Nie odpala gdy zimny na LPG
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nie odpala gdy zimny na LPG
Cześć
Jestem tutaj nowy i nie wiem, czy dobrze zamieściłem ten temat.
Przechodząc do sedna sprawy - Mam w posiadaniu Golfa 2 1.3 o oznaczeniu silnika NZ, mam go na pełnym wtrysku, na razie jestem zmuszony na odpalaniu na LPG, gdy rano próbuje odpalić silnik, to nie mogę go odpalić, tak jak by się zalewał, dopiero gdy go przepalę (odłączam kabel od reduktora, przekręcam stacyjke, gaz do dechy, załapie podpinam i gaz do dechy) to odpala, ale znów gaśnie na niskich, po przejechaniu 1km chodzi już ok, czasami ma tak, że chodzi nierówno, lub dławi się i gaśnie, męczy mnie to, bo czasami można dostać furii, tym bardziej od rana jak się człowiek śpieszy do pracy Macie jakieś pomysły, co może mu się dziać ? Wymieniałem już czujnik ssania, ale to nic nie pomogło. Spalanie ma też różne, bo czasami spali 8.5 w trasie, a ma tak, że po przejechaniu 180 km brakuje mu gazu (butla 35 litrów).
Jestem tutaj nowy i nie wiem, czy dobrze zamieściłem ten temat.
Przechodząc do sedna sprawy - Mam w posiadaniu Golfa 2 1.3 o oznaczeniu silnika NZ, mam go na pełnym wtrysku, na razie jestem zmuszony na odpalaniu na LPG, gdy rano próbuje odpalić silnik, to nie mogę go odpalić, tak jak by się zalewał, dopiero gdy go przepalę (odłączam kabel od reduktora, przekręcam stacyjke, gaz do dechy, załapie podpinam i gaz do dechy) to odpala, ale znów gaśnie na niskich, po przejechaniu 1km chodzi już ok, czasami ma tak, że chodzi nierówno, lub dławi się i gaśnie, męczy mnie to, bo czasami można dostać furii, tym bardziej od rana jak się człowiek śpieszy do pracy Macie jakieś pomysły, co może mu się dziać ? Wymieniałem już czujnik ssania, ale to nic nie pomogło. Spalanie ma też różne, bo czasami spali 8.5 w trasie, a ma tak, że po przejechaniu 180 km brakuje mu gazu (butla 35 litrów).
Nie odpala gdy zimny na LPG
Przed rannym odpalaniem polej parownik gorącą wodą, nie wrzątek, ale niech będzie mocno gorąca. Powinien zapalić na LPG wtedy
Nie odpala gdy zimny na LPG
Sprawdziłem dokładnie parownik, od stóp do głów - przepuszcza w dużych ilościach gaz, dlatego z rana się zalewał. Może to też być powód dla którego nie ma ssania ?
- ace-mati
- VWMANIAK
- Posty: 689
- Rejestracja: śr paź 24, 2007 17:33
- Lokalizacja: Czarna Białostocka
- Kontakt:
Nie odpala gdy zimny na LPG
Odpalając na gazie zimny silnik sam prawdopodobnie uszkodziłeś parownik
Ssania nie masz na benzynie czy lpg?
Ssania nie masz na benzynie czy lpg?
Nie odpala gdy zimny na LPG
Ssania nie mam na lpg, na razie pompy nie mam zamontowanej, kupiona mam, ale w poniedzialek bede ja montowal, zobaczymy co wyjdzie jak zamontuje benzyne, mam nadzieje, ze ta druga pompa tez nie siadla, jeszcze a propo pompy co mam w zbiorniku, ona gdy jest nieuzywana i nie ma w niej benzyny to tez moze sie uszkodzic ?
- ace-mati
- VWMANIAK
- Posty: 689
- Rejestracja: śr paź 24, 2007 17:33
- Lokalizacja: Czarna Białostocka
- Kontakt:
Nie odpala gdy zimny na LPG
Ssania na lpg nie będzie, ponieważ to oddzielny układ zasilania, a po za tym lpg nie służy do odpalania na zimnym silniku...
Co do pompy w zbiorniku jeśli nie masz w niej paliwa, a jest podłączona to może się zatrzeć...
Co do pompy w zbiorniku jeśli nie masz w niej paliwa, a jest podłączona to może się zatrzeć...
-
- Mały gagatek
- Posty: 125
- Rejestracja: sob paź 20, 2012 11:18
Nie odpala gdy zimny na LPG
W ogóle czy tylko w opisywanym przypadku mk2 z silnikiem 1.3 ?Ssania na lpg nie będzie
Re: Nie odpala gdy zimny na LPG
Pompe mam wymontowana i na chwile obecna tylko lezy, wiec nie powinna sie zatrzec. A z patownikiem co moge zrobic ? Zestaw naprawczy czy nowy parownik ?
Zapewne w kazdymniezalogowany pisze:W ogóle czy tylko w opisywanym przypadku mk2 z silnikiem 1.3 ?Ssania na lpg nie będzie
Nie odpala gdy zimny na LPG
Jak możesz mieć ssanie na LPG skoro LPG jakie by nie było skonstruowane jest do pracy na już rozgrzanym silniku... Ssanie było jest i będzie, ręczne czy automatyczne, do odpalania zimnego silnika.
Tak, możesz zatrzeć pompę paliwa w baku, a nawet bym rzekł że jest to wysoce prawodpodobne, tym pompom w mk2 naprawdę niewiele trzeba. Mi się zatarła w 1.3 NZ właśnie jak zepsuły się zegary i pokazywał że jest jeszcze waha a już nie było. Długo dochodziłem że to przez pompę samochód często gaśnie (w szczególności jak pojeździ już). Dobrze że chociaż partiami podawała bo tą pompę ciśnieniową w małym boxie też bym utłukł, na szczęście się uchowała.
Tak, możesz zatrzeć pompę paliwa w baku, a nawet bym rzekł że jest to wysoce prawodpodobne, tym pompom w mk2 naprawdę niewiele trzeba. Mi się zatarła w 1.3 NZ właśnie jak zepsuły się zegary i pokazywał że jest jeszcze waha a już nie było. Długo dochodziłem że to przez pompę samochód często gaśnie (w szczególności jak pojeździ już). Dobrze że chociaż partiami podawała bo tą pompę ciśnieniową w małym boxie też bym utłukł, na szczęście się uchowała.
___
Nie odpala gdy zimny na LPG
Ale rozumiem, gdy lezy i czeka na zamontowanie to nic sie jej nie stanie ?
Wlasnie chodzi o to, ze mam ssanie automatyczne i sie dziwilem, dlaczego nie ma ssania.
Wlasnie chodzi o to, ze mam ssanie automatyczne i sie dziwilem, dlaczego nie ma ssania.
Nie odpala gdy zimny na LPG
Nie, nic jej się nie stanie, nie może się kręcić na sucho. Benzyna ją smaruje i odbiera z niej ciepło.
___
Nie odpala gdy zimny na LPG
Zobaczymy, czy bedzie chodzil na benzynie, mam wielka nadzieje, ze ta pompe co kupilem to bedzie dzialac.
-
- Mały gagatek
- Posty: 125
- Rejestracja: sob paź 20, 2012 11:18
Nie odpala gdy zimny na LPG
A widzisz, u mnie jest czy to na benie czy na gazie, nie ma różnicy (rzecz jasna chodzi o ustawienia) więc nie wprowadzajmy ludzi w błąd.Jak możesz mieć ssanie na LPG skoro LPG jakie by nie było skonstruowane jest do pracy na już rozgrzanym silniku.
Nie odpala gdy zimny na LPG
Och tak? To bardzo ciekawe, może oświecisz mnie jak działa przy okazji. W swoim podpisie masz "vento 1.8 ABS" czyli następca RP, 1.8 na monowtrysku. Z tego co się orientuję to masz podanie gazu prosto nad kolektory ssące, masz mikser wciśnięty w ciągu podstawka monowtrysku-monowtrysk. I gdzie tam masz jakieś ssanie do LPG niby? Uważasz że nagle gaz wylatuje Ci tymi samymi kanalikami co benzyna, czy tak? Bo to że masz LPG II gen z attuatorem i korzysta z czuników silnika to nie jest ssanie tylko dostosowanie składu mieszanki tak jak robi to każdy silnik na wtrysku benzyny porównując dane czujników z mapą...
@Szkudnik7 - aha, tak mi się przypomniało, pompa chodzi chyba niezależnie od tego czy jeździsz na LPG czy nie, na pewno kręci chwilę przy każdym przełączeniu kluczyka na zapłon. Zatem jeśli jeździsz cały czas na LPG o suchym totalnie baku to też się pompa może zatrzeć. Dlatego zawsze nawet jeżdżąc na LPG trzyma się minimalny chociaż stan rezerwy paliwa, na pewno w II.
@Szkudnik7 - aha, tak mi się przypomniało, pompa chodzi chyba niezależnie od tego czy jeździsz na LPG czy nie, na pewno kręci chwilę przy każdym przełączeniu kluczyka na zapłon. Zatem jeśli jeździsz cały czas na LPG o suchym totalnie baku to też się pompa może zatrzeć. Dlatego zawsze nawet jeżdżąc na LPG trzyma się minimalny chociaż stan rezerwy paliwa, na pewno w II.
___
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości