Strona 1 z 1

1.6 RF 2E2 potrzebna pomoc

: czw kwie 10, 2014 11:54
autor: Pajk
Witam,

zakupiłem sobie ostatnio Gofera 2 1.6 RF z LPG rocznik 87:).
1) muszę kręcić dość długo zanim odpalił (na zimnym)
2) trzymał wysokie obroty na zimnym 1200, a po rozgrzaniu 2500-3000 na biegu jałowym (benzyna i lpg to samo zachowanie)

wiec postąpiłem następująco:

1) sprawdzałem wężyki podciśnienia, kilka było uszkodzonych więc je wymieniłem, ale w górnej części gaźnika nie ma króćca do którego miałbym podłączyć wężyk (zaznaczone na foto w kółeczku), czy to jest ok?? czy może góra gaźnika nie jest od tej podstawy??
" onclick="window.open(this.href);return false;

2) sprawdziłem również wax element czy nie jest zakamieniony, okazało się, że jeden z króćców przez który powinna przepływać ciecz była zaślepiona jakimś silikonem (przypuszczalnie silikon do uszczelek).

3) znalazłem również nieszczelność przy membranie pompki przyspieszenia (czy ona ma wpływ na prace silnika w momencie zasilania LPG), zamówiłem zestaw naprawczy na który jeszcze czekam

4) przesłona rozruchowa była ustawiona w pionie i nie stawiała żadnego oporu, więc ją ustawiłem zgodnie z informacjami znalezionymi na forum

Teraz silnik odpala tylko podczas pompowania pedałem gazu, po odpaleniu nie utrzymuje obrotów, gaśnie jeśli nie będę trzymał lekko wciśniętego pedału gazu, dziej się tak samo na benzynie jak i na gazie. Czy powinienem próbować go podregulować czy najpierw wymienić tą mębrane??

3) przesłona rozruchowa cały czas była w pionie i nie stawiała, żadnego oporu, więc ją wyregulowałem zgodnie z tym co znalazłem na forum

4) znalazłem też nieszczelność pod pokrywką przepony pompki przyspieszenia (czy ona ma wpływ na działanie silnika w momencie zasilania gazem??), więc zamówiłem zestaw naprawczy, na który jeszcze czekam

Teraz, aby odpalić muszę pompować pedałem gazu, a po odpaleniu muszę utrzymywać obroty pedałem gazu inaczej samochód zgaśnie (obroty na jałowym spadają do zera, obojętnie czy silnik jest zimny, ciepły na

1.6 RF 2E2 potrzebna pomoc

: czw kwie 10, 2014 15:32
autor: SKORPION4
Jesli puszcza mębrana to jak juz ja zamowiles to poczekaj na nia i wymien ja
wtedy dokonaj regulacji w tym momencie bedzie to bezcelowe bo ustawisz bedzie chodzil a na zajutrz
bedzie swirowal
pompka ma wplyw na dzialanie silnika jesli jest faktycznie ta nieszczelnosc usun ja
daj znac jak juz bedziesz mial te graty
pozdr

1.6 RF 2E2 potrzebna pomoc

: wt kwie 15, 2014 17:16
autor: Pajk
Ok, dostałem cały zestaw uszczelek, w czasie oczekiwania na nie załatwiłem sobie drugi gaźnik (trochę wybrakowany), który posiada w górnej części miejsce do podłączenia podciśnienia. Czy powinienem zamienić górną część gaźnika na tą z podłączeniem podciśnienia czy zostawić tak jak jest, czyli bez (zdjęcie w poprzednim poście)??


Wymieniłem uszczelki i membrany, górę gaźnika zostawiłem bez podciśnienia ( sprawdziłem jej numer i niby ta cześć jest od silnika 1.8 ) odpaliłem i cyka, pozostał tylko problem obrotów, na zimnym 1800-1900 rpm, a na ciepłym 1100-1200 rpm.

Czy regulacje wolnego biegu jałowego przeprowadza się na zimnym silniku??

I co może być powodem dymienia na biało??

Wydaje mi się, ze uszczelka pod głowicą, ale nie jestem pewny.

Z tego co wyczytałem to siłownik zaworu trójpołożeniowego powinien być w schowany gdy silnik jest rozgrzany oraz gdy jest wyłączony, a wysunięty gdy się go odpal na zimnym.


Pojeździłem trochę i pojawiły się nowe objawy, mianowicie silnik zimny kręci się na około 2000 rpm, gdy zacznie łapać temperaturę to zaczyna pracować nie równo, gdy już się nagrzeje to nie trzyma obrotów i gaśnie.
Sprawdzałem wszystko według porady "Niedomaganie 2e2" i wszystko jest ok.

Proszę o jakąś poradę, podpowiedź czy wskazówkę co jeszcze powinienem zrobić lub wyregulować, bo już nie mam pojęcia co może być. :banghead:

https://drive.google.com/file/d/0B74xtT ... sp=sharing

1.6 RF 2E2 potrzebna pomoc

: sob kwie 19, 2014 00:22
autor: Paweł Marek
co do regulacji przepustnicy rozruchowej, sprawdź czy działa bimetal w kopułce urządzenia rozruchowego inaczej bez sensu nic nie wyregulujesz i membrana siłownika pull down musi być cała o tym nie piszesz . Przepustnica rozr. na zimnym wyłączonym musi być zamknięta, jeśli nie jest to albo kopułka jest totalnie źle przekręcona albo sprężyna bimetalowa się zepsuła - często wypada z mocowanie zdejm tą kopułkę zobacz.
Co do podwyższony wolnych - przetestuj działanie zaworu elektroczasowego, czyli po prostu odłącz jego wężyki i zaślep je od strony gaźnika , ustąpią wysokie wolne to jest winien.
Potem pytasz o tzw podwyższone obroty biegu jałowego, to się ustawia na ciepłym silniku na 3000/min opisane na forum jest - i od tej czynności zaczyna się wszelkie regulacje pod warunkiem że gaźnik jest sprawny, a do pewności co do tego masz jeszcze daleką drogę.
Jeśli element woskowy niema grzania to muszą być za wysokie wolne, a nie wyjaśniłeś czy to naprawiłeś, w końcu nawet jeśli jest to grzanie to zużywanie waxu własnie tym się objawia że trzyma za wysokie wolne, można to podregulować, opisy i fotki dawałem poszukaj, poznasz po tym że mimo iż schowany trzpień siłownik 3-poł. nie dotyka do wkrętu regulacyjnego w blaszce połączonej z przepustnica I-stopnia, to obroty sa za wysokie

1.6 RF 2E2 potrzebna pomoc

: sob kwie 19, 2014 08:24
autor: Pajk
Bimetal działa, przepustnica rozruchowa jest zamknięta gdy silnik jest wyłączony, w momencie uruchomienia zimnego silnika uchylona na 4 mm, maksymalnie otwarta gdy ciepły.

Element woskowy wyczyściłem i działa.

Sprawdzę jeszcze ten zawór czasowy.


ok. sprawdzony. Jest tak, że jak zdejmę ten wężyk (kolor czerwony na foto) to obroty lecą w górę (trzpień 3P się wysuwa), gdy go zatkam to wraca do poprzedniego stanu.

" onclick="window.open(this.href);return false;


A i pulldown też działa.

1.6 RF 2E2 potrzebna pomoc

: sob kwie 19, 2014 12:21
autor: Paweł Marek
Ustawiaj podwyższone obroty biegu jałowego. Zdejmujesz jeden z wężyków z tylu od siłownika 3-poł. forum pokaże który, w tym momencie siłownik się wysuwa i podnosi obroty, ustawiasz je kręcąc wkrętem opartym o trzpień siłownika na 3000, potem skład mieszanki i regulacja zwykłych wolnych śrubą z tyłu siłownika 3-poł., pisz efektach. Jeszcze trzeba ci pewności o szczelności podstawki gaźnika - test z dezodorantem.

1.6 RF 2E2 potrzebna pomoc

: sob kwie 19, 2014 14:17
autor: Pajk
Podwyższone ustawione na 3000 +/- 50. Mieszanka ustawiona, ale równa praca silnika jest przy 1200 rpm, na 950 rpm pracuje nierówno, natomiast śruba z tyłu siłownika 3P nic nie zmienia.

Wkręcałem, wykręcałem i bez zmiany, czyżby uszkodzony siłownik 3P??

1.6 RF 2E2 potrzebna pomoc

: sob kwie 19, 2014 21:24
autor: Paweł Marek
dotyka wkręt regulacyjny do trzpienia siłownika na ciepłym silniku? Jeśli tak to regulacja z tyłu siłownika 3p musi zmieniać wolne obroty. Próbuj regulacji składu mieszanki, sprawdź membranę zaworu wzbogacania mieszanki

1.6 RF 2E2 potrzebna pomoc

: sob kwie 19, 2014 21:34
autor: Pajk
Na ciepłym silniku trzpień zaworu 3P jest schowany .

jutro sprawdzę i ewentualnie wymienię membranę wzbogacenia.

Okazało się, że była nieszczelność uszczelki przy membranie wzbogacania mieszanki, oczywiście nieszczelność usunięto po przez wymianę wadliwej uszczelki.

Problem teraz jest taki, że silnik gaśnie i za hu nie mogę ustawić obrotów na 3000/min maksymalnie 2200/min (koniec gwintu na śrubie), a po ponownym podłączeniu wężyka, siłownik 3P się chowa, a silnik gaśnie!!

Gdzie może być problem??

Próba z dezodorantem nie wykazała nieszczelności podstawy gumowej, pulldown działa, bimetal od ssania działa, elektrozawór działa, 3P działa, wax działa, pompka przyspieszenia działa .... nie wiem co jeszcze sprawdzić...

1.6 RF 2E2 potrzebna pomoc

: śr kwie 23, 2014 19:35
autor: Pajk
Nikt nie ma pomysłu w czym może być problem??? :rozpacz:

1.6 RF 2E2 potrzebna pomoc

: czw kwie 24, 2014 20:37
autor: Pajk
OK. problem rozwiązany. Okazało się, że uszkodzony był zawór termiczno-czasowy ( źle go sprawdziłem :blush: ), wystarczyło go rozebrać i wyczyścić. :okej: Teraz mogę śmigać moim Goferem :smoke:

Dzięki za pomoc zainteresowanym i powodzenia.