2012 21:55
Lokalizacja: Frankfurt Oder DE\Rzepin PL
Auto: Touran
Silnik: BMN

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: ziomalzx » wt lut 12, 2013 17:32

Wesley kąty i geometrie robiłem w połowie zeszłego roku (na ori stali) czy po założeniu alu i gwinta trzeba ponownie wszystko ustawiać ?


było BMW e36 1.8pb 115ps
był GOLF mk4 VP asv 1.9tdi 110 -> 145ps
był PASSAT B6 highline 2.0tdi PD 8v BMP 140ps
było BMW 745i E65 4.4pb 333ps
był SEAT altea XL 2.0tdi PD 8v BMM 140ps
Jest TOURAN highline 2.0tdi PD 16v BMN 170ps

Awatar użytkownika
Wesley
OEM+ Lover
OEM+ Lover
Posty: 966
Rejestracja: sob maja 23, 2009 11:19
Lokalizacja: podlasie

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: Wesley » wt lut 12, 2013 18:56

Shmatan powinno zagrać, w golfie miałem na luzie 2 cm za obrys koło, położyłem na odbojach to między opone a błotnik mały palec nie wchodził i nic nie tarło, u Ciebie przydałoby sie ranty w błotnikach podgiąć ewentualnie jakby coś przycierało.

ziomalzx po zmianie zawieszenia powinno sie ustawiać geometrie,z tego co sie orientuje to po każdym obniżeniu / podwyższeniu też powinno sie geometrie robić



Awatar użytkownika
czarodziej6969
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 691
Rejestracja: czw lis 06, 2008 17:22
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: czarodziej6969 » wt lut 12, 2013 19:02

Shmatan, zajżyj do mnie w temat o golfie. Tam miałem setup z przodu -70 8j 215/40/18 ET 25,
a tył też mocno ~ -80 8j 215/40/18 ET15 i z tyłu już lekko wystawało, ale leżał na odbojach to nie szorowało.
Myśle, że pomieścisz :)



Awatar użytkownika
ziomalzx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr cze 27, 2012 21:55
Lokalizacja: Frankfurt Oder DE\Rzepin PL
Auto: Touran
Silnik: BMN

Re: Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: ziomalzx » wt lut 12, 2013 20:11

Wesley pisze:ziomalzx po zmianie zawieszenia powinno sie ustawiać geometrie,z tego co sie orientuje to po każdym obniżeniu / podwyższeniu też powinno sie geometrie robić
bo ja wiem... geometrie po zmianie zawiechy ? jedna śruba u góry i jedna na dole... przecież tuleji, ani wahaczy nie wymieniam...
a obniżenie/podwyższenie na tym samym zwiasie tym bardziej nie powinno wpłynąć na geometrie...
myślę że kąty tylko będzie trzeba ustawić ? a może się mylę ?


było BMW e36 1.8pb 115ps
był GOLF mk4 VP asv 1.9tdi 110 -> 145ps
był PASSAT B6 highline 2.0tdi PD 8v BMP 140ps
było BMW 745i E65 4.4pb 333ps
był SEAT altea XL 2.0tdi PD 8v BMM 140ps
Jest TOURAN highline 2.0tdi PD 16v BMN 170ps

Awatar użytkownika
M@XIMUS
jetta A2 i golf MK4 rules
jetta A2 i golf MK4 rules
Posty: 1294
Rejestracja: pn sie 10, 2009 23:43
Lokalizacja: opole

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: M@XIMUS » wt lut 12, 2013 21:58

Shmatan, powinno wskoczyć do środka u mnie było gorzej a jest luz przy 19 calach et30 215.35


VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc

Awatar użytkownika
Pawelek19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: śr wrz 26, 2012 14:14
Lokalizacja: Ciechocinek

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: Pawelek19 » śr lut 13, 2013 00:47

Felga 7,5Jx17 et35 w golfa mk4 na seryjnym zawiasie wejdzie bez problemu, nie? :hmm:



matimur
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn paź 01, 2012 23:04
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: matimur » śr lut 13, 2013 09:52

Przecież w MK4 nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia. Producent przewidział możliwość regulacji tylko zbieżności przednich kół. W 4motion regulacja zbieżności przód i tył.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: Shmatan » śr lut 13, 2013 10:10

M@XIMUS, Z przodu miałeś 8.5j et30, czyli przy 8j to odpowiada et 23.5, z tym że u Ciebie opona jest znacznie bardziej naciągnięta
czarodziej6969, już studiuje Twój temat ;] przód masz git spasowany, widać koło sporo się jeszcze u mnie schowa po obniżeniu. Pamiętasz może czy, i ile bardziej wystawał tył? bo taka sama pozycja rantu felgi dla 9j wypada przy et28, a u mnie będzie 35-30 więc bardziej schowane, a chce uniknąć większego wystawania przodu niż tyłu

I generalnie dzięki Panowie ;]



Awatar użytkownika
Wesley
OEM+ Lover
OEM+ Lover
Posty: 966
Rejestracja: sob maja 23, 2009 11:19
Lokalizacja: podlasie

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: Wesley » śr lut 13, 2013 11:40

Pawelek19 bez problemu :wink:



Awatar użytkownika
czarodziej6969
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 691
Rejestracja: czw lis 06, 2008 17:22
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: czarodziej6969 » śr lut 13, 2013 15:28

Shmatan pisze:Pamiętasz może czy, i ile bardziej wystawał tył?
tył bardziej wystawał, dokładnie nie wiem ile. Napewno przy ET30 i 9J tył będzie bardziej wystawał niż przód. Ja do tego setupu co miałem chciałem z przodu dać dystans 15mm żeby zrobić ET20 wtedy by było elegancko spasowane z tyłem, ale sprzedałem auto :jezor:



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: Shmatan » śr lut 13, 2013 16:36

czarodziej6969, 9j et30 jest idealnie na równo. Dzięki za wszelkie info ;]



Awatar użytkownika
diablosv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 17:39
Lokalizacja: Białystok

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: diablosv » śr lut 13, 2013 20:08

Jaka opona będzie mniejszym balonem (optycznie). 205/50;215/45 r17 7.5j?. Gleba będzie niewielka -30,40... .



Awatar użytkownika
czarodziej6969
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 691
Rejestracja: czw lis 06, 2008 17:22
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Opony i felgi do Golfa MK IV, Bory

Post autor: czarodziej6969 » śr lut 13, 2013 21:57

diablosv, 215/45 to mniejsza opona niż 205/50



Zablokowany

Wróć do „Opony i felgi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości