Golf II 1.3kat LPG falujące obroty

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krisLLU
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lis 25, 2014 19:09

Golf II 1.3kat LPG falujące obroty

Post autor: krisLLU » wt lis 25, 2014 20:43

Pacjent: golf II 1.3kat 90r na ''pełnym wtrysku'' z instalacją lpg 274tyś. Na zegarze w tym 120 na lpg, a ile w rzeczywistości tego nikt nie wie. Kupiony miesiąc temu, więc dopiero zgłębiam się w budowę tego bolidu . Większość rzeczy robię sam, a jak nie mam czasu to kumpla mechanika proszę o pomoc. Jeżeli ktoś napisze oddać do mechaniora, puścić do Żyda na ‘’przelew’’, bo i tak to nie będzie jeździć tak jak powinno, to dzięki za pomoc 

Wymieniłem:czujnik temp. Cieczy(ten niebieski), filtr powietrza, filtr paliwa, filtr gazu, olej, płyn chłodniczy, rozrząd, UPD(mieszał płyn w chłodnicy z olejem i grzał się), zregenerowałem rozrusznik(szczotkotrzymacz i tuleja, ta wewnętrzna w ‘’kapturku”-tej drugiej w skrzyni nie ruszałem, bo wyglądała na dobrą) i dałem nowy akumulator. Ponadto wyczyściłem cały dolot, krokowca i zrobiłem jego adaptację.
Problem polega na tym, że na zimnym odpala na PB lecz zaczyna nierówno pracować i gaśnie(po ponownym odpaleniu jest ok.) Czy jest zimny czy rozgrzany to podczas ruszania poszarpuje- tak jakbym wrzucił za wysoki bieg, tak samo podczas jazdy(przy redukcji jak przyśpieszam)-spalania nie liczyłem.Zaznaczam, że przy jaździe na LPG tego poszarpywania nie ma. Kable jak kopułka z palcem wygląda na dość nowe( te styki w kopułce w dobrym stanie jak również sam palec). Sprawdziłem oporność kabli i wynosi 6.2kohma, więc powinno być dobrze. Gdy przełączę na gaz czy na zimnym czy na rozgrzanym silniku to obroty falują od 300 do 1100/zimny-900/ciepły (sprawdzałem czy nie ma lewego powietrza, lecz nic nie znalazłem-sposób na słuch jak i na dezodorant) . Raz potrafi trzymać obroty około 850, cicho pracuje jak igła, z wydechu nic nie dymi, a innym razem te wahania obrotów(jak dojeżdżam do skrzyżowania na rozsprzęgleniu do 300 i wraca do góry i faluje), trzęsie budą jak cholera, puszcza duży dym z wydechu i nieraz śmierdzi siarką-podobno może być zapchany kat(o ile jeszcze coś tam jest), lub sonda lambda. I tu ciekawostka tych objawów nie ma na benzynie. Sondę mam 3pinową, po wpięciu się w czarny i do masy(na rozgrzanym po przekroczeniu 40stopni) takie wyniki otrzymałem:
->Na Pb wahania napięcia od 0,02do 0.89 [V] czy na jałowym czy tez przy wciskaniu pedału gazu.
->Na LPG na jałowym czy też np. na stałym 2tyś obr. 0.88+-0.01[V], gdy zwiększam obroty to napięcie spada do prawie 0.01[V] i wraca do tych 0.88[V].
Dodam, że spalanie na gazie z reguły 12L(rzadko 10L), a zrobiłem już prawie 2.5tyś km. Kupiłem go głównie do jazdy w robocie, im mniej spali tym więcej zostaje w portfelu.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to wyczyszczenie przepustnicy, wymiana membran w parowniku i jego wyczyszczenie(bo nie wiem kiedy był robiony, o ile był robiony).
A teraz pytanka:
1)Czy jak wyczyszczę przepustnice to musze robić adaptację-nawet nie wiem czy jest jakiś komputer w tym antyku :)
2Czy wyniki pomiaru sondy lambda( wiem, że bez oscyloskopu nie dostanę w 100% prawdziwego pomiaru), są prawidłowe- na Internecie część osób mówi ’’ ok. ok. gra muzyka’’, a są takie co mówią, że do dupy(chodzi o te różnice PB, a LPG).
3)Jakby to były kable to zarówno na PB jak i na lpg by poszarpywało?
4)Co można jeszcze sprawdzić, zrobić?
Mam nadzieję, że w miare czytelnie to napisałem heh


Bez Krzycha i młota, to nie robota :)

red_devil25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1065
Rejestracja: wt paź 21, 2008 18:18
Lokalizacja: SRC

Golf II 1.3kat LPG falujące obroty

Post autor: red_devil25 » czw lis 27, 2014 21:05

Jakby to byly kable to niekoniecznie musi byc wtedy poszarpywanie ,a na lpg raczej bardziej prawdopodobne szarpanie jesli to kable.Sonda na jalowym ma falowac od biednej do bogatej .Przy wcisnieciu buta w podloge ma byc na bogato wtedy blizej 0,8-0,9V.w REDUKTORZE Membrany warto zmienic ,bo pewnie sa twarde ,a to nei sa wielkie koszta ,o sa zestawy do regeneracji .Wymieniane swiece byly ,bo nie doczytalem?


Był Golf mk3 1.6 & 1.8...jest Passat B5FL 2.0AZM

Awatar użytkownika
krisLLU
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lis 25, 2014 19:09

Golf II 1.3kat LPG falujące obroty

Post autor: krisLLU » pt lis 28, 2014 22:24

Świec nie wymieniałem(wyglądają na dobre), a membrany wymienię w przyszłym tygodniu, bo teraz za dużo roboty mam i jeszcze ostatki hehe :kufel: .
Odnośnie sondy, to czym może być spowodowane to stałe napiecie 0.8v na jałowym przy lpg?


Bez Krzycha i młota, to nie robota :)

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Golf II 1.3kat LPG falujące obroty

Post autor: OsteR9019 » sob lis 29, 2014 00:22

krisLLU pisze:Problem polega na tym, że na zimnym odpala na PB lecz zaczyna nierówno pracować i gaśnie(po ponownym odpaleniu jest ok.) Czy jest zimny czy rozgrzany to podczas ruszania poszarpuje- tak jakbym wrzucił za wysoki bieg, tak samo podczas jazdy(przy redukcji jak przyśpieszam)-spalania nie liczyłem.Zaznaczam, że przy jaździe na LPG tego poszarpywania nie ma.
Jeśli problem występuje tylko na benzynie może być wina przepływomierza bo lpg nie bierze z niej informacji chyba że masz sekwencję. Przepływomierz możesz wyczyścić ale też warto podpiąć analizator spalin i wyregulować (śruba pod niebieskim korkiem).
Sondę lambda odepnij i zapomnij tak będzie najłatwiej. Podłączona zepsuta lub nieszczelny wydech dużo bardziej szkodzi niż jej brak. Mi palił ponad 12 benzyny po odłączeniu 7 (dokładnie już nie pamiętam ale różnica ogromna).
Poszukaj książki sam naprawiam znajdziesz tam wszystkie dane odnośnie regulacji, jak nie znajdziesz podaj maila to Ci wyślę.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

niezalogowany
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob paź 20, 2012 11:18

Golf II 1.3kat LPG falujące obroty

Post autor: niezalogowany » sob lis 29, 2014 09:51

Odnośnie sondy, to czym może być spowodowane to stałe napiecie 0.8v na jałowym przy lpg?]
Bogata mieszanka. Przy dodaniu gazu mieszanka powinna iść w wartości bogate, czyli w 0.8-0.9V i w tedy odbijać w dół, a u Ciebie jest odwrotnie skoro po dodaniu gazu idzie na 0.1V.

Do wolnych obrotów jest jest jedna śruba na parowniku, a druga od napięcia membrany, która reguluje skład w czasie jazdy.



Awatar użytkownika
krisLLU
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lis 25, 2014 19:09

Golf II 1.3kat LPG falujące obroty

Post autor: krisLLU » sob gru 06, 2014 23:33

Dawno nic nie pisałem, bo dużo pracy miałem. Nic na razie nie robiłem odnośnie tych usterek, bo golf zaczął szczać olejem przekładniowym :banghead: - dziś wymieniłem uszczelniacz wybieraka(poprzedni właściciel odpier_do_lił maniane, bo pogiął to gniazdo w którym umiejscowiony był uszczelniacz. Cały dzień mi się zeszło z tym badziewiem i 100zł z portfela wyparowało... ehh). Ostatnio miałem nieciekawą sytuację, otóż miałem wybuch gazu w dolocie do kolektora-wyjeb_a_ło mi rurę z obejmą. Dobrze, że nie rozwalił przepływomierza. Tutaj się pojawia pytanie czy mogło się coś uszkodzić przy tym wybuch(domyślam się, że poprzedni właściciel miał już takie atrakcje), a może w przepływomierzu coś się sknociło :hmm: Jutro wrzucę zdjęcia z komory silnika, m.in. przepływkę, a to dlatego, ze nie podoba mi się to, że wszystko jest opierdzielone klejem na gorąco i silikonem :goof:. Powoli mam dość, tego auta, bo co chwile coś wyskakuje nowego- jeszcze chłodnica coś przecieka(co prawda mało ale widać plamy). Dobrze, że mondeo mi się nie sypie, bo bym się chyba całkiem na rower przerzucił(zdrowiej i mniej nerów). Dobrego weekendu życzę :bigok:


Bez Krzycha i młota, to nie robota :)

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Golf II 1.3kat LPG falujące obroty

Post autor: OsteR9019 » ndz gru 07, 2014 01:42

Jak nie ma klapki awaryjnej którędy ogień zwrotny mógłby się wydostać to raczej przepływomierz się uszkodził. Jak już musisz jeździć na LPG to zamontuj taką klapkę.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
krisLLU
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lis 25, 2014 19:09

Golf II 1.3kat LPG falujące obroty

Post autor: krisLLU » ndz sty 18, 2015 15:59

Dawno nic nie pisałem, bo nie było kiedy. Napiszę dla potomnych, bo już golfik jeździ jak Bóg przykazał :okej: . Zregenerowany parownik i wymienione kable, świece, kopułka, palec. Po tym auto na gazie trzymało obroty(czasem świrowało ale to przez przepływomierz) i spalanie spadło do 10l(po regulacji samemu-ale chyba podjadę niedługo pod analizator go sprawdzić),lecz na etylinie nadal szarpało i przerywało. Dopiero wymiana przepływomierza przyniosła oczekiwany efekt, a jakie osiągi :-). Ogólnie się zeszło ze znalezieniem winowajcy.
Ps. Klapka antywybuchowa była, ale zapewne poprzedni właściciel założył ją dopiero po wybuchu mieszanki, bo takiej druciarni z przepływką to już dawno nie widziałem. Odnośnie części do silnika 1.3 na szrotach to ciężka sprawa, bo rozchwytywane jak świeże bułeczki- przepływomierza nie znalazłem u siebie w okolicy i na allegro za 30zł wyrwałem :cool: . Z tego co zauważyłem to jazda na lpg z emulacją z sondy rozjeżdza się mapa od Pb. aha i jeszcze jedno polecam zadbać o drożność węży przy odmie. Ważne, że autko naprawione samemu :smoke: .
Dziękuję wszystkim za pomoc. uff się rozpisałem :popcorn:
niezalogowany pisze:
Odnośnie sondy, to czym może być spowodowane to stałe napiecie 0.8v na jałowym przy lpg?]
Bogata mieszanka. Przy dodaniu gazu mieszanka powinna iść w wartości bogate, czyli w 0.8-0.9V i w tedy odbijać w dół, a u Ciebie jest odwrotnie skoro po dodaniu gazu idzie na 0.1V.
Podobno to dlatego, że TPS'a nie mam podłączonego i tych skrajnych wartości nie widzi,to ten cały stycznik wł/wył czy jak to się nazywa przy przepustnicy.


Bez Krzycha i młota, to nie robota :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości