Strona 1 z 1

Problemy z nowym parownikiem

: sob lut 21, 2015 11:55
autor: Gisusez90
Panowie mam taki problem. Wymienilem parownik bo stary mial juz 140 tys przejechane i zaczal palic 17l. Nowy zalozyli mi gazownicy ustawili podpinajac sie miernikiem pod lambde, i powiedzieli ze jest ustawiony idealnie. I teraz tak, instalacja jest I generacji, jak odpale auto rano to zanim sie nagrzeje do 90 stopni chodzi ladnie zbiera sie dobrze, natomiast jak osiagnie temperature pracy to dzieje sie tak, ze jak dam mu gazu w podloge to auto chwile jedzie i potem tak jakby go zalewa, az zlapie obroty i wyzej sie juz kreci ok. I tak jest na kazdym biegu. Natomiast jezeli wciskam gaz powoli i stopniowo wszystko jest ok. I teraz zrobilem taki test: Od tego ich super ustawienia na lambde dalem na wezu o 1/4 obrotu na srubce w prawo(czyli zmniejszylem dawke) i jest gorzej. Przy gealtownym wcisnieciu gazu muli sie juz tak ze trzeba odpuscic na chwile pedal zeby zaczal przyspieszac, ale jak wciskam stopniowo to w wyzszym zakresie obrotow nie brakuje mu gazu i pali 7l na trasie a 10 w miescie. A jak dalem w lewo o 1/4 obrotu od ustawienia na lambde to sie nie zamula nic i ciagnie ladnie tylko ze pali 10 w trasie i 14 w miescie ;( O co chodzi? Dlaczego skoro zmniejszajac mu dawke gazu auto podczas przyspieszania sie muli ale nie brakuje mu gazu na wysokich obrotach? Silnik 1,6 PN instalacja I gen. Na benzynie chodzi idealnie.

Problemy z nowym parownikiem

: sob lut 21, 2015 13:19
autor: lxxx20
Gaz nie tylko sie reguluje na weżu, w parowniku są też śruby regulacyjne i pewnie trzeba by sie nimi bawić, ale ja bym raczej zmienił gazownika popytaj może tu na regionalnym o dobrego gazownika chyba że chcesz sam sie w to bawić ale bez komputera czy miernika nie ustawisz go dobrze. Jak coś w mojej okolicy jest super gazownik a przy tym tani

Problemy z nowym parownikiem

: sob lut 21, 2015 14:04
autor: Gisusez90
Z tego co czytalem to w pierwszej generacji gazu raczej w tym parowniku nie ma za duzo ustawien srubka plastikowa z boku parownika ktora reguluje sie wolne obroty, mala metalowa srubka od gazu ktora puszcza gaz bokiem niezaleznie od napiecia membrany i ona ma byc zakrecona na maxa i tak jest. No i sruba na wezu od dawki gazu. I nic wiecej nie ma... obroty mam idealne wuec krecilem tylko ta srubka na wezu

Problemy z nowym parownikiem

: sob lut 21, 2015 17:00
autor: lxxx20
A jaki to parownik bo nic nie napisałeś na ten temat

Problemy z nowym parownikiem

: sob lut 21, 2015 18:12
autor: Gisusez90
Tomasetto AT-07

Problemy z nowym parownikiem

: ndz lut 22, 2015 18:02
autor: Gisusez90
Wyjasni mi ktos jak mam wyregulowac to za pomoca miernika podpietego do lambdy?

Problemy z nowym parownikiem

: pn lut 23, 2015 01:38
autor: lxxx20
Podłączenie miernika do sondy : " onclick="window.open(this.href);return false;

Regulacja LPG I Generacja : http://www.autogaz.olsztyn.pl/instalacj ... -gazowych/" onclick="window.open(this.href);return false;

Problemy z nowym parownikiem

: czw kwie 02, 2015 23:43
autor: marcinek84
Jeśli chodzi o mierniki uniwersalne to ciężko sprawdzić sondę bo za szybko zmieniają się wartości a miernik strasznie uśrednia. Ja złożyłem układ na lm3914 i bardzo szybko wyświetla, http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2 ... ml#9527223 na nowej sondzie palą się 3 diody często jednocześnie tak często zmienia się wartość, na padniętej sondzie zmiany są powolne lub ciągle prawie w miejscu. Bez profesjonalnego miernika to można sobie darować taki pomiar. Mi kolega jak ustawiał kiedyś to najpierw ustawić minimalną dawkę przez włożenie węża od parownika do wody i włączeniu zaworu aby leciał gaz i regulacji na 1,5-2 bąbelków na sekundę.