Witam,
Mam VW BORA 2.0 benz AZJ + instalacje holenderska AG SGI. Ogolnie instalacja sie sprawuje ale od kiedy pojechalem pierwszy raz do gazownikow to od tamtej pory zaczelo sie cos pieprz.. Samochod jak mu sie wcisnie mocniej gaz przy 1100 obr to dopoki nie osiagnie 1800 - 2000 obr to czasem przy przyspieszaniu na chwile przerwie, na bezynie w takim samym przypadku jest ok.
Bylem u 2 gazownikow. Najpierw w Gdańsku na żabiance firma POMA. Tam wymienili mi tylko filtr gazu ale taki wsadzili ze samochod od czasu do czasu sam odlaczal gaz tak jakby nie docieral czy cos i musialem wylaczyc przyciskiem gaz i jeszcze raz wlaczyc.
Pojechalem do drugich gazownikow z Gdyni ELPIGAZ. Wymienili mi filtr (ktory wczesniej byl wstawiony w POMA), rozebrali mi troche mikser cos tam poczyscil podlaczyli do kompa i tyle. Skasowali mnie za to az 200zl :/ Gosciu W mikserze cos tam regulowal a jak pozniej zadzwonilem do nich i powiedzialem ze czuje ze samochod slabiej ciagnie to stwierdzil inny gazownik od nich ze tej instalacji sie nie reguluje i nie mozliwe ze cos tam bylo regulowane....
Tutaj jest zdjecie mojego miksera ->
Teraz mam do was pytanie. Czy to takie przerwanie podczas przyspieszania do 2 tys obr jest normalne na gazie?
2 sprawa od czego jest ta srubka ktora zaznaczylem na zdjeciu od miksera?
No i ostatnie czy gdzies mozna dorwac do tej instalacji kabel + jakis program zeby samemu to sprawdzic?
Bede bardzo wdzieczny za wszystkie informacje
Pozdrawiam.
AG SGI Holenderska instalacja problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
AG SGI Holenderska instalacja problem
To jest reduktor. Mikser nie jest stosowany w sekwencjachdam_1 pisze:Tutaj jest zdjecie mojego miksera ->
Nie jest normalne. Nie powinieneś czuć żadnej różnicy pomiędzy benzyną a gazem.dam_1 pisze:Czy to takie przerwanie podczas przyspieszania do 2 tys obr jest normalne na gazie?
Regulacja ciśnienia gazudam_1 pisze:od czego jest ta srubka ktora zaznaczylem na zdjeciu od reduktora?
Pewnie idzie zamówić gdzieś przez internet, bedziesz musiał pogooglować.dam_1 pisze:czy gdzies mozna dorwac do tej instalacji kabel + jakis program zeby samemu to sprawdzic?
Zdaje sie ze Elpigaz ogarnia te instalacje, dziwne że sobie nie poradzili.
Skoro wybuliłeś 200zł to może męcz ich do skutku i reklamuj ich usługę.
Prawda jest taka ze jak chcesz mieć to dobrze zrobione musisz sam opanować swoją instalację (trzepać google wzdłuż i wszerz) bo nasi rodzimi gazownicy ledwo ogarniają własne podwórko a co dopiero zagraniczne
Opcją jest też zmiana przodu instalacji na coś co znają i mają wszyscy, np. Stag.
Wtedy i na forum ktoś pomoże w razie problemów bo jakieś doświadczenia już tutaj mamy.
AG SGI Holenderska instalacja problem
Dam możesz mi powiedzieć w którą stronę powinno się kręcić tą śrubką żeby zmniejszyć dawkę gazu? Najlepiej może o ile stopni ją obrócić ?
Najlepsze jest to ze przed wybraniem sie do gazownikow wyskakiwal mi blad w stylu "mieszanka zbyt uboga" a po ich grzebaniu w elpigazie dostaje teraz ciagle komunikat "mieszanka zbyt bogata" ...
Jakby ktoś z kolegów miał jakiekolwiek doswiadczenie z ta instalacja to chetnie wyslucham rad.
Najlepsze jest to ze przed wybraniem sie do gazownikow wyskakiwal mi blad w stylu "mieszanka zbyt uboga" a po ich grzebaniu w elpigazie dostaje teraz ciagle komunikat "mieszanka zbyt bogata" ...
Jakby ktoś z kolegów miał jakiekolwiek doswiadczenie z ta instalacja to chetnie wyslucham rad.
Re: AG SGI Holenderska instalacja problem
Jeżeli nie masz interfejsu i nie podpinasz się pod komputer w celu regulacji to nie powinieneś kręcić nic przy reduktorze.dam_1 pisze:możesz mi powiedzieć w którą stronę powinno się kręcić tą śrubką żeby zmniejszyć dawkę gazu? Najlepiej może o ile stopni ją obrócić ?
W sekwencji dawką gazu steruje komputer. Na reduktorze ustawiasz ciśnienie a potem podczas regulacji ustawiasz mnożnik
(mnożnik x czas wtrysku benzyny = czas wtrysku gazu przy ustawionym wcześniej ciśnieniu). Zatem jeżeli zmienisz ciśnienie od tak w ciemno po prostu rozregulujesz instalację.
Czyli teraz masz gorzej dla silnika. Błąd o mieszance zbyt bogatej świadczy o tym że na gazie jest ubogo (sonda próbuje wzbogacić mieszankę ale przekracza swój górny limit pracy i stad błąd ,,mieszanka zbyt bogata". Jeżdżenie na gazie gdy jest ubogo w ostateczności skutkuje wypaleniem zaworów.dam_1 pisze:Najlepsze jest to ze przed wybraniem sie do gazownikow wyskakiwal mi blad w stylu "mieszanka zbyt uboga" a po ich grzebaniu w elpigazie dostaje teraz ciagle komunikat "mieszanka zbyt bogata" ...
Rada jest taka że masz 3 wyjścia:dam_1 pisze:Jakby ktoś z kolegów miał jakiekolwiek doswiadczenie z ta instalacja to chetnie wyslucham rad
1. Kupić interfejs i nauczyć się samemu regulacji
2. Wejść na http://www.lpg-forum.pl założyć temat i znaleźć montażystę który ogarnia tę instalację
3. Zmienić sterownik gazu
Re: AG SGI Holenderska instalacja problem
Odgrzeję trochę starego kotleta.
Wziąłem się za naprawę mojego reduktora, kupiłem zestaw naprawczy w tej firmie : http://nagaz24.pl/zestaw-naprawczy-ag-s ... ,p,pl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niestety chyba ten zamiennik jest totalnym kiczem ponieważ po wymianie membrany samochód przestał trzymać wolne obroty na gazie, co więcej zaczynają się z niego wydobywać dziwne dźwięki a rurka gumowa która odchodzi od reduktora i łączy się z jakąś inna od podciśnienia kolektora wydziela duże ilości gazu (gdzieś ktoś na forum pisał że tamtędy w ogóle nie powinien gaz lecieć).
Ktoś ma pomysł co może być nie tak?, nadmienię tylko że membrana która miała być ok tak naprawdę idealnie nie pasowała na reduktorze ....
Wziąłem się za naprawę mojego reduktora, kupiłem zestaw naprawczy w tej firmie : http://nagaz24.pl/zestaw-naprawczy-ag-s ... ,p,pl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niestety chyba ten zamiennik jest totalnym kiczem ponieważ po wymianie membrany samochód przestał trzymać wolne obroty na gazie, co więcej zaczynają się z niego wydobywać dziwne dźwięki a rurka gumowa która odchodzi od reduktora i łączy się z jakąś inna od podciśnienia kolektora wydziela duże ilości gazu (gdzieś ktoś na forum pisał że tamtędy w ogóle nie powinien gaz lecieć).
Ktoś ma pomysł co może być nie tak?, nadmienię tylko że membrana która miała być ok tak naprawdę idealnie nie pasowała na reduktorze ....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości