Strona 1 z 3

Termostat nowy, temperatura nadal wysoka.

: wt kwie 24, 2007 14:36
autor: Darayavahus
Sprawa wygląda tak. Wskazówka temperatury uporczywie zatrzymuje się na przedostatniej kresce. Silnik nagrzany, dół chłodnicy zimny, diagnoza: termostat. Niestety po wymianie na nowy jest dokładnie to samo. Mało tego, stary termostat okazuje się być sprawny. Co jeszcze może być? Wentylator chłodnicy się nie włącza (kiedy powinien się włączyć?), temperatura w zbiorniczku wyrównawczym około 50°C.
Przy rurze od silnika do chłodnicy są dwa czujniki. Jeden u góry, drugi z boku. Od czego one są? Jeden od tej temperatury która jest pokazywana na desce, ale który? Są do tych czujników 2 podłączenia. Jak je ze sobą zamieniłem to temperaturę mi pokazało na drugiej kresce. Może ktoś u siebie sprawdzić które kable są do którego czujnika podłączone?

: wt kwie 24, 2007 15:52
autor: kalasz20
U mnie jest podobnie , przy normalnej jeździe wskazówka zatrzymuje się pomiędzy srodkową a przedostatnią kreską , również wymieniłem termostat , dalej to samo , dół chłodnicy zimny , dopiero jak mocno pobutuję to termostat się otwiera i mam już gorący dół chłodnicy , czujnik od wentylatora jest właśnie na dole chłodnicy po prawej stronie i zanim się nie nagrzeje to wentylatora nie załączy , zobaczymy jak będzie jak przyjdą upały.
Pozdr

: wt kwie 24, 2007 16:04
autor: Darayavahus
Właśnie go przydusiłem przez 10km koło 160km/h. No dół chłodnicy się nagrzał jak trzeba. Jak zgasiłem silnik to się wentylator włączył. Wszystko wygląda jakby było ok. Ponawiam swoje pytanie, jak z tymi kabelkami i który to czujnik od wskazówki jest? A może ktoś wie jaka rezystancja powinna być przy jakiej temp?

: wt kwie 24, 2007 16:09
autor: Dario84
A jaki kupiles termostat ?? jak Wahlera to mozesz szukac przyczyny w innym miejscu, a jak verneta to jest duze prawdopodobienstwo ze trafiles zly i otwiera sie za wczesnie badz wcale sie nie otwiera... Ja mialem taki sam problem, kupilem wahlera i jak reka odjal. Termostat musi sie zaczac otwierac ok 87-88 stopni, sprawdzales ze mowisz ze stary jest sprawny ?? to ze sie otwiera nie oznacza ze jest sprawny bo moze sie za szybko otwierac

: wt kwie 24, 2007 16:14
autor: damcio151
Dario84 pisze:to ze sie otwiera nie oznacza ze jest sprawny bo moze sie za szybko otwierac
to by raczej tak szybko się nie nagrzał
Darayavahus może czujnik temp , pompa ( ale chyba odpada ta opcja ) , albo jakiś kamień Ci się zebrał i woda nie krąży ??

: wt kwie 24, 2007 16:39
autor: Dario84
Temperatura w zbiorniczku jest 50 st, to hyba za malo, sprawdz dokladnie termostat

: wt kwie 24, 2007 16:58
autor: Przewodnik
jestem prawie 100% pewien ze to czujnik temperatury tez zmieniałem u siebie 3 termostaty i nadal to samo tem 110 120 st, a w rzeczywistości o wiele mniej, jeśli mozesz to pozycz od kogoś czujnik i przełuz :bigok: wtedy zobaczysz

: wt kwie 24, 2007 17:01
autor: damcio151
Przewodnik, no ok , ale dlaczego dolny wąż jest zimny :-k

: wt kwie 24, 2007 18:48
autor: Darayavahus
Stary termostat się zaczynał otwierać w okolicach 85 stopni. Przy 100 stopniach otwierał się na równy centymetr. To był Wahler. Nowy to Vernet ale zachowuje się identycznie. Ciekawi mnie który to czujnik jest odpowiedzialny za podawanie temp.

: wt kwie 24, 2007 19:02
autor: damcio151
Darayavahus pisze:Stary termostat się zaczynał otwierać w okolicach 85 stopni. Przy 100 stopniach otwierał się na równy centymetr. To był Wahler. Nowy to Vernet ale zachowuje się identycznie. Ciekawi mnie który to czujnik jest odpowiedzialny za podawanie temp.
Ja bym zostawił w spokoju ten czujnik , jeżeli przy tej temp. dolny wąż jest chłodny :(

: wt kwie 24, 2007 19:39
autor: Darayavahus
czujnik temp. można wyjąć z samochodu nie rozlewając przy tym płynu chłodzącego?

: wt kwie 24, 2007 19:51
autor: damcio151
Darayavahus pisze:czujnik temp. można wyjąć z samochodu nie rozlewając przy tym płynu chłodzącego?
trochę płynu na pewno wyleci , jak będziesz wyciągał to nie odkręcaj korka w zbiorniczku wyrównawczym ..... a po co go wyjmujesz ??

: wt kwie 24, 2007 19:54
autor: Przewodnik
toszke Ci się wyleje jakies , 0,3 litra tylko jak bedzie zimny. Ja bym nie ufał temu wernetowi. Kiedys ktoś napisał mi jak miałem podobny problem ze gdy pokazuje 100 to zebym odkecił korek (jest to niebezpieczne) ale o ile jest faktycznie to 100 stopni. lepiej jest odkrecić jak jes mniej np 80 i poczekać az pokaze się 100 na odkręconym wtedy mozna zobaczyć czy jest ta temperatura czy nie. u mnie tez jak stałem było 100 110 i dolny wąż zimny pojeździłęm i łapie dolny wąż a on dalej zimny i tak kilka razy na postoju jednak po długim grzaniu otworzył się. no i okazało się ze mnie czujnik przekłamuje.

: wt kwie 24, 2007 19:59
autor: Darayavahus
Ja chcę go wyjąć (nawet przy zimnym) i zdjąć jego charakterystykę temperaturową. Wtedy będę wiedział jaka jest temp przy jakiej rezystancji w samochodzie.