Strona 2 z 7

POMOCY!!!!

: pn sty 22, 2007 18:40
autor: major000
Mam juz od dłuższego czasu problem który mi spędza sen z powiek:( mianowicie chodzi o wolne obroty. mam golfa 2 GT, silnik 1.8 gaźnik. zamontowana jest instalacja gazowa Lovato, rok temu założony nowy parownik i butla ze starego sprzetu zostały tylko przewody. wszystko było OK dopóki przy wymianie filtra gazu "zdolny mechanik" nierozregulował mi gazu:( od tamtej pory nie mam wolnych obrotów. zimny silnik trzyma obroty ale jak sie tylko zagrzeje praktycznie gaśnie. jeśli na parowniku skręce gaz to obroty są w miare ale auto ledwie jedzie! prosze o rade gdzie mam szukac usterki bo nikt mi tego nie moze zrobić, z góry dziękuje
Major

: pn lut 05, 2007 13:18
autor: Boczek
evolution, hej mam problem ze swoja vr6 pali mi duzo gazu mam przy nim sekwencyjny wtrysk gazu straszny mul jest poradz mi cos??

: wt lut 06, 2007 15:57
autor: szwendak
WITAM! MAM TAKI MALY PROBLEM: MIANOWICIE ZAUWAZYLEM,ZE JAK MAM MNIEJ GAZU W BUTLI( TAK PO NIZEJ POLOWY) MOJ GOLFIK ZBIERA SIE GORZEJ
NIE MAM POJECIA DLACZEGO TAK SIE DZIEJE( ZLA REGULACIA?)
JESLI KTOS BY WIEDZIAL JAK TO POPRAWIC BYLBYM WDZIECZNY
GOLFIK 1.6PN
POZDRAWIAM I DZIEKUJE

: ndz lut 25, 2007 20:14
autor: piwosz24
super opis wielkie dzienki

: sob mar 31, 2007 23:17
autor: szadek
Pytanie do znawców lub posiadaczy owych instalacji. dopiero co kupiłem mojego golfa GTI 2.o 8v i chciałbym go zagazować. Podobno ma świetnie nadający się do tego silnik.
Tlko teraz jaką instalację założyć. jak dzwonię do serisów to tam dają mi najdroższą - czyli sekwencja - a mi jak to zwylke bywa, zależy na szczędnościach..
Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedzi...
Maciej

: ndz kwie 01, 2007 01:09
autor: evolution
szadek pisze:Pytanie do znawców lub posiadaczy owych instalacji. dopiero co kupiłem mojego golfa GTI 2.o 8v i chciałbym go zagazować. Podobno ma świetnie nadający się do tego silnik.
Tlko teraz jaką instalację założyć. jak dzwonię do serisów to tam dają mi najdroższą - czyli sekwencja - a mi jak to zwylke bywa, zależy na szczędnościach..
Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedzi...
Maciej
jak zalezy na oszczednosciach to bylo tdi wziac. sekwenja dobrze radza, sluchac

: ndz kwie 01, 2007 18:17
autor: tstrzala
Witam evolution i proszę o poradę
Ze względu że LPG woli zimne powietrze to ostatnio odłączyłem w swoim golfiku III rurę od kolektora wydechowego która doprowadza ciepłe powietrze do filtra powietrza.

Niedługo bede wyjeżdzał do Anglii, wiadomo że nie cały czas będe jechał na LPG , zwłaszcza w Niemczech. Będę zmuszony do jazdy na PB i o tóż moje pytanie polega na:
Czy ze względu że silnik zasysa zimne powietrze to na benzynie będzie więcej palił. A jeżeli tak to o ile???

pozdrawiam i proszę o poradę

: ndz kwie 22, 2007 21:39
autor: gwizdek
Widzę ,że można tutaj poczytać fajne porady na temat lpg.Mam golfa 91 r 1.3 na pełnym wtrysku i mam założoną instalację sterowaną komputerem (jakiś V-MAX)Nie znam się na tym komletnie ale chciałbym uzyskac info czy mozna przy takiej instalce zapalać tylko na samym gazie bez jakiegoś zbednego czekania aż cos tam zgaśnie lub mrygnie . I jeszcze jedno czy do tego typu silnika można założyć instalkę taką zwykłą nie sterowaną komputerem .Gazownik straszył mnie że zaraz mi to strzeli i naraże się na koszty z zakupem przepływomierza .Możecie mi coś doradzić ?

: ndz kwie 22, 2007 22:55
autor: Q.bak
evolution, opiś świetny ale nie wspomniałeś nic o regulacji instalki pierwszej generacji. Jak najlepiej wyregulować ją domowymi sposobami (czyli bez analizatora spalin).
Spotkałem sie z opisem, że na biegu jałowym śrubą na parowniku kręcimy żeby wyczuć momenty przygasania silnika (mieszanka zbyt bogata/uboga) i wybieramy mniej więcej środek. potem ktoś naciska na pedał gazu i ustala obroty na ok 3tyś a my wkręcamy śrube na wężu łączącym parownik z mixerem i jak zauważamy spadek obrotów to odkręcamy o jeden obrót. Regulacji biegu jałowego nie pamiętam ale nie było to chyba jakoś specjalnie opisane.
Czy ta metoda jest dobra?
Jak Ty regulujesz takie instalki?

: pn kwie 23, 2007 17:00
autor: toffic
Q.bak pisze:Spotkałem sie z opisem, że na biegu jałowym śrubą na parowniku kręcimy żeby wyczuć momenty przygasania silnika (mieszanka zbyt bogata/uboga) i wybieramy mniej więcej środek. potem ktoś naciska na pedał gazu i ustala obroty na ok 3tyś a my wkręcamy śrube na wężu łączącym parownik z mixerem i jak zauważamy spadek obrotów to odkręcamy o jeden obrót. Regulacji biegu jałowego nie pamiętam ale nie było to chyba jakoś specjalnie opisane.
Czy ta metoda jest dobra?
Jak Ty regulujesz takie instalki?
zależy czy masz reduktor z regulacją tylko tzw."czułości" czy jeszcze ma drugą śrube do kanału obejściowego. Np wszystkie ORYGINALNE Lovato mają 2śruby a ich podróbka Lovtec tylko jedną. BRC ATEco czy Techno też mają po 2śruby, Emmegas (czesto występujacy w starszych ElpiGaz-ach) jedną.
Co do wykorzystania funkcji Cut-off do uzyskiwania mieszanki ekonomicznej ja robie to troszke inaczje: ustwiam próg sondy na 0.46-48V, Cut-off ustawiam jako włączony po przekroczeniu prędkości obrotowej (nie mniej niż 1400) i uzyskaniu przez TPS (lub lepiej MAPsensor) wartości większej niż na wolnych obrotach. O lie?? to niestety trzeba sprawdzić podczas jazdy z laptopem w samochodzie (nie może dojść do sytuacji gdy np. z powodu przeciąenia silnika wartość MAP spadnie do poziomu załączania cut-offa w czasie jazdy). natomiast dla uzyskania max mocy wykorzystuje opcje Otwarcie.
Oczywiscie aby II generacja gazu działała właściwie to należy wyregulować najpierw reduktor przy odpowiednio dobranym mikserze i reduktorze bo II generacja tylko KORYGUJE a nie dawkuje ilością gazu podawanego z reduktora, więc jeśli redutor jest do bani ustawiony to krokówka może niewiele zmienić

: pn kwie 23, 2007 22:29
autor: Q.bak
toffic, instalka to BRC i ma 2 śruby: jedną do regulacji wolnych obrotów a drugą do naciągu sprężyny membrany - czyli regulacji składu mieszanki.
Masz jakieś sprawdzone sposoby regulacji?

: pn kwie 23, 2007 22:39
autor: toffic
Pytanie jeszcze jakie BRC. Co do regulacji to wolne ustawiam tak: wkręcam do oporu śrube
Q.bak pisze:do regulacji wolnych obrotów
i tą do naciągu ustawiam tak aby silnik chodził ale na zubożónej wieszance i wtedy odkręcająć pierwszą śrube regulej skład na 1.05-1.10. Bez analizatora to będzie dość niedokłądne i utrudnione. Póżniej śrubą na wężu ustawiam skład przy obrotach max momentu, sprawdzam ponownie prace na wolnych i ew. koryguje. Jeśli chcesz to robic bez analizatora (nie polecam) to można się posłużyć wartością podciśnieia w dolocie ale to nie jest proste i wymaga pewnej wprawy

: wt kwie 24, 2007 19:11
autor: evolution
toffic pisze:Pytanie jeszcze jakie BRC. Co do regulacji to wolne ustawiam tak: wkręcam do oporu śrube
Q.bak pisze:do regulacji wolnych obrotów
i tą do naciągu ustawiam tak aby silnik chodził ale na zubożónej wieszance i wtedy odkręcająć pierwszą śrube regulej skład na 1.05-1.10. Bez analizatora to będzie dość niedokłądne i utrudnione. Póżniej śrubą na wężu ustawiam skład przy obrotach max momentu, sprawdzam ponownie prace na wolnych i ew. koryguje. Jeśli chcesz to robic bez analizatora (nie polecam) to można się posłużyć wartością podciśnieia w dolocie ale to nie jest proste i wymaga pewnej wprawy
tak na pewno brc dobrze4 wyreguujesz
naciag membrany odkrecasz tak dlugo az po przygazowce sie nie zdlawi, ale tak zeby na wolnych chodzil poprawnie, srube wolnych obrotow zostaw wykrecona 3 do 5 zwoi, wykrecasz do momentu az bedzie po gwaltownycm dodaniu gazu sie wkrecal a pozniej wyregiuluj sklad na wolnych. na koniec korekta sruba na wezu...( jak znam zycie wiekszosc brc po jakims przebiegu juz sie zacina na dzwigienkach i jest kibel

: wt kwie 24, 2007 20:41
autor: toffic
evolution pisze:jak znam zycie wiekszosc brc po jakims przebiegu juz sie zacina na dzwigienkach i jest kibel
Techno tak w Eco troche z tym lepiej