1. Kiedy wymienione filtry gazowe? Filtr powietrza czysty?
2. Jaki przebieg ma instalacja?
3. Ile wcześniej palił?
4. W jaki sposób auto zostało wcześniej wyregulowane?
- sprawdzić ciśnienie w oponach
- sprawdzić opory toczenia (czy żadne kolo nie blokuje)
- sprawdzić czujnik temperatury czy dobrze pokazuje do ecu silnika
- sprawdzić sondę lambda (odhacz w programie wszystkie ptaszki po prawej stronie i zostaw tylko ten przy sondzie lambda 1)
Niech auto pracuje na benzynie i zobacz jak wykres się rysuje, ewentualnie wrzuć tutaj do oceny
- jeżeli te mapki nie są zaraz po regulacji to nie ma sensu się na nich opierać, one są aktualne tylko w czasie regulacji
- sprawdzić termostat (chyba że auto było nierozgrzane kiedy był robiony screen)
No i te Valteki
Lubią się rozkalibrować (ich wada), potem problemy, a to spalanie, a to szarpanie a to inne cuda na gazie.
Na razie odpowiedz na pytania i sprawdź to co powyżej, ale w ostateczności pewnie i tak wyjdzie na to że Valteki podupadły i będziesz musiał pomyśleć o zmianie na wtryski, które nie wymagają kalibracji (np. Reg Fast)