Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt cze 22, 2010 20:52
- Lokalizacja: Oświęcim
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
oczywiscie TAKMałgorzata pisze:Mam pytanie-samochód Golf-oczywiscie mam na benzyne i na gaz.Powiadają, ze rozruch samochodu na benzynie-przejechać kilkaset metrów,przełaczyc na gaz i jechać.Przed postojem przełaczyc znów na na benzynę.Tak czy nie?
Jak wiem że będę odpalać za godzinę to nie przerzucam na benzynę, ale jak zostawiamy na dłużej to oczywiście na benzynę bo jak będziemy odpalać później to trzeba będzie dłużej kręcić aby odpalić na benzynie
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja
Witam
Zaczne pytaniem od czego jest która śruba w moim parowniku. Instalacja pierwszej generacji. Parownik to BRC TECNO:
Jedna śruba głebiej jest na imbusa a druga tuż obok niej na zewnątrz jest do regulacji 'palcami', która jest od czego?
Zrobiłem sobie linijke led podłączoną do sondy i na nią chcę ustawić gaz, tak to wygląda:
10led. 1 dioda to 0,1V.
Podczas przyspieszania odczyt z sondy to 0,8-0,9V i tak regulowałem główną śrubę na wężu aby ten odczyt nie spadał dla pełnego wciśnięcia pedału gazu. Wyszło mi 4,5 obrotu od pełnego zamknięcia. Jak dam np 3,5 obrotu to jak przyspieszam odczyt jest 0,8-0,9V ale przy dociśnięciu pedału do deski spada do 0,4-0,5V. Jak to powinno być? Podczas przyspieszana jaki powinien być odczyt? I czy ma być 0,9V czy np 0,5V.
Jaki odczyt powinien być dla obrotów jałowych? Teraz mam tak że po zejściu z obrotów wacha się pomiędzy 0,2V a 0,8V po czym (po jakiejś minucie) ustala się na 0,2-0,3V. Czy to nie za ubogo? Jaki odczyt z sondy powinien być dla obrotów jałowych?
Zaczne pytaniem od czego jest która śruba w moim parowniku. Instalacja pierwszej generacji. Parownik to BRC TECNO:
Jedna śruba głebiej jest na imbusa a druga tuż obok niej na zewnątrz jest do regulacji 'palcami', która jest od czego?
Zrobiłem sobie linijke led podłączoną do sondy i na nią chcę ustawić gaz, tak to wygląda:
10led. 1 dioda to 0,1V.
Podczas przyspieszania odczyt z sondy to 0,8-0,9V i tak regulowałem główną śrubę na wężu aby ten odczyt nie spadał dla pełnego wciśnięcia pedału gazu. Wyszło mi 4,5 obrotu od pełnego zamknięcia. Jak dam np 3,5 obrotu to jak przyspieszam odczyt jest 0,8-0,9V ale przy dociśnięciu pedału do deski spada do 0,4-0,5V. Jak to powinno być? Podczas przyspieszana jaki powinien być odczyt? I czy ma być 0,9V czy np 0,5V.
Jaki odczyt powinien być dla obrotów jałowych? Teraz mam tak że po zejściu z obrotów wacha się pomiędzy 0,2V a 0,8V po czym (po jakiejś minucie) ustala się na 0,2-0,3V. Czy to nie za ubogo? Jaki odczyt z sondy powinien być dla obrotów jałowych?
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja
D1_PITER, śruba na imbus jest od czułości parownika a ta wystająca od minimum.
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- sebool12
- Gadatliwa bestia
- Posty: 694
- Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
- Lokalizacja: Szczerców
- Kontakt:
Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja
Ta strona chyba nie działa ';|
Są kategorie po lewo, ale po wybraniu obojętnie której są tylko linki sponsorowane ;/
Są kategorie po lewo, ale po wybraniu obojętnie której są tylko linki sponsorowane ;/
Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy
Re:
[quote="jhosef"]Dla tych, którzy chcą poczytać o LPG proponuje lekturę: "Układy zasilania gazem propan-butan" autorstwa Adama Majerczyka i Sławomira Tauberta. Wydawnictwo WKŁ
Dla chętnych wrzuciłem na serwer. Oto link:
Dla chętnych wrzuciłem na serwer. Oto link:
Ostatnio zmieniony sob sie 27, 2011 20:37 przez mimax, łącznie zmieniany 1 raz.
Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja
Mam pytanie.. Czy śruba od dyszy wolnych obrotów powinna być zakręcona całkowicie dla silnika o pojemności 1600? Bo gdzieś się spotkałem że dla takich mniejszych silników się jej nie odkręca (?)
Aha i czy to normalne że spaliny z gazu bez katalizatora pieką w oczy?
Aha i czy to normalne że spaliny z gazu bez katalizatora pieką w oczy?
-
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: pt gru 31, 2010 17:16
Re:
Paweł Marek pisze:3- jest do spuszczania syfu. 1- to śróba która puszcza trochę gazu jakby bokiem, obok gazu który leci przez zawór regulowany membraną. Zwykle lepiej ją zostawić w spokoju. A jak już ktoś się nią bawił i nie wie czy ma dobrze ustawioną to niech wkręci ją do końca, po czym wykręci jakies 1,5 do 2.5 obrotów.
koledzy mam problem.
rozregulowali mi gaz w aucie kręcąc wszystkimi srubami jakie tylko są
na początek próbowałem wyregulowac śrubą nr 1 znalazłem opis w którym jest napisane alby zanurzyć waż idący od reduktora do miksera w naczyniu w wodą i wykręcać srube do momenty pojawiania sie baniek ok 1 na sekunde.Oczywiście wczesniej otworzyc wszystkie elektrozawory, przez dodanie +12V
w moim RP zrobiłem tak i po wykreceniu śruby o 4 obroty nie pojawiła sie żadna bańka.
i tu pytanie dlaczego?
na zapalonym silniku wkręciłem ta srube całkowicie potem wykręcałem ale nie było żadnej zmiany w pracy silnika..
czyżby uszkodzenie Reduktora?
-
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: pt gru 31, 2010 17:16
Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja
D1_PITER, moje spaliny nie pieką..
może masz za dużą dawke? smierdzi gazem?
może masz za dużą dawke? smierdzi gazem?
Re: Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja
Niee, śmierdzi gazem jak odkręce więcej gazu.bartekk-96 pisze:D1_PITER, moje spaliny nie pieką..
może masz za dużą dawke? smierdzi gazem?
Dzisiaj będe regenerował parownik i teraz mam taki pomysł na regulacje gazu. Śruba na wężu odkręcona o 3,5 obrotu od zamknięcia. To jest dobrane doświadczalnie ustawienie do wydajności tego parownika i mojego silnika. Gazownicy zawsze tyle ustawiali i moje testy drogowe odczytując sygnały z sondy lambda potwierdzają iż jest to właściwe ustawienie.
Śrubę wolnych obrotów zakręce całkiem. Śrubą regulacji czułości parownika ustawie mieszankę ubogą i będę odkręcał w kierunku bogatej obserwując sygnał z sondy lambda. Jak wskaże że już jest bogato to cofnę śrubę o pół obrotu w kierunku ubogiej i tak zostawie.
Odkręcę śrubę wolnych obrotów o półtora obrotu od zamknięcia.
Myślę że to będzie dobra metoda
Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja
Podepnę się pod ten temat:
Witam,
Do tej pory nie chwaliłem się nabytkiem bo chciałem go ogarnąć... Problem mam taki. Jetta 1.8 na gaźniku(!) + LPG. Gdy odpalam na gazie wszystko pięknie ładnie dopóki nie wyłączy mi ssania (W ogóle zastanawiam się czy to normalne w Jettach, że na ssaniu trzyma 2 tyś obrotów). Dobra gdy wyłączy ssanie dzieje się dramat.
Poniżej 2 tyś obrotów strasznie szarpie. Gdy stoję w miejscu wskazówka poniżej 1 tyś obrotów - normalnie cały samochód mi drży, mam wrażenie że się rozleci.
Podczas przyśpieszania tak jakby się dusił do 2,5 tyś obrotów powyżej tych obrotów raczej wszystko sprawnie działa.
Może ktoś coś poradzi mądrego? To wina gaźnika? Instalacji lpg? Czy coś z silnikiem?
Czytałem coś o czyszczeniu parownika - ale jestem laikiem nawet nie wiem gdzie tego szukać. (poczytałem parownik znajdę) ale teraz taka kwestia czy parownik można rozkręcić i samemu poczyścić czy już po wyczyszczeniu są jakieś elementy które trzeba wymienić? Z góry dzięki za pomoc (mam nadzieję, że ktoś odpisze).
Witam,
Do tej pory nie chwaliłem się nabytkiem bo chciałem go ogarnąć... Problem mam taki. Jetta 1.8 na gaźniku(!) + LPG. Gdy odpalam na gazie wszystko pięknie ładnie dopóki nie wyłączy mi ssania (W ogóle zastanawiam się czy to normalne w Jettach, że na ssaniu trzyma 2 tyś obrotów). Dobra gdy wyłączy ssanie dzieje się dramat.
Poniżej 2 tyś obrotów strasznie szarpie. Gdy stoję w miejscu wskazówka poniżej 1 tyś obrotów - normalnie cały samochód mi drży, mam wrażenie że się rozleci.
Podczas przyśpieszania tak jakby się dusił do 2,5 tyś obrotów powyżej tych obrotów raczej wszystko sprawnie działa.
Może ktoś coś poradzi mądrego? To wina gaźnika? Instalacji lpg? Czy coś z silnikiem?
Czytałem coś o czyszczeniu parownika - ale jestem laikiem nawet nie wiem gdzie tego szukać. (poczytałem parownik znajdę) ale teraz taka kwestia czy parownik można rozkręcić i samemu poczyścić czy już po wyczyszczeniu są jakieś elementy które trzeba wymienić? Z góry dzięki za pomoc (mam nadzieję, że ktoś odpisze).
Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja
Witam z tego co zrozumiałem to śruba w prawym lewym rogu jest od spuszczania oleju z parownika, w prawym dolnym rogu śruba od regulacji składu mieszanki (stosunek gazu do powietrza) a w prawym górnym rogu powinna być śruba do ustalenia wolnych obrotów (niestety mój parownik Lovato class-1 nie jest wyposażony w tą śrubę).
Tu opisze mój problem. Gdy odkręcam śrubę od składu mieszanki(?) obroty rosną tak jakby to była śruba regulacji wolnych obrotów(!). Przez to nie umiem go ustawić, wynikiem tego jest spalanie 14l w mieście i 10l w trasie. Macie jakieś wskazówki jak to wyregulować na własną rękę?
Dodatkowo zapytam: Mój golfik jest pozbawiony instalacji od benzyny- jeżdżę tylko na gazie więc jak prawidłowo ustawić zapłon (tak samo jak na benzynie, czy trochę szybszy/późniejszy)?
#gaz 1 generacji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości