DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Problemy z doborem felg i opon do auta? Napisz o tym tutaj, także wszystko na temat opon i felg.

Moderatorzy: Stalu, VIP

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt lut 06, 2009 15:33

to daj bez i dobrze na skos dociagaj srubami...


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

klaczov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 27, 2009 19:01
Lokalizacja: gda

Post autor: klaczov » pt lut 06, 2009 15:36

wtedy koło będzie się trzymało na samych śrubach? to masz na myśli? trochę hardcorowe



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt lut 06, 2009 15:38

kolo tak czy siak trzyma sie na samych srubach!! to one przenosza cala sile a nie centrowanie! centrowanie ma tylko za zadanie centrowac kolo na piascie...

pomysl skoro tez by przenosilo sily to by nie robili pierscieni centrujacych z tworzywa ;)


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

klaczov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 27, 2009 19:01
Lokalizacja: gda

Post autor: klaczov » pt lut 06, 2009 15:40

w sumie masz rację z tym, a przypadki ekstremalne? np przy uderzeniu koła w dziurę, otwór centrujący nie ma oparcia na pieście wtedy?



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt lut 06, 2009 15:43

no ci mowie ze przeciez sa one z tworzywa to co one ci by ochronily? wyginasz te pierscienie palcami przeciez... wiadomo ze lepiej z centrowaniem bo ci wtedy ladnie takie cos sie centruje na piascie i se latwo przykrecasz no ale nie zawsze sie da


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

klaczov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 27, 2009 19:01
Lokalizacja: gda

Post autor: klaczov » pt lut 06, 2009 15:47

ok. ale na pewno ma to swoje granice, ograniczone wytrzymałością śrub.. dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt lut 06, 2009 15:48

tak samo jak w serii...


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: beetle » pt lut 06, 2009 17:10

dokrecenie srub wlasciwym momentem powoduje ze miedzy powierzcnia felgi i piasty (tarczy) powstaje sila tarcia zdolna przenosic obciazenia ktorym poddawane jest kolo.

sruby (pierscienie tez) nie sa od przenoszenia sil scinajacych, jezeli tak by sie zdarzylo to znaczy ze sie poluzowaly, uszkodzily gwinty, rozciagnely, wyrobily gniazda itd.

kiedys oberwalem za te "herezje" ale nadal upieram sie przy swoim zdaniu.


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Post autor: marcinek84 » wt lut 10, 2009 09:59

MK II jaki koszt śrub do alu bez dystansu? długość jak standardowe. i ile za jeden pierścień centrujący? bo jeden gdzieś zaginał. zabezpieczające tez masz śruby?


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » wt lut 10, 2009 10:03

co do pytan o zakup bardziej polecam http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=157486 :)
zerknij sobie orientacyjnie ceny na www.mapet-tuning.com/sklep


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

ozyrys00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 22:35
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ozyrys00 » pt lut 13, 2009 00:44

Witam. Mam taki problem, jako ze ostatnimi czasy zakupiłem oryginalne felgi vw (chyba "Orlando") o skromnych parametrach 6Jx14, H2, 4x100, E45, r14, i teraz moje pytanie, czy śruby z felg stalowych tez oryginalnych podejdą do alu, czy będą za krótkie? Może ktoś się w tym temacie orientuje jaka długość śrub będzie odpowiednia? I muszą to być śruby z łbem sferycznym?



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt lut 13, 2009 08:20

jesli oryginal VW to pasuja od stalówek


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » ndz lut 15, 2009 23:13

mk3, felga 15 7j ET37, z tylu mam bebny i chce zeby felga byla bardziej wypchnieta, tylko i wylacznie dystans z centrowaniem czy mozna zalozyc bez centrowania np 10mm na strone? wtedy ET bedzie 27, wiec chyba bedzie ok?



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » ndz lut 15, 2009 23:19

dobre ET to masz obecnie
przy dystansie to moze trzec


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opony i felgi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości