Strona 1 z 1

Czop wału

: śr kwie 18, 2007 14:50
autor: masbud
Mam do was pytanko - Czy dolne kółko rozrządu w silniku 1Z po nałożeniu na wał idealnie do niego przylega i nie można go obrócić na boki nawet na 1-2 mm, bo u mnie wygląda to tak, że końcówka wału zwęża się w kierunku czopa i po nałożeniu kółka można nim lekko poruszać. Dodam, że po zdjęciu starego nie było ono ani uszkodzone ani wyrobione w środku, na wale też nie widać było żeby cięciwa była wyrobiona, wiec nie wiem czy ten typ tak ma czy jednak ktoś przedemną zeszlifował wał przez co jego średnica jest mniejsza i stąd ten luz??

: śr kwie 18, 2007 20:15
autor: Mac
mialem taki przypadek i po dwoch miesiacach od złozenia padł motor,kołko musi idealnie pasowac a nawet wchodzic z lekkim wciskiem!inaczej bedzie lipa!

: śr kwie 18, 2007 22:02
autor: djozi21
Mam to samo i niechciałem czekac aż silniczek sie rozsypie, własnie jutro wyciągam silniczek i wał do obróbki .

: czw kwie 19, 2007 06:52
autor: twardy
moje kółko tez miało lekki luz , nawet na nowym kole
końcówka musiała być juz wczesniej obrobiona jeszcze w Niemczech jakis Helmut tam grzebał :grrr: , skończyło sie na przestawionym kacie i wymianie na nowy wałek
na nowym tego luzu juz nie było kółko jak pasowałem wchodziło dość ciasno trzebaa było je delikatnie obstukiwać młoteczkiem zeby wlazło a reszcze dociągneła sruba.

: sob maja 12, 2007 19:11
autor: maniaq
witam, jak ustawić kółko na wałku rozrządu, tak, żeby jego zęby idealnie spasowały pod pasek? kupiłem do auta całą głowicę z wałkiem, lecz bez kółka... mam już kółko, lecz nie wiem jak go dokładnie ustawić na stożku, wie ktoś? pozdrawiam...

: ndz maja 13, 2007 12:40
autor: masbud
dół ustawiasz na "0" - znak masz na kole zamachowym, blokujesz kołkiem kółko na pompie, a wałek rozrządu blokujesz listwą ( masz takie wcięcie po przeciwnej stronie wałka) i tylko w jednej pozycji to listwę można wsadzić. Kółko na wałku powinno być lekko zluzowane. Zakładasz pasek i go napinasz - wtedy kółko wałka idealnie Ci się ustawi. Dokręcasz srubę, luzujesz blokady robisz na sucho z 2 obroty (kołem wału) i sprawdzasz czy Ci się znaki nie rozjechały (jeszcze raz kołek i listwa oraz "0" na kole zamachowym.) Jesli wszystko jest ok, to na koniec zostaje Ci sprawdzenie dynamicznego kąta wtrysku na VAG-u.

: ndz maja 13, 2007 16:21
autor: maniaq
masbud pisze:Kółko na wałku powinno być lekko zluzowane. Zakładasz pasek i go napinasz - wtedy kółko wałka idealnie Ci się ustawi.
chodziło mi tylko o ten wyżej zacytowany moment, resztę przerabiałem setki razy, lecz nigdy nie zakładałem kółka na stożek, zawsze na klin - dlatego pytam o ten minimalny ruch kółkiem zębatym... powiem szczerze, że nigdy nie popuszczałem tego kółka przy wymianie rozrządu, zawsze jakoś się ten pasek dopasowywał gdy już miałem kółko skręcone z wałkiem fabrycznie lub przez kogoś innego...

pozdrawiam...