Regulacja parownika

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tomek3416
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz wrz 01, 2013 22:49
Lokalizacja: Cieszyn

Regulacja parownika

Post autor: Tomek3416 » pn sty 20, 2014 02:15

Witam.
Obrazek
Mam taki parownik.

Do czego służą śruby nr. 1 i 2?
Napięcie membrany, ciśnienie gazu, wolne obroty? Nie ruszałem ich bo nawet nie wiem co się nimi reguluje :)

Do króćca nr 3 nie mam nic podłączone, do czego on służy?



niezalogowany
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob paź 20, 2012 11:18

Regulacja parownika

Post autor: niezalogowany » pn sty 20, 2014 19:13

http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Number=279481038" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
c-master
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: pn sty 11, 2010 17:30
Lokalizacja: Lublin / Jabłonna

Regulacja parownika

Post autor: c-master » pt sty 24, 2014 01:31

Dokładnie jak powyżej.
3 - jest do podciśnienia, ale to się stosuje do gaźnikowców.


było już ich trochę ....
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Regulacja parownika

Post autor: Paweł Marek » sob sty 25, 2014 14:49

A Nie od kompensacji, nie trzeba do golfa podpinać, podciśnienie do gaźnikowców jest w innych parownikach i z drugiej strony i do czego innego służy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Thelesia1987
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: śr sty 27, 2010 17:46
Lokalizacja: złotów
Kontakt:

Regulacja parownika

Post autor: Thelesia1987 » ndz sty 26, 2014 10:05

tak jak Paweł Marek pisze,3 nie podłączasz(zostawiasz jak jest) gdybyś miał silnik na wtrysku mechanicznym bądż innym musiałbyś to podłączyć pod kolektor ssący a do gaznika zostawiasz jak jest...
2-membrama
1-dawka gazu


złomek

Awatar użytkownika
Tomek3416
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz wrz 01, 2013 22:49
Lokalizacja: Cieszyn

Regulacja parownika

Post autor: Tomek3416 » śr lut 19, 2014 02:01

No więc tak przed regulacjami parownika spalanie miałem 12-13l w mieście przy normalnym jeżdżeniu. W trasie przy prędkościach 100-120km/h nigdy nie zszedł poniżej 11l.

Przykręciłem śrubę na parowniku o ok. 1/2 ...3/4 obrotu w prawo (dokręciłem), silnik dostaje mniej paliwa ale jedzie żwawiej, większy moment na niskich obrotach a przy tym "idzie jak powinien".

Za tydzień będę miał dostęp do analizatora spalin, jakiś taki lepszy bo pokazuje chyba 6 parametrów w tym współczynnik lambda. Nastawić tak, żeby w jak największym zakresie obrotów lambda było ok 1?

Śrubka od bypassu na parowniku (ta mała) nastawiona tak, żeby po odpaleniu przy ok. 2-3*C trzymał obroty. Na gorącym wolne obroty są na poziomie ok. 1000-1100 obrotów.

Ile powinien palić taki silnik 1,6 RF gazu tak pi razy oko?

Mam odpięty wąż podciśnienia od aparatu zapłonowego i zaślepiony. Zapłon ponoć nastawiony przez poprzedniego właściciela już bez podciśnienia. Auto chodzi i zapala jak najbardziej ok, w mrozy też.



Awatar użytkownika
Isopax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw maja 22, 2014 19:49
Lokalizacja: Gniezno

Re: Regulacja parownika

Post autor: Isopax » pt sty 23, 2015 10:29

Tomek3416 pisze: Ile powinien palić taki silnik 1,6 RF gazu tak pi razy oko?
Trasa 7, miasto 11-12



ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości