ABF parownik/reduktor dobór odpowiedniego do instalacji 2gen

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

moss
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:00
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

ABF parownik/reduktor dobór odpowiedniego do instalacji 2gen

Post autor: moss » ndz lis 23, 2014 14:20

Czy do silnika ABF 150KM mogę założyć reduktor o większej wydajności? (do 250KM, konkretnie Lovato Major Turbo) Instalacja 2 generacji stag-II. Będą jakieś problemy? Co sądzicie o firmie parownika i o konkretnym modelu?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Re: ABF parownik/reduktor dobór odpowiedniego do instalacji

Post autor: waski1 » pn lis 24, 2014 09:20

moss pisze:Czy do silnika ABF 150KM mogę założyć reduktor o większej wydajności? (do 250KM, konkretnie Lovato Major Turbo) Instalacja 2 generacji stag-II. Będą jakieś problemy? Co sądzicie o firmie parownika i o konkretnym modelu?
Minimum Stag-4 najlepiej by było.



Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

ABF parownik/reduktor dobór odpowiedniego do instalacji 2gen

Post autor: Dam » pn lis 24, 2014 11:31

moss pisze:Czy do silnika ABF 150KM mogę założyć reduktor o większej wydajności?
Możesz, bo nie ma takiego pojęcia jak za duży reduktor. Jeżeli reduktor jest mocny, ma duży zapas obsługiwanej mocy. to po prostu pewność że nie klęknie przy ostrym traktowaniu. Można założyć za słaby, takie pojęcie już istnieje i wtedy są właśnie problemy z instalacją.



moss
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:00
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

ABF parownik/reduktor dobór odpowiedniego do instalacji 2gen

Post autor: moss » pn lis 24, 2014 11:37

waski1 jest stagII i nie będę tego zmieniał, natomiast parownik jest do wymiany. Dam dzięki wielkie za pomoc :pub: Pytanie jest jeszcze takie, jak jest "za duży" auto nie będzie więcej paliło?



Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Re: ABF parownik/reduktor dobór odpowiedniego do instalacji

Post autor: Dam » pn lis 24, 2014 16:52

Duży zapas obsługiwanej mocy nie powoduje większego spalania. Oczywiście po wymianie reduktora wymagana jest regulacja instalacji.



moss
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:00
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

ABF parownik/reduktor dobór odpowiedniego do instalacji 2gen

Post autor: moss » wt lis 25, 2014 11:01

Dam możesz mi jeszcze powiedzieć/rozrysować jak wpiąć parownik Lovato Turbo zamiast zwykłego? Jest jakaś różnica? Podobno jest to parownik do instalacji z turbo, a ja go nie mam.



niezalogowany
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob paź 20, 2012 11:18

ABF parownik/reduktor dobór odpowiedniego do instalacji 2gen

Post autor: niezalogowany » wt lis 25, 2014 14:52

Jeżeli obecnie nie masz u siebie kompensacji to nie lepiej zwykłe lovato do 190KM ?

http://allegro.pl/reduktor-lovato-super ... 58979.html" onclick="window.open(this.href);return false;

A turbo od zwykłego różni się tym że ma inaczej zrobione wyjście na kompensacje, typowo do silników z turbo, ale da radę podłączyć to pod wolnossącego



moss
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:00
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

ABF parownik/reduktor dobór odpowiedniego do instalacji 2gen

Post autor: moss » wt lis 25, 2014 17:49

Jeśli mogę poproszę o wytłumaczenie jak go podłączyć, bo kupiłem w dobrej cenie lovato turbo



niezalogowany
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob paź 20, 2012 11:18

ABF parownik/reduktor dobór odpowiedniego do instalacji 2gen

Post autor: niezalogowany » wt lis 25, 2014 18:13

Tak samo jak swój obecny, możliwe tylko że będziesz musiał podoginać miedziany przewód gazowy gdyż różne parowniki mogą go mieć w różnych miejscach.

Zasilanie wodne-wąż zasilający podpinasz pod dolne kolanko, powrót górnym kolankiem.

Kwestia integracji filtra gazu, nie wiem bo nic na ten temat nie powiedziałeś.

Nie napisałeś jaki masz parownik, jak to masz pod maską poukładane, nie wiadomo czy nie trzeba będzie doginać miedzi.

Najlepiej jakbyś wrzucił zdjęcie spod maski (jak masz to obecnie poukładane) plus foto z bliska obecnego parownika, oraz foto tego lovato turbo, ułożonego kolankiem na przewód gumowy gazowy do góry.



Awatar użytkownika
ace-mati
VWMANIAK
VWMANIAK
Posty: 689
Rejestracja: śr paź 24, 2007 17:33
Lokalizacja: Czarna Białostocka
Kontakt:

ABF parownik/reduktor dobór odpowiedniego do instalacji 2gen

Post autor: ace-mati » śr lis 26, 2014 18:33

Miałem u siebie w golfie reduktor lovato major turbo i przewodu kompensacji nie podłączałem, auto chodziło normalnie i się nic nie działo...



moss
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:00
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

ABF parownik/reduktor dobór odpowiedniego do instalacji 2gen

Post autor: moss » śr lis 26, 2014 21:39

Idealnie, dzięki za info. Mógłbyś mi jeszcze na foto zaznaczyć który to jest przewód do kompensacji?



Awatar użytkownika
ace-mati
VWMANIAK
VWMANIAK
Posty: 689
Rejestracja: śr paź 24, 2007 17:33
Lokalizacja: Czarna Białostocka
Kontakt:

ABF parownik/reduktor dobór odpowiedniego do instalacji 2gen

Post autor: ace-mati » czw lis 27, 2014 13:57

Zaznaczyłem w kółeczku...

Obrazek



moss
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: czw gru 13, 2007 21:00
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

ABF parownik/reduktor dobór odpowiedniego do instalacji 2gen

Post autor: moss » czw lis 27, 2014 19:01

Dzięki za pomoc! Zaślepie sobie to.



Awatar użytkownika
ace-mati
VWMANIAK
VWMANIAK
Posty: 689
Rejestracja: śr paź 24, 2007 17:33
Lokalizacja: Czarna Białostocka
Kontakt:

ABF parownik/reduktor dobór odpowiedniego do instalacji 2gen

Post autor: ace-mati » czw lis 27, 2014 21:57

Nie zaślepiaj, zostaw otwarte...



ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości